Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Märkä" tuntohäiriö. Onko kellään muulla ollut?

Vierailija
30.11.2024 |

Minulla on nyt pidemmän aikaa ollut mielestäni vähän kummallisia tuntohäiriöitä. Esimerkiksi tuntuu välillä, että päänahkaa pitkin valuu kylmää vettä, mutta oikeasti ei ole mitään. Välillä tuntuu, että jalat ovat kastuneet, mutta kokeilen sukkia eikä niissä ole mitään. Eilen tuli uusi ilmiö - olin vakuuttunut, että minulla oli tullut pissaa housuun (tosin se tuntui kylmältä, ei lämpimältä kuten oikea pissa oletettavasti tuntuisi), mutta kun menin vessaan, ei siellä tietenkään mitään ollut.

Olisin vain utelias tietämään, onko kellään ollut samanlaisia tuntohäiriöitä ja mihin ne voisivat viitata. Kysyin niistä lääkäriltä, kun kävin näyttämässä ihan toista vaivaa, ja lääkäri vain kohautti olkapäitään, niin ei kai se mitään vakavaa sentään ole.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologille.

Vai vuotaako katto? 

Vierailija
2/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole kaikki ihan ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokasvain?

Vierailija
4/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä ei ole, siksi kysynkin.

Tuntohäiriöt nyt voivat olla monenlaisia - on puutumisia, polttavia tunteita, jne. Kyselen vain siitä, onko kellään ollut tuollaista kylmää ja "märkää" tuntemusta.

Vierailija
5/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurologille.

Vai vuotaako katto? 

Ei vuoda, märkää ei oikeasti ole.

Mitenpäs tässä nyt taitaisi neurologille päästä, kun tosiaan yleislääkärin reaktio asiaan oli suurin piirtein "kyllä tuollaisia nyt on, ei kannata välittää".

Vierailija
6/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivokasvain?

Toivottavasti ei nyt sentään. Onneksi tuntohäiriöitä voi tulla monesta muustakin syystä.

Vierailija
7/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunto menee osittain raajoista. Hiljaa hiipien kolmessa vuodessa ja vasen käsi enää kunnossa. Lääkärit ei noteeraa. Muita  tutkimuksia on kyllä tehty. Onkohan kenelläkään muulla  samaa. Olen epäillyt rokotteitakin. Mikä neuvoksi. 

Vierailija
8/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän aikaa, mutta meni ohi. En tiedä mistä johtui. Epäilen jotain virustautia (virus pesiytynyt hermostoon).

Vierailija
9/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut aika paljon näitä, ihan normaalia mutta on ihan normaalia kyseenalaistaa itseänsä kuten sinäkin teet. Itsekin olen miettinyt mitähän minä oikein säikyn ja epäilen. Tälläistä on myös olla ihminen. :)

Vierailija
10/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todellakin ihan ok. Jokainen älykäs ihminen tekee havaintoja itsestään ja kyseenalaistaakin välillä, erittäinkin hyväksi. Suosittelen muillekin olemaan enemmän läsnä ja keskittymään. 

Vierailija
11/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermopinteet tekee. Mene fyssarille. Se venyttelee sut kuosiin ja opastaa, miten opit tekemään sen itsekin. Pyydä kotijumppaohjeet, ellet ole rikas ja vara käydä vastaanotolla venytettävä.

Vierailija
12/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä ei ole, siksi kysynkin.

Tuntohäiriöt nyt voivat olla monenlaisia - on puutumisia, polttavia tunteita, jne. Kyselen vain siitä, onko kellään ollut tuollaista kylmää ja "märkää" tuntemusta.

On ihan ok. Eivät ymmärrä näistä asioista eivätkä välttämättä tunne ja ymmärrä normaaleja asioita, ei ole välttämättä edes kokemusta. Useasti säikähtävät sitten taas ihan normaaleja asioita liian paljon kun alkaa sattumaan omalle kohdalle. Silloin oppivat että ihmisen kehokin elää.

Vierailija
13/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neurologille.

Vai vuotaako katto? 

Ei vuoda, märkää ei oikeasti ole.

Mitenpäs tässä nyt taitaisi neurologille päästä, kun tosiaan yleislääkärin reaktio asiaan oli suurin piirtein "kyllä tuollaisia nyt on, ei kannata välittää".

Luottaisin enemmän lääkäriin. Miksi epäilette näin paljon päitänne aina? Onko teillä itseluottamuksen puutetta? En ainakaan itse koe tarvetta mennä päätäni tutkituttamaan siksi että sieltä pitäisi kaikki vika löytyä. Hyvänen aika sentään.

Vierailija
14/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on välillä jalassa tuota tunnetta että vettä valuu pitkin takareittä. Ilmeisesti on jokin hermoihin liittyvä juttu. 

Vierailija
15/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut monenlaisia tuntohäiriöitä, kihelmöintiä, puutumista ja joskus myös päässä ja housuissa tuollaista kuvaamaasi oloa, vaikka mitään ei oikeasti ollut. Minulta on myös näköhäiriöiden takia pää kuvattu aivokasvaimen varalta, mutta ei sellaista onneksi löytynyt. Minulla ei ilmeisesti ainakaan mitään nopeasti tappavaa ole, kun jo yli kymmenen vuotta jatkunut, ja vielä hengissä. 

Vierailija
16/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljellä on ollut noita tuntemuksia ja joskus luuli että oli laskenut alleen, mutta kun katsoi niin ei ollut päässyt vahinkoa. Sormenpäissä ja varpaissa tunto heikentynyt ja pari vuotta sitten todettiin neuropatia.

Vierailija
17/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samantapaista kun oli selkäydinkanavan ahtauma kyseessä. Ei päässä, mutta lantiosta alaspäin oireili tuolla tavalla. Varmaan joku hermo sielä oli puristuksissa.

Vierailija
18/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nilkoissa sellainen tunne, kuin olisi märät sukat jalassa. Syy oli ilmeisesti B12-puutos, joka korjaantui kun sain pistoshoidon. Ja lisäksi jotain puutumisen tunnetta oli välillä.

Vierailija
19/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla defunktionaalinen tuntohäiriö. Lääkäri voi määrätä lääkettä vaivaasi. Esimerkiksi Sombutalia tai Bayerin heroiinia.

Vierailija
20/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synnytyksien jälkeen kankuissa näitä märkä-tuntemuksia. Loppui ajan myötä, veikkaisin että joku hermo oli jumissa jossain. 

Jännä sinänsä ettei aiemmin eikä jälkeenpäinkään ole noita ollut, vaikka aktiivisesti urheilevana kaikensortin kankku- ja muita jumeja onkin säännöllisin väliajoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi