Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Märkä" tuntohäiriö. Onko kellään muulla ollut?

Vierailija
30.11.2024 |

Minulla on nyt pidemmän aikaa ollut mielestäni vähän kummallisia tuntohäiriöitä. Esimerkiksi tuntuu välillä, että päänahkaa pitkin valuu kylmää vettä, mutta oikeasti ei ole mitään. Välillä tuntuu, että jalat ovat kastuneet, mutta kokeilen sukkia eikä niissä ole mitään. Eilen tuli uusi ilmiö - olin vakuuttunut, että minulla oli tullut pissaa housuun (tosin se tuntui kylmältä, ei lämpimältä kuten oikea pissa oletettavasti tuntuisi), mutta kun menin vessaan, ei siellä tietenkään mitään ollut.

Olisin vain utelias tietämään, onko kellään ollut samanlaisia tuntohäiriöitä ja mihin ne voisivat viitata. Kysyin niistä lääkäriltä, kun kävin näyttämässä ihan toista vaivaa, ja lääkäri vain kohautti olkapäitään, niin ei kai se mitään vakavaa sentään ole.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on välillä jalassa tuota tunnetta että vettä valuu pitkin takareittä. Ilmeisesti on jokin hermoihin liittyvä juttu. 

Mulla on välillä aivan samanlainen tunne. Olenkin ihmetellyt mistä on kyse mutta kyllä se taitaa olla vain hermojuttu. 

Vierailija
22/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on välillä jalassa tuota tunnetta että vettä valuu pitkin takareittä. Ilmeisesti on jokin hermoihin liittyvä juttu. 

Mulla on pari kertaa ollut samanlainen tuntemus. Epäilen, että liittyy joten hermostoon. Mulla todettu diabetes, joka ilmeisesti oli hoitamattomana useamman vuoden. Ei tullut käytyä verikokeissa useampaan vuoteen ja tuli ilmi muun asian yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia hermoston toimintaa. Itselläkin joskus jalassa, ja  luulin, että olen astunut märkään kylpyhuoneessa. En ollut. Iho on ihmisen suurin elin ja reagoi monella tavalla, monin tuntemuksin. Ei kannata huolestua. Varsinkin ikääntyessä ja yksin eläessä näitä tuntemuksia tulee. Tulee ja menee. Ei huolta. 

Vierailija
24/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että sulla on reilusti ylipainoa ja MT-puolen diagnoosejakin pitkä lista.

Vierailija
25/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan että sulla on reilusti ylipainoa ja MT-puolen diagnoosejakin pitkä lista.

Ei ole kumpaakaan.

Kiitos kaikille vastanneille. Oli helpottavaa kuulla, että joillain teistä on ollut tällaisia ilman että ne ovat johtaneet mihinkään vakavaan, sillä suurin osa Googlen kautta löytämistäni artikkeleista yhdisti nuo märän tuntohäiriöt MS-tautiin - mitä en tietenkään mieluusti haluaisi.

Vierailija
26/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mortonin neuralgia vai mikä lie olikaan. Sellainen vänkä tunne, että ihan kuin olisi kaatunut märkää ja kylmää vettä reiden päälle. Olin ihan ihmeissäni, että mistä se tunne tuli 

Vierailija
27/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi tuollaista, arvelisin sen johtuvan migreenistäni. Tosin se ei ole tuollaista märkyyden tunnetta toistaiseksi aiheuttanut, mutta monenlaisia muita tuntohäiriöitä on ollut. Ja usein ne ovat sellaisia, että tietty tuntemus saattaa kestää vaikka muutaman päivän eikä välttämättä toistu enää koskaan sen jälkeen.

Vierailija
28/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologille ohjeistaisin minäkin. Peruslääkärit eivät juurikaan tiedä neurologisista häiriöistä, siksi kohautti olkiaan. Neurologi haastattelee, tekee konkreettisiä testejä, tarvittaessa verikokeet ja kuvaukset.

Vierailija
29/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-tauti?

Varaa aika yksityiselle neurologille.

Vierailija
30/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeen ollut tuollaista märän tunteen oloa milloin missäkin.

Vierailija
31/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja tuntemuksia. Puutumista, kihelmöintiä ja märän tunnetta. Lääkäri lähetti kiropraktikolle, lanneranka aivan jumissa, mikä paino hermoja. Pari kertaa nyt käynyt puolen vuoden sisällä, niin loppunut. (Ainakin hetkeksi)

Vierailija
32/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut monenlaisia tuntohäiriöitä, kihelmöintiä, puutumista ja joskus myös päässä ja housuissa tuollaista kuvaamaasi oloa, vaikka mitään ei oikeasti ollut. Minulta on myös näköhäiriöiden takia pää kuvattu aivokasvaimen varalta, mutta ei sellaista onneksi löytynyt. Minulla ei ilmeisesti ainakaan mitään nopeasti tappavaa ole, kun jo yli kymmenen vuotta jatkunut, ja vielä hengissä. 

Voi olla särytön migreeni.

Vierailija
33/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ja on tulkittu liittyväksi migreeniin. Päätä on myös kuvattu ja ms-tauti poissuljettu muiden hankalampien oireiden vuoksi. Onhan se outo tunne ja kyllä mua ainakin huolestutti ihan tosissaan kun ekoja kertoja tuli.

Käviisn ehkä neurologilla, jos sellaisella jotenkin pääsisit, ,mutta kuten sanottu, aika monella tällaista taitaa onneksi olla ja liitynee jotenkin hermostoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi