Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vietät joulua tänä vuonna? Kenen kanssa?

Vierailija
29.11.2024 |

Ja miksi juuri sillä tavalla ja miksi juuri heidän kanssa? Tai yksin? 

Itse vietän joulua kotona kolmistaan miehen ja lapsen kanssa. Olisin toivonut meille kylään tietyt lähisukulaiset, mutta he eivät pääse kun ovat sopineet olevansa ihan toisaalla. Aamulla koristelemme kuusen, keitämme joulupuuroa, sitten ulkoillaan, syödään suklaata ja joulutorttuja, lapsi avaa lahjoja, syödään jouluillallinen kynttilänvalossa ja illan päätteeksi on joulusauna. Toivottavasti olisi kaunis pakkasyö, niin olisi mukava kuistilla jäähyllä nauttia joku jouluolutkin. Sitten muut menee nukkumaan ja jään vielä yksin valvomaan kynttilöiden kanssa, se on yksi joulun parhaista hetkistä saada rauhoittua vielä yksin ja katsella kuusta. Miksei kuutakin, jos sattuisi sellainen olemaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yksin, taitaa tulla ero ennen joulua. 

Vierailija
22/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin taas.

Yhden Joulun kattelin hotellin "yökerhossa kahta ihmistä kun tanssahtelivat" ja yhden Joulun vietin tyttöystävän sakemanni koiran kanssa mökillä. Kyl se meni ihan mukavasti. Ei tullut saunaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen, koiran ja aikuisen tyttäreni kanssa. Tehdään kaikkien lempiruokia ja ihania leipomuksia, saunotaan, pelataan lautapelejä ja katsotaan jouluelokuvia. Aattona käydään myös isäni luona joulupuurolla ja viedään hänelle jouluruokia ja herkkuja. Miehen äidin luona käydään myös joulunpyhinä jossain vaiheessa. 

Vierailija
24/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona olen kotona oman mieheni sekä tyttäreni ja hänen miehensä kanssa, syödään jotain hyvää, ei perinteistä, sillä joulua vietämme vasta joulupäivänä, jolloin kaikki kolme lasta puolisoineen, lapsenlapset  sekä yhdet appivanhemmat ovat läsnä ja järjestämme perinteisen suomalaisen joulun ulkomaalaisile perheenjäsenille. Silloin tulee joulupukki, joka tuo lahjoja pienille lapsille.

Koti on jo valmiiksi koristeltu, kynttilöitä ja kukkia joka puolella, sunnuntainahan on 1. Adventti. Meillä on kaksi joulukuusta, toinen olohuoneessa ja toinen terassilla, jossa jouluna ensin kokoonnutaan ja nautitaan samppanjat. Olen todellinen jouluihminen, joten meiltä ei jouluntuntua ja -tuoksua puutu (vain lumi puuttuu) ja siitä nautitaan koko kuukausi.

Vierailija
25/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämeren aalloilla

Syön itseni joulukinkuksi

Vierailija
26/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän tänäkin vuonna joulua yksin eikä se todellakaan ole oma valinta.

Vierailija
27/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän lämmössä sukulaisten ja ystävien kanssa, kuten monta vuotta aikaisemminkin

Vierailija
28/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käydään miehen kanssa hänen vanhemmillaan syömässä puuro ja katsomassa joulurauhanjulistus, sitten mennään minun vanhemmilleni syömään ja illaksi kahdestaan kotiin.

Ohis mutta miten jaksatte kulkea noin monessa paikassa aattona?

Asutaan kaikki samalla paikkakunnalla, niin paikasta toiseen siirtymiseen ei mene kuin reilu vartti.

Vierailija
29/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa tapana paistaa kinkku aatonaattona, ja syödä jouluateria kaksin jo aatonaattoiltana. Jouluaattona nukutaan pitkään, ja päivällä kokoonnutaan vanhempieni, sisarusteni ja perheidemme kanssa yhden sisarukseni luokse syömään ja vaihtamaan lahjoja. Paikalla yleensä 15-20 henkilöä, riippuen pääseekö kaikki paikalle, ja mikä on nuorempien seurustelutilanne. Aattoilta vietetään kaksin kotona herkutellen ja musiikkia kuunnellen. Joulun lähipäivinä käydään myös appiukon luona kahvittelemassa.

Vierailija
30/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isin ja äitin luona. Poikaystävän piti tulla mukaan,mutta ens kerralla sitten.

Vierailija
31/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan koko joulua ja "perhe" juhlia. Täyttä paskaa.

Vierailija
32/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla yksin ja ilman ihmisiä!!

Vierailija
33/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietän joulua muiden vauva palstalaisten kanssa vauva palstalla.

Täällä tavataan 😊

Vierailija
34/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä, mutta olen tavallaan olemassa silloinkin, joten vastataan.

En tiedä. Olisi hauskaa näytellä vaikka tiernapoikia. Pitäisi olla monta vierasta kylässä. Kenkälankkia löytyy.

Vierailija
35/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin taas.

Toivott. yksinäiset voivat halutessaan kommentoida toistensa kanssa vauvapalstalla. Ehkä joillekin parempi muun puutteessa.

Vierailija
36/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kanssa. 

Vierailija
37/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin ja en vietä joulua millään lailla.

Sama vaikka kyllä mulla on ne laatikot ja jotain kinkkusiivuja sekä hommaan aina hyasintteja ja joskus jopa sypressin tai huonekuusenkin, mutta ei kyllä tunnu yhtään joululta tai siltä että sitä jotenkin viettäisi.

Yksinään siitä puuttuu se mulle tärkein osa.

Vierailija
38/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas odotan sitä päivää kun saan olla yksin joulun, kynttilöitä,sauna,hiljaisuus! Ihanaa! 

Vierailija
39/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua. Aika monta joulua meni töissä eikä joulu itsessään merkitse mulle yhtään mitään. Päiviä muiden joukossa ja lähinnä lasten juhla. Ehkä kavereiden kanssa, ehkä kaksin koirani kanssa. Saatan vetää kännit tai sitten en. Mistään suomalaisista jouluruoista en ole koskaan pitänyt joten varmaan herkkuja eli pizzaa ja juustolautanen 😋 Jos ihan villiinnyn, Saatan käydä baarissa jouluaattona, kerrankin tiskin toisella puolen.

Vierailija
40/46 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin. Koska haluan. Juon kaljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan