Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatka ketjua: Olen työläistaustainen akateeminen ja siksi

Vierailija
30.11.2024 |

...en osaa puhua puolisoni kavereiden kanssa illanvietoissa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työläistaustainen akateeminen ja siksi kaikki sitsit ja muut akateemiset perinteet etiketteineen ovat mielestäni huvittavaa teatteria.

Vierailija
2/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Et määritä lainkaan millaisia nuo kaverit tai mies ovat. Voihan olla, että ovat työläistaustaisen kurssikavereita ja jutunjuurta löytyy vaikka siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käytännöllinen realisti.

Vierailija
4/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...osaan olla luontevasti erilaisten ihmisten kanssa, otan ihmiset ihmisinä enkä arvota heitä koulutuksen tai muun statuksen perusteella.

Vierailija
5/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä vaikka mitä.

Vierailija
6/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...osaan olla luontevasti erilaisten ihmisten kanssa, otan ihmiset ihmisinä enkä arvota heitä koulutuksen tai muun statuksen perusteella.

Ei keskiluokkainen arvota duunaria eritavalla. Yleensä keskiluokkaan syntynyt akateeminen vaan ei edes huomaa niitä duunareita. Ei tule mieleenkään jäädä juttelemaan vaikka lähikaupan kassan tai posteljoonin kanssa.

Vierailija
7/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koen olevani luokkien välissä enkä oikein kuulu mihinkään 

Vierailija
8/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen ulkopuolisuutta, kun työkaverit puhuvat lapsuudestaan. En ole käynyt pianotunneilla sen enempää kuin hiihtolomilla Lapissa laskettelemassakaan.

Vierailija
9/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan ja pelkään auktoriteetteja, koulutettuja ihmisiä, jotka ovat minua älykkäämpiä. En koe kuuluvani siihen joukkoon, vaikka olen saanut akateemisen koulutuksen. 

Vierailija
10/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen monenlaisten ihmisten kanssa toimeen. minua ilahduttaa aina positiivinen suhtautuminen omiin mahdollisuuksiin taustasta huolimatta, ja harmittaa mahdollisuuksiensa tuhlaaminen mukavuussyistä (jos sitten kuitenkin valittaa). parempiin piireihin tottuu, ja ne pöytäkeskustelut ovat ihania, kun opettelee  torjumaan ihmisten orastavat tasotestit tahdikkaasti. tasapainoisuus tuo karismaa.

Vierailija
11/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän, että sivistyneisyys ja koulutustaso eivät läheskään aina korreloi keskenään.

Vierailija
12/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kunnioita tai pokkuroi auktoriteetteja vaan ajattelen, että kaikki työt on tärkeitä (paitsi teurastaja ja lihankasvattaja)

Vierailija
13/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunge kesäkurpitsoja ahteriini, enkä halua katsoa akateemisten yliopisto-opettajieni niin tekevän

Vierailija
14/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi väitetään, että Suomi on luokkayhteiskunta. Minun kokemukseni mukaan kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa.

Vierailija
15/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei keskiluokkainen arvota duunaria eritavalla. Yleensä keskiluokkaan syntynyt akateeminen vaan ei edes huomaa niitä duunareita. Ei tule mieleenkään jäädä juttelemaan vaikka lähikaupan kassan tai posteljoonin kanssa.

Olen keskiluokkaan syntynyt akateeminen ja minulla on työväenluokkaan kuuluvia tuttuja. Paljon myös niitä duunariperheessä kasvaneita akateemisia kavereita. Kuten aviomieheni. Aina on jutun juurta löytynyt. 

Vierailija
16/16 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siksi minulla on poikkeuksellisen laaja ymmärrys ihmisyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän