Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konflikti-sarja Maikkarilla

Vierailija
29.11.2024 |

Lauantaina alkaa sarja, jossa "tuntemattomat joukot valtaavat pienen suomalaisen rannikkokaupungin, ja nuoren presidentin on tehtävä kovia päätöksiä. Kuinka vastata ja mitä uhrata?" Siis eikö nykyään uutiset ja media ole pullollaan sotaa ja kaikenlaisia kauhuskenaarioita, joissa varoitellaan siitä millaiset uhat Suomea vaanivat? Tarvitseeko ihmisten ahdistusta erikseen lisätä näyttämällä tällaista viihdettä (??) tv:ssä? Ukrainan sodan alkamisen jälkeen oma ahdistus on jatkuvasti lisääntynyt ja en todellakaan käsitä tämäntyyppisten tv-sarjojen ideaa. Aikooko joku tätä katsoa?

Ei jatkoon. 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Konflikti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1078)

Vierailija
661/1078 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna finaalijakso!

Mielenkiintoista nähdä millä tavalla sarja on kirjoitettu auki toista tuotantokautta varten. 

Vierailija
662/1078 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista kautta ei tule. olen aika 100% varma. miksi tulisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1078 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme jaksoa olen vasta katsonut ja sama jankkaava meno jatkuu.

Presidentti, muutama henkilö perässään, ramppaa puolijuoksua suu mutrussa pitkin maanalaisia käytäviä. Pysähtyy aina suuren, seinän kokoisen näytön eteen, kysyy kolmen sanan lauseella jonkun kysymyksen ja hymähtää itse vastauksen ja mulkaisee pääministeriä. Sitten onkin jo aika lähteä juoksujalkaa samoja käytäviä pitkin helikopteriin tai autoon

Samaa jankutusta joka osa alusta loppuun.

Onneksi tositilanteessa Suomen puolustus olisi ihan jotain muuta, kun kaksi helikopteria ja yksi vene, sekä noin viiden henkilön erikoisryhmä, joka piileskelee rantakallioiden suojassa. Plus tiedonkulku/toiminta, joka etenee kuin unessa.

Huono sarja kaiken kaikkiaan! Loput jaksot eivät tule tätä tilannetta paikkaamaan, uskoisin.

Vierailija
664/1078 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on hyvä sarja! Ensimmäinen kotimainen laatusarja, jonka olen nähnyt. Tuli heti mieleen Helena Immosen kirjat ja sitten kävi ilmi, että hän onkin ollut mukana tekemässä tätä. Valittajien ei tarvitse katsoa, että minäkään jupise muiden suosikki -tv-ohjelmista, joista itse en tykkää. 5/5 Konfliktille omasta puolestani.

PS. Minusta on ihan hyvä, että korkea päätöksentekijä näytetään kauniina, nuorena ja seksuaalisena naisena. Sovinistimiesten on aika hyväksyä se, että nuori seksikäs nainen ei ole objekti, vaan sen miehen pomo ja vieläpä perinteisesti miesvaltaisella alalla.

Vierailija
665/1078 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katso, koska ohjaaja on kuka on ja koska naispääosan esittäjä, hahmona presidentti, esiteltiin katsojille niin kuin esiteltiin. Selvästi sarjan tekijät eivät kunnioita naisia.

Päinvastoin. Ne setämiehet jotka ketjussa ulisevat, miten nuori, seksikäs nainen ei voisi olla uskottava johtaja, ovat niitä, jotka eivät kunnioita naisia.

Vierailija
666/1078 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presidentti, muutama henkilö perässään, ramppaa puolijuoksua suu mutrussa pitkin maanalaisia käytäviä. Pysähtyy aina suuren, seinän kokoisen näytön eteen, kysyy kolmen sanan lauseella jonkun kysymyksen ja hymähtää itse vastauksen ja mulkaisee pääministeriä. Sitten onkin jo aika lähteä juoksujalkaa samoja käytäviä pitkin helikopteriin tai autoon

Onneksi tositilanteessa Suomen puolustus olisi ihan jotain muuta, kun kaksi helikopteria ja yksi vene, sekä noin viiden henkilön erikoisryhmä, joka piileskelee rantakallioiden suojassa. Plus tiedonkulku/toiminta, joka etenee kuin unessa.

Huono sarja kaiken kaikkiaan! Loput jaksot eivät tule tätä tilannetta paikkaamaan, uskoisin.

Pitäisikö mielestäsi valtiojohdon kävellä kadulla, jos Suomeen hyökätään?

Itse olin yllättynyt, että sarjaa on kuvattu noin realistisissa oloissa.

Vierailija
667/1078 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on hyvä sarja! Ensimmäinen kotimainen laatusarja, jonka olen nähnyt. Tuli heti mieleen Helena Immosen kirjat ja sitten kävi ilmi, että hän onkin ollut mukana tekemässä tätä. Valittajien ei tarvitse katsoa, että minäkään jupise muiden suosikki -tv-ohjelmista, joista itse en tykkää. 5/5 Konfliktille omasta puolestani.

PS. Minusta on ihan hyvä, että korkea päätöksentekijä näytetään kauniina, nuorena ja seksuaalisena naisena. Sovinistimiesten on aika hyväksyä se, että nuori seksikäs nainen ei ole objekti, vaan sen miehen pomo ja vieläpä perinteisesti miesvaltaisella alalla.

Mutta se realismi puuttuu koko sarjasta. Jotenkin naurattaa kun yritin katsoa. Miksi ei tehty realistisempaa, muutama ydinlataus olisi tuonut totuuden mukaisemman kuvan mitenkä todellisuudessa kävisi, mitenkä armeija toimisi, säteilyn mittausta, maanalaista toimintaa, yhteyden pitoa jne. Mutta ei, "tuntematon vihollinen" ampukaa. Mieluitten silimien välliin -)))!

Vierailija
668/1078 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö mielestäsi valtiojohdon kävellä kadulla, jos Suomeen

Sinulla meni nyt vähän ohi pointista tuo reaktio.

Vierailija
669/1078 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se realismi puuttuu koko sarjasta. Jotenkin naurattaa kun yritin katsoa. Miksi ei tehty realistisempaa, muutama ydinlataus olisi tuonut totuuden mukaisemman kuvan mitenkä todellisuudessa kävisi, mitenkä armeija toimisi, säteilyn mittausta, maanalaista toimintaa, yhteyden

Ai sinusta olisi realistisempaa, jos sarjassa räjäyteltäisiin ydinpommeja Hankoniemen valtauksessa? 🤣🤣 Sellainen Venäjän trolli siellä sitten. Venäjällä on puhetta riittänyt ydinaseista, mutta eivät ole niitä käyttäneet Ukrainassakaan, vaikka ovat sotineet jo 3 vuotta.

Vierailija
670/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se realismi puuttuu koko sarjasta. Jotenkin naurattaa kun yritin katsoa. Miksi ei tehty realistisempaa, muutama ydinlataus olisi tuonut totuuden mukaisemman kuvan mitenkä todellisuudessa kävisi, mitenkä armeija toimisi, s

No onhan se ny realistisempaa kuin että jossain konfliktissa vallataan joku Hankoniemi. Miksi ihmeessä? Onhan se, onhan se -)))!

Vierailija
671/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankonimen valtaus on ihan realistinen visio. Niin voisi käydä.

Sen sijaan Suomen puolustusvoimien toimettomuus on täysin epärealistista sarjassa. Näin ei voisi käydä.

Vierailija
672/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja kokonaisuudessaan on surkea, tarinan kerronta takkuaa alkumetreiltä lähtien, välillä tuntuu kuin katsoisi jotain puolustusvoimien aselajien esittelyä. sekin on toteutettu juurikin niin kliinisen puhtaasti kuin mainoksessa. Joo hävittäjä käy ilmassa onpa huikeaa tai helikopterista laskeutuu porukkaa finnlinesille jossa hyökkääjät ovat kahvikuppi kädessä yhdessä kapteenin kanssa. Hangon porukka hyppii kämpästä toiseen todetakseen onko ketään ja on arvattavissa että kohta joku koputtaa ovelle. Huvipurret seilaa merellä ja sama Pasi rullaa pitkin lakaistuja katuja ämyri päällä. On uskottavaa voi herranjestas

Vierailija
673/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katso, koska ohjaaja on kuka on ja koska naispääosan esittäjä, hahmona presidentti, esiteltiin katsojille niin kuin esiteltiin. Selvästi sarjan tekijät eivät kunnioita naisia.

Esikuva taisi olla suoraan Suomen poliittisen johdon kärkipaikoilta muutaman vuoden takaa. Aloitus oli suorastaan dokumentaarinen. Ei sillä kunnioituksen kanssa ole mitään tekemistä.

Vierailija
674/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ulista "pelon lietsonnasta".

Pelko on olennainen osa aikaa missä elämme! Deal with it. Niin kuin se oli kylmän sodan Länsi-Saksassakin vuosikymmenten ajan, nyt on meidän vuoromme olla NATOn etuvartio, joka on pahimman uhan alla!

Jos tämä sarja todella sai jonkun pelkäämään sotaa, niin ehkä korkea aikakin vähän miettiä niitä asioita sitten? Armeijan käyneenä naisena olen joutunut miettimään kyllä, ja olen asian kanssa sinut. En välttele sotauutisia tai pidä sitä "pelon lietsontana", en ole mikään lapsi.

Sota on täysin mahdollinen Suomessa seuraavan 10-15 vuoden sisällä. Täysin mahdollinen!

On säälitävää piipittää jostain pelon lietsonnasta. Varautumista ei ole ilman pelkoa, joten varmaan olisi hyväkin että kaikenmaailman viher-vasemmistolaiset alkaisivat vähän pelkäämään.

Sarja ei välttämättä ole hyvä, mutta aiheessa ei ole mitään vikaa

Ukrainassakin yritettiin painaa pää pensaaseen kun USA:n tiedustelu jo varoitti, että sota on tulossa. Ei uskottu ja miinoitukset jäi tekemättä ajoissa. Ihmiset vain bailasivat baareissa kuin viimeistä päivää, eikä sodan tuloon uskottu viimeiseen hetkeen asti. Zelenskyikään ei uskonut. Vaikka USA tiesi, heitä ei uskottu

Mitä enemmän ihmiset tajuaa, että tällainen voi tapahtua, sitä parempi. Ehkä saisi jotkut harrastamaan jotain hyödyllistä kuten liikuntaa! Suomalaiset ovat aivan surkeassa kunnossa, kun älypuhelimesta vaan räplätään jotain viihdejuttuja ja jos joku sanoo että pitäisi varautua sotaan niin ulistaan että älä puhu tuollaisia. Sehän tarkoittaisi että voisi joutua aloittamaan lenkkeilyn.... mikä olisi aivan kamalaa

Huijauspuheluistakin varoitellaan melkein joka päivä, silti miljoonia euroja suomalaisten rahaa menee huijauksiin joka vuosi. Onko sekin pelon lietsontaa? Ja mitä jos se varoittelu lopetettaisiin? Huijatuksi joutuisi vielä useampi

KarPr Res.Vänr. II/09

Vierailija
675/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Ne setämiehet jotka ketjussa ulisevat, miten nuori, seksikäs nainen ei voisi olla uskottava johtaja, ovat niitä, jotka eivät kunnioita naisia.

Tottakai johtaja voi olla nainen, mutta ei mikään pissis.

Vierailija
676/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin päätösjakson ennakkoon enkä vieläkään ymmärtänyt kuka konfliktin aiheutti. Jakson lopussa Saaristo sanoi, että lisää konflikteja on tulossa eli hetken mietin että järjestikö Suomi sen itse? No tuskin, mutta ilmeisesti Venäjä se ei kuitenkaan ollut.

Jäi kuitenkin sellaiseen kohtaan, että kausi 2 on tulossa. Tosin päätösjakso oli mielestäni pettymys.

Vierailija
677/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, aika outoa jollei ole asioita jo pohtinut. Ilmeisesti osa edelleen elää jossain pilvessä missä ei koskaan tapahdu mitään pahaa ja kaikki on ihanaa.

Samoin nää pöllöt jotka erosivat reservistä tai lässyttää että "minun työni on niin merkittävää että en joutuisi...."  Pää pois perseestä, ei ole vapaakortti tiedossa lomalle jos jotain tapahtuu eikä tarvitse nyt pohtia omaa paikkaa, se kyllä kerrotaan.

Sarjan pressa on kyllä pohjanoteeraus ja täys vitsi, mutta ehkä Louhimies halusikin nostaa keskustelua ja mölyä sillä somessa jotta sarja noteerataan muuallakin.

Vierailija
678/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai johtaja voi olla nainen, mutta ei mikään pissis.

Auktoriteettia joko on tai ei. Se ei riipu sukupuolesta.

Vierailija
679/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätösjakson loppupuolella kaikki jotenkin päättyi nopeasti. Ohjelmaa katsoessa tein kyllä hieman muuta samaan aikaan, etten 100% tuijottanut ruutua niin piti kelata että kenenkäs hautajaisia vietettiin. Epäselväksi jäi miksi tämä hyökkäys oli ja kuka sen takana oli. 

3/5 sarja.

Vierailija
680/1078 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono sarja. pressa ruma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi