Elämään tarvitaan myös jotain muuta kuin pelkkää työtä, kaipaan rinnalleni kumppania, Naista. Naista voisin kutsua vaimokseni.
Olen diplomi-insinööri, ja työni vaatii paljon ajattelua ja ongelmanratkaisua. Mutta viime aikoina olen huomannut, että elämään tarvitaan myös jotain muuta kuin pelkkää työtä, kaipaan rinnalleni kumppania, Naista. Naista voisin kutsua vaimokseni. Olen siis päättänyt, että on aika lähestyä asioita uudella tavalla.
Vietän aikaa kotini lähellä sijaitsevassa kahvilassa, jossa on ihana tunnelma ja tuoksu vastapaisteuilta leivonnaisilta. Kahvikupponen kädessä ja istun ikkunan äärellä, samalla silmäillen asiakkaita, jotka nauttivat toisistaan ja elämästään. Huomasin aiemmin, että kahvilassa on useita naisia, ja sydämeni alkoi lyödä hieman nopeammin. Tänään on se päivä. Ensimmäinen lähestyminen oli kieltämättä jännittävä. Istuin pitkään paikallani ja mietin, miten voisin aloittaa keskustelun. Ajatukset risteilivät mielessäni kuten kaavat insinööriopintojen päiviltä. Lopulta rohkaisin mieleni, nousin ylös ja kävelin viereiseen pöytään, jossa istui nuori nainen, joka näytti kiinnostavalta. Anteeksi, saanko liittyä seuraasi? kysyin hieman hermostuneesti.
Nainen katsoi minua hetken ja hymyili. Se oli upea hymy, ja se antoi minulle rohkeutta. Totta kai, hän vastasi ystävällisesti. Istuin alas ja aloin jutella hänelle. Esittelin itseni ja kertoisin työstäni. Kun kerroin projektistani, joka oli juuri valmistunut, huomasin, että hänen hajamielinen ilmeensä vaihtui innostukseksi. Hän kyseli lisää, ja keskustelumme virisi kuin hyvin öljytty kone.
Vaikka keskustelu sujui, kuulin mielessäni jatkuvasti muistutuksia pelkojeni ja epävarmuuteni ääniä. Entä jos hän ei ole kiinnostunut? tai miten voisin olla tarpeeksi hyvä? Tämä oli ensimmäinen askel kohti sitä, mitä olin etsinyt.
Olin luonut kaavan, kuinka rakentaa suhde, mutta jokainen nainen on ainutlaatuinen, ja joskus asiat eivät menne niin kuin olin suunnitellut. Olen käynyt useissa kahviloissa, jutellut eri naisten kanssa - osa on antanut mahdollisuuden jatkaa keskustelua, osa taas ei. Kuitenkin jokaisesta kohtaamisesta opin jotain uutta ja pääsen lähemmäksi naisia.
Kommentit (17)
mr. dippainssi is in the da house.
Vierailija kirjoitti:
Oksennan.
Mikä tässä nyt niin oksettaa? Mies yrittää olla mukava?
Onko sinulla auringossa kuparinruskeaksi paahtunut iho ja pitkät vaaleat olkapäille laineilevat hiukset myös, kun muu kuulosti Harlekiinilta? Kannattaa kokeilla kirjoittaa tuon alan kirjallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksennan.
Eikä yritä. Pälättää omista projekteistaan eikä kysy mitään naiselta vaan olettaa että naisella pikkarit kostuu kun hän on ihan DI. Nämä on niin nähty. Next!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksennan.
Eikä yritä. Pälättää omista projekteistaan eikä kysy mitään naiselta vaan olettaa että naisella pikkarit kostuu kun hän on ihan DI. Nämä on niin nähty. Next!
Näinhän se on
Kerran eräs panomies sanoi minulle että paras tapa iskeä nainen on kehua naista ja olla (olevinaan) kiinnostunut siitä mitä nainen tekee, ei kehua omilla saavutuksillaan.
Joo. Istuin arkkitehdin kanssa baarissa ja kuuntelin koko illan kun hän sauhusi jostain nerokkaasta keksinnöstään. En antanut pillua.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Istuin arkkitehdin kanssa baarissa ja kuuntelin koko illan kun hän sauhusi jostain nerokkaasta keksinnöstään. En antanut pillua.
Kiusaaja!
Nainen tulee kahvilaan yksin = haluaa olla hetken rauhassa omien ajatustensa kanssa.
Paikalle tulee random autisti mies kertomaan pitkää monologia randomista työprojektistaan. Mikä voi mennä pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs panomies sanoi minulle että paras tapa iskeä nainen on kehua naista ja olla (olevinaan) kiinnostunut siitä mitä nainen tekee, ei kehua omilla saavutuksillaan.
Oma empiirinen tutkimukseni tukee tuota havaintoa, ylipäätään se, kun ollaan kiinnostuneita toisesta on paras tapa päästä jutulle. Mitä aidompi kiinnostus on, sitä paremmin toimii. Ihan jokainen tykkää puhua itsestään, mutta osalla tarve on vielä suurempi kuin muilla.
Onneksi mun mies on vaan insinööri, diplomi puuttuu. Siksi hän on maailman mukavin mies minulle.
Insinööri ei saa naista eikä perhettä perustaa mutta monet väkivaltaiset miehet saa naisia kuten olemme saaneet lehdistä lukea. Jokin ei täsmää nyt niinku. Kai insinööri on liian tylsä ja rikollinen mies jännä että nainen haluaa jännitystä elämään.
Ei helw.