Konflikti-sarja Maikkarilla
Lauantaina alkaa sarja, jossa "tuntemattomat joukot valtaavat pienen suomalaisen rannikkokaupungin, ja nuoren presidentin on tehtävä kovia päätöksiä. Kuinka vastata ja mitä uhrata?" Siis eikö nykyään uutiset ja media ole pullollaan sotaa ja kaikenlaisia kauhuskenaarioita, joissa varoitellaan siitä millaiset uhat Suomea vaanivat? Tarvitseeko ihmisten ahdistusta erikseen lisätä näyttämällä tällaista viihdettä (??) tv:ssä? Ukrainan sodan alkamisen jälkeen oma ahdistus on jatkuvasti lisääntynyt ja en todellakaan käsitä tämäntyyppisten tv-sarjojen ideaa. Aikooko joku tätä katsoa?
Ei jatkoon.
Katso lähetysajat : Konflikti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1078)
Vierailija kirjoitti:
Jaa että venäläisillä olisi listat kaikista Suomen reserviläisistä. Tuskin.
Upseereista on varmasti. Aktiiviupseerit saa helposti selville tiedustelulla ja RUKin käyneethän on jo kurssimatrikkeleissa vapaasti haettavissa. Aika tohelo vihollinen jos ei noita olisi tietokantaan ajanut.
Kukaan ei puhunut kaikista reserviläisistä. Joku lihava sotamies Käläviältä tuskin rysssääkään kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän mielestä tämän sarjan Arttu Kapulainen hyvä näyttelijä? Muistan hänet aina nuorena elokuvista Täältä tullaan elämä, Häjyt ja Rukajärven Tie. Näytteli myös Tassua siinä uusimmassa Tuntemattomassa Sotilaassa.
Arttu on ihan ok näyttelijä. Hän ei kyllä mitenkään voinut näytellä Täältä tullaan elämä-leffassa, kun ei ollut leffan kuvausten aikaan edes vielä syntynyt. Kapulainen on syntynyt vuonna 1981 ja Täältä tullaan elämä leffa on tehty vuona 1980.
Konflikti-sarja on ihan siedettävä. Minua ei vaivaa se, että kerronta on paikoin hidasta. Tietyt roolihahmot kyllä vaivaa ja heidän yksioikoisuus.
Kapulainen näytteli Sairaan kaunis maailma-leffassa, vuosi oli ehkä 96 tai 97.
Onneton pökäle.
Puolustusvoimat ovat tehneet näitä omaa kalustoaan esitteleviä lyhyitä mainospätkiä aikaisemmin ja paremmin. Nyt nähty sarja sisälsi kaikki kansainvälisten vastaavien sarjojen kliseet ja perinteiset suomalaisia sarjoja riivaavat ongelmat, toki kuvaus oli kohdallaan, mutta kaikki muu ei.
Henkilöohjaus, sen puute näkyi läpi sarjan. Täysin puutaheinää puhuvat puupökkelö näyttelijät, joiden näyttelijän lahjat jäivät täysin käyttämättä. Dialogista ei tahtonut saada mitään selvää, kuten ei lähes missään suomalaisessa sarjassa. Käsikirjoitus sen alkuasetelmaa lukuun ottamatta oli niin täynnä reikiä, ettei tiennyt itkeä vai nauraa. Uskottavuus oli täysin olematon, milloin pahikset oppivat ampumaan.
Sarjaa markkinoidaan Suomen kalleimpana, mutta mitä jos seuraavalla kerralla säästetään horneteissa ja panostetaan vihdoin toimivaan käsikirjoitukseen
Ihmettelin sarjan tilannekarttaa. Siis se tykistö oli siellä kaukana oikealla sivulla ja missään merkissä kartalla ei näkynyt joukkojen kokotietoja. Ihmettelin myös sitä ohjusmerkkiä.
T. Työtön kotiäiti
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin sarjan tilannekarttaa. Siis se tykistö oli siellä kaukana oikealla sivulla ja missään merkissä kartalla ei näkynyt joukkojen kokotietoja. Ihmettelin myös sitä ohjusmerkkiä.
T. Työtön kotiäiti
Olen nainen ja en ole käynyt armeijaa, muttei se estä minua osaamasta.
Muuten sarjassa henkilöhahmot kohdallaan mutta missä homoseksuaali ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön kotiäiti
En tiedä, onko osaamisestani koskaan mitään hyötyä. Ainakin osaan kartan perustella viedä villasukat oikeaan positioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön kotiäiti
En tiedä, onko osaamisestani koskaan mitään hyötyä. Ainakin osaan kartan perustella viedä villasukat oikeaan positioon.
Vienkö villasukat Charlie 3 -companyyn vaiko johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön kotiäiti
Olen niin turhautunut, kun edes puolustusvoimat ei ole vielä palkannut minua. En enää tiedä, mitä mun vielä pitäisi opetella, että palkattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön kotiäiti
Osaan suunnistaa kartalla ja kompassilla. C viittaa kolmoseen ja kokoluokka on komppania.
Ai niin. Olen työtön. En siis ole kelvollinen tekemään työtä.
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön kotiäiti
Tykistö taitaa yleensä ollakin jossain kauempana siitä kohdealueesta.
Noilla voidaan ampua kymmenien kilometrien päähän, niin miksi ne edes tuotaisiin siihen varsinaisen
taistelukentän tuntumaan.
On samantekevää, mitä työtön osaa tai mihin kouluttautuu, työttömyys estää aina työllistymisen.
Samoja ajatuksia. Varmaan tehty siksi,kun Euroopassa meneillään sotaa. Ja otsikot ja ilmapiiri ruokkivat tiettyä varpaillaan oloa. Manipulointia,jotta kansalaisten olo pysyisi levottomana ja ahdistuneena. Kannattaa jättää katsomatta. Uutisia lukiessa ihmetys nousee kun aina Gaza, Ukraina ja joku on nukkunut pois. Minkä sille tavallinen tallukka voi? Kukaan ei ole Eurooppaan halunnut konflikteja tai levottomuuksia ja se ei ole suomalaisten vika. Tehdään kansalaisille kalvava ja levoton tunne. Siksi itse rajoitan ainakin uutisten katsomista ja käännän omiin ohjelmiin🤷🏾. Ei ole pakko katsoa. Katson uutisia,jotta tietää mitä maailmalla ja Suomessa tapahtuu, mutta tuntuu että se koneisto on tehty pitämään ihmiset varpaillaan ja ahdistuneina. Hinnannousu kehitetty kiskomaan tavallisilta ihmisiltä vain lisää rahaa pois,koronan jälkeen kaikki kallistui ja nyt sitä ei voi pitää enää tekosyynä, joten nostetaan peruspalveluiden hintaa vetoamalla resurssien niukkuuteen maailmaöla ja yleisen hintatason nousuun,sekä sotaan Ukrainassa jne.
Suomen hallitus kyykyttää köyhiään nipistämällä heidän tuistaan. Kansa halutaan ahtaalle ja pitää kiinni bunkkereissaan kiltisti. Ihan hyvä valtio, mutta miten kansalaisilla on varaa kuluttaa mitään...? Palkat jne ylös, jotta on varaa ostaa ja saadaan lisää tuloa valtiolle.
Ja kas kummaa,ikinä rikkailla ei ole mitään hätää.
Minä osaan laskeutua köydellä. Olen työtön,
Vierailija kirjoitti:
Minä osaan laskeutua köydellä. Olen työtön,
Osaan myös kriittiset lumityöt kerrostalojen katoilta. Taitaa olla yliopistokoulutuskin. Minä en saa enää ikinä töitä,.
Kun mikään osaaminen ja koulutus ei aiheuta palkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Kun mikään osaaminen ja koulutus ei aiheuta palkkaamista.
Ehei palkkaamisen estää työttömyys ihan millä tahansa koulutuksella, työkokemuksella tai osaamisella.
No Louhimies vesitti jo mestari Väinö Linnan romaanin Tuntematon sotilas henkilöt, joten enpä odota kummoisia tältäkään. Arvaan että visuaalisesti näyttävä, sisällöltään välttävä. Taas sellainen maksimissaan kolmen tähden töräys.
Jos halutaan esimerkki miten pitää ohjata kirjasta niin katsokaapa Pekka Parikan ohjauksia ja lukekaa Tuurin kirjat. Esim Pohjanmaa-elokuva on tehty ällistyttävän hyvin kirjasta, jopa pienet nyanssit on tajuttu ja tuotu valkokankaalle. Talvisota myös.