Mitä ajattelet ihmisistä, jotka suuttuvat, jos heille ei lainaa rahaa?
Ja tarkoitan tällä rahanlainaamisella sitä, että yritetään vippailla jatkuvasti ruokaostoksiin, vuokravelkoihin jne.
Kommentit (38)
Ajattelen, että heille olen vain lompakko. He eivät välitä minusta ja tunteistani. Heti, kun he tajuavat ettei minulta heru rahaa, menee varmasti välit poikki.
Minä tunnen oloni loukatuksi, kun huomaan että mua yritetään vain käyttää hyväksi. Minä haluaisin, että minun läsnäoloni riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat lainata minulta rahaa, painu naapuriin. Täältä ei tipu kutilaakaan.
Ei tartte tulla tännekään. T. Naapuri
Hikeentyvät kun eivät pääse tuhlailemaan. Shoppailuholisteja.
Todella röyhkeitä. Miten heillä olisi varaa maksaa laina takaisin jos koko ajan on rahapulaa.
Opettelis käyttämään rahaa ja olemaan kiukuttelematta.
Elämässäni ei ole kyseisen kaltaisia ihmisiä, ja hyvä niin
Hyväksikäyttäjiä. En enää lainaisi kuin omille lapsille hätätilassa.
Ei jatkoon.
Eivätkä he ehtisi edes suuttua, sillä minä suuttuisin ensin.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttäjiä. En enää lainaisi kuin omille lapsille hätätilassa.
Joutuvatko lapsesi maksamaan sinulle kovatkin korot? Minä en lainaa lapsilleni rahaa, minä annan heille rahaa.
Ajattelen että kyseisellä ihmisellä on todennäköisesti laajempia ongelmia elämänhallinnassa ja välttäisin seuraa kokonaan. Ei kiinnosta pätkääkään viettää aikaa ihmisen kanssa jonka ongelmat valuvat minunkin ongelmikseni ja suuttuminen "vippaamattomuudesta" kielii kyllä jonkin sortin henkisistä ongelmista. Itsekkyyttä, kyvyttömyyttä kunnioittaa toisen rajoja, röyhkeyttä.
Täysin eri asia jos joku läheiseni johon aidosti luotan kertoisi olevansa taloudellisissa vaikeuksissa ja tarvitsevansa apua. Silloin voidaan katsoa yhdessä mitä voidaan tehdä.
Varmasti on vaikea tilanne niilläkin, mutta eipä taida paljon auttaa heitä jos ei sinuakaan, että antaudut hyväksikäytettäväksi. Siitä alkaisi toivon pilkahdus kasvaa, kun edes raaskisivat luopua narsistisesta käytöksestään.
En mitään mieltä. Jos he suuttuvat,voin itse yhtä hyvin kysyä heiltä 500 palvelusta ja jos en saa,suutun minäkin. Yhtä lapsellista. Ja sitten oltas tasossa.
Veljeni pyysi joskus rahaa lainaan, sitä ennen kyllä lainasin,mutta se loppui kun sain lapsen ja sanoin että nyt mulla ei enää ole varaa lainata. Loppui kyselyt.
Ovat sellaista saastaa jonka kanssa ei kannata olla tekemisissä. Kannattaa vältellä kuin ruttoa.
Jatkuvasti kaljaan rahaa ovat vippaamassa, maksun kanssa aina vaikeaa oli, lopetin.
Kuuluvat varmaan Kela Gold klubiin eli tukipummieliittiin. En pidä noita enää ihmisinä vaan jätteenä. Mokomat ovat tuhonneet Suomen talouden loisiisellaan.
Jos haluat lainata minulta rahaa, painu naapuriin. Täältä ei tipu kutilaakaan.