Listatkaa asioita, joita poliitikot tai yrittäjät ei sano suoraan. Aloitan:
Hoivakotien huono hoito ja liian vähä henkilökunta. Kierrellään ja kaarrellaan. Oikea syy on raha.
Hoivakotien on pakko toimia ihan minimillä, koska yhteiskunta kilpailuttaa paikat ja ne ei saa diiliä, joissa tehdään työt hyvin. Pakko nipistää kaikesta. Lisäksi vielä osakkeenomistajille voitto.
Kommentit (37)
Korona-asioista pitää lukea rivien välistä.
(Miksi esim viime vuonna ei saanut itse ostaa rokotetta, miksi köyhille jaettiin kestosuojia, vaikkei ne suojaa, rokotus ei estä tartuttamasta, mutta silti passilla pääsi kaikkialle)
Oikeati kaikki pitää tehdä mahdollisimman halvalla, koska kukaan ei halua maksaa priiman vaativaa hintaa.
Työvoimapula. Sitä jankutetaan.
Oikeasti on halpatyövoimapula.
Eikä yritykset yleensä halua palkata yli viiskymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeati kaikki pitää tehdä mahdollisimman halvalla, koska kukaan ei halua maksaa priiman vaativaa hintaa.
Oletko huomannut, että on se tavallinen melko halpa tuote tai palvelu ja sitten, jos on priimaa tarjolla, siitä vedetään kohtuuton ylihinta.
Miksi priimaa ei saada siihen hintaan, joka on suhteellinen, vaan otetaan hintaa sitten oikein kunnolla.
Hallitus väittää, etteivät he syytä työttömyydestä työttömiä, vaan systeemiä, joka on ollut Suomessa. Höpöti höpöti.
Tänne halutaan mahdollisimman paljon muuttoa, jotta he maksaa meidän eläkkeet.
Eihän tuo ole totta, jos emme valikoi sellaista muuttoa, joka työllistyy normaalilla tes-palkalla.
Muuttoa oikeisto haluaa, jotta saa palkat alas ja vasemmisto haluaa äänestäjiä.
Minua kiinnostaa raha, julkisuusja valtakin. En tee tätä pelkästään kutsumuksesta enkä sen vuoksi, että ajattelisin aina urallani yhteiskuntaa ja Suomea. Haluaisin, että kaikki muutkin olisivat puolellani. En siedä eriäviä mielipiteitä, en silloinkaan vaikka ne perustuisivat faktoihin.
Hyvä veli systeemi monella yrittäjällä.24/7työ.Jotain menee ohi.(. Noihin hoitokoteihin jne en ota kantaa,kun ei tietoa miten yks.toimii.Julkisten tiedän.). Yritystuet niitä saa suuryrityksetkin. Miettinyt muuten kun yrittäjiä asuu naapureina saako ne sähköstä esim jotain ,kun valot esim kiillottaa 24/7.Kun sähköä tarvitsee yrittämiseen.Mehän maksamme suomessa monista asioista moneen kertaan.Niin väärin.
Yhteiskunnan yhtiöitä myymällä muka saadaan rahaa ja onnea.
Oikeasti esim. sähkölinjat myymällä tulee kuluttajille enemmän maksettavaa, kun menee vielä voitot ulkomaalaisille osakkeenomistajille.
Jonkun kunnan johtajakin tässä lähiaikoina paasasi, miten kunnan jotain toimintoja kannattaa myydä, kun tulee niin valtavat rahat, että saadaan kaikki asiat laitettua hyvin kunnassa. oikeasti: kuntalaiset maksaa ne parantuneet palvelut sitten kuitenkin korotettuina maksuina (kun huomioidaan sen toiminnot ostaneen fieman voitto osakkeenomistajilleen)
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa raha, julkisuusja valtakin. En tee tätä pelkästään kutsumuksesta enkä sen vuoksi, että ajattelisin aina urallani yhteiskuntaa ja Suomea. Haluaisin, että kaikki muutkin olisivat puolellani. En siedä eriäviä mielipiteitä, en silloinkaan vaikka ne perustuisivat faktoihin.
Noin se menee.
Poliitikot ja yrittäjät eivät sano suoraan, että suomalaiset ovat aivan järkyttävän tyhmä kansa.
Poliitikot eivät sano sitä, että yritystukia pitää leikata.
Sitä ei sanota suoraan, että jos yritys menestyy hyvin, raha menee monella tavalla yhteiskunnasta ja muualta rahan luo. Siis ihan muutamankin henkilön hyvin menestyvä yritys. (Tutun veljellä on yritys ja hän on valoittanut minulle asiaa. Sisarukset ovat yrittäjäperheestä)
Sitten on erikseen itsensä työllistäjät.
Miksi muuten on sallittua, että yritys menee konkkaan ja sama tyyppi voi myöhemmin aloittaa uuden yrityksen. (Osakeyhtiön ym järjestelyjen kautta ei joudu itse pulittamaan.)
Eihän se hyväntekeväisyyslaitos ole sekään. Voittoa tekevä yritys - sijoitat yritykseen, saat osasi tuotosta. Et saa, et sijoita, ei hoitokotia.
Nykyihminen elää aina vain pidempään ja pidempään. Pitkää elämää myös tavoitellaan. Pitkäikäinen, mutta sairas, yhteiskunnalle hyödytön ihminen ei ole mitenkään arvokas vaan pelkkä menoerä. Vanhuudesta yritetään tehdä tarkoituksella kurja elämänvaihe, vaikka se kuuluu ihmisen elämänkaareen ja sisältää myös paljon hyviä asioita. Poliitikkojen salattu viesti on: Ei kannata elää pitkään. Ainakaan Suomessa. Ellet ole jossain määrin hyödyllinen eli rahakas. Hyödyllisyys kun mitataan pelkästään rahassa; maksat tarvittavan hoitosi ja palvelusi itse tai rahoitat sen muulla tavalla tukia ja palveluseteleitä rasittamatta. Tosiasiassa hyötynäkökulma ei ole noin suppea, kuten poliitikot mielellään uskottelevat itselleen ja kansalleen. Humaanius kun on katoavaa kansanperinnettä. Sairas hallitus, entistä sairaampi kansa.
Ulkomailta käsky käy, mutta ulospäin ei se näy.
Tuotteiden elinkaari -ajattelu. Laadun heikentäminen tai parantaminen.
Suomesta ei kannata ostaa mitään. No tämä asia olen jo toteutunut vuodesta 2021
Jos vasemmisto ja demarit pääsee takaisin valtaan, niin tämä maa kaatuu. Odotan kauhunsekaisin tuntein tulevia alue- ja kuntavaaleja. Myöhemmin seuraavista eduskuntavaaleista puhumattakaan.
Ap lisää: Turussa tuli noin 5 vuotta sitten sotaveteraaneille maksutta ja muille tarvitseville vanhuksille maksua vastaan erinomaista ruokaa kotiin. Ruuan teki Arkea. Sillä oli jotain kytköksiä turun kaupunkiin. Ei se ainakaan täysin yksityinen ollut.
Kilpailutettiin ja nykyään tulee halvoista raaka-aineista tehtyä ei-maistuvaa ruokaa ja liian pienet annokset.
Itse maksava maksaa 8 euroa annoksesta. Osa saa yhteiskunnan tukipalveluna ruuan ja siksi kunta halusi säästää.
Sama firma, joka tuli kuuluisaksi Janakkalan kouluruuasta.