Konflikti-sarja Maikkarilla
Lauantaina alkaa sarja, jossa "tuntemattomat joukot valtaavat pienen suomalaisen rannikkokaupungin, ja nuoren presidentin on tehtävä kovia päätöksiä. Kuinka vastata ja mitä uhrata?" Siis eikö nykyään uutiset ja media ole pullollaan sotaa ja kaikenlaisia kauhuskenaarioita, joissa varoitellaan siitä millaiset uhat Suomea vaanivat? Tarvitseeko ihmisten ahdistusta erikseen lisätä näyttämällä tällaista viihdettä (??) tv:ssä? Ukrainan sodan alkamisen jälkeen oma ahdistus on jatkuvasti lisääntynyt ja en todellakaan käsitä tämäntyyppisten tv-sarjojen ideaa. Aikooko joku tätä katsoa?
Ei jatkoon.
Katso lähetysajat : Konflikti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1078)
Vierailija kirjoitti:
Presidentillä ja pääministerillä oli varmaan vuoden ainoita vapaapäiviä menossa, kun juhannus oli alkamassa. Sisällöllisesti raflaavaa ja rohkeaa, mutta kaipa presidentilläkin on oikeus seksielämään ja nollaukseen. Itselläni on alla vasta aloitusjakso mutta uskoisin tästä kasvavan rooli, jossa ehkä jopa vähätellystä naispresidentistä puolustusvoimien ylipäällikkönä tuleekin osaava ja tilanteen haltuun ottava hahmo lopputuloksen kannalta.
Tästähän tuli reaalimaailman esimerkkikin, kun Prigozhinin marssi osui just juhannukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Konflikti on onnettomasti näytelty tv-sarja, niin sen aihe pistää ajattelemaan, entä jos Suomeen ykskaks hyökättäisiin. Meillä on pitkä yhteinen raja yhden maailman sotaintoisimman maan kanssa. Meidän geopoliittinen asema on kauhea. Mun mielestä tuosta sarjasta voisi ottaa opiksi sen, että on pystyttävä olemaan lujaluonteinen. Kesken taistelun ei saa ruveta itkemään, eikä saa joutua paniikkiin. Suomalaisten kannattaa alkaa pitää huolta kunnostaan, lopettaa pullamössöily ja someniskan kasvattaminen. On todella huolestuttavaa, jos intti-ikäiset eivät jaksa juosta Cooperin testissä alinta vaatimustasoa.
Edellisessä sodassa Suomella oli heittää rintamalle karaistuneita metsätyömiehiä, maatyöntekijöitä ym. jolle epämukavissa oloissa oleminen oli jokapäiväistä.
Nykyään tilanne on vähän toinen, meitä mukavuudenhaluisia on selkeästi suurin osa.
Tositilanne on sellainen paikka, että ei voi tietää kuinka toimit, esim. minä suurista kuvitelmistani omista kyvyistä voisin olla surkein sotilas, joka kyhjöttää toisten selkien takana peläten.
Pelon hallitsemisestahan se kaikki on kiinni.
Tämä on vuosikymmenen tärkein suomalainen sarja!
No sarjaan negatiivisesti suhtautuvien kommenteistä voisi päätellä että puoluekanta on joko vahvasti vasemmalla tai sitten palkka maksetaan ruplina. Harmi että voin ja kananmunien hinta on noussut Venäjällä. Koittakaa jaksaa. Putin keksii varmasti jotakin kollektiivista ohjelmaa elämän ratoksi.
ei hyvä kun suomen joukoissa puhutaan ulkomaan kieliä.ja sitten se savannien poika näkyy liikaa.vastenmielistä.
ylipäällikkönä nainen ei toimi.halvalla tehty.
Kolmannen jakson maksettu mainos jossa oltiin tuotu jonkun random firman johtajaherra kertomaan kyberhyökkäyksestä kruunasi kyllä tän tuotannon. Piti oikeen googlettaa et oliko firma ja henkilö oikea kun firman nimi oli jostain tuttu ja olihan se ihan oikea. Ihan karmivaa katsottavaa, ei kyllä pää kestä katsoa tätä sarjaa loppuun.
Onko tää se sarja, jossa presidenttinä on Saaristo? Ei ole kiinnostusta sarjaa katsoa, mutta mainion sukunimen ne ovat presidentille keksineet. Itsekin voisin jopa sellaista presidentiksi äänestää. 😁
Olisi huomattavasti parempi kuin joku Stubb.
Jakso 5, tuskin uskalsin katsoa, niin jännittäväksi menee. Huh huh. Paljon olen nähnyt suomalaisia sarjoja, mutta tämä menee kärkeen heittämällä. Negatiivit löytää varmasti vaikka mitä valittamista, on väärää asetta, vääriä ihmisiä, väärin toimittu ja vaikka mitä väärää, mutta sen sanon, tämä on paras sarja ja paras juuri tähän hetkeen!
Vierailija kirjoitti:
No sarjaan negatiivisesti suhtautuvien kommenteistä voisi päätellä että puoluekanta on joko vahvasti vasemmalla tai sitten palkka maksetaan ruplina. Harmi että voin ja kananmunien hinta on noussut Venäjällä. Koittakaa jaksaa. Putin keksii varmasti jotakin kollektiivista ohjelmaa elämän ratoksi.
Se on nyt vaan viihdettä, ei sitä pidä vakavasti ottaa. Niin, että voit jatkaa Putinin suojeluksessa elämistä, sillä onhan siellä sinun lisäksi paljon muita perussuomalaisten kannattajia.
Olen ollut hämmästynyt siitä, että joitain ystäviäni tämä sarja ahdistaa. Itsehän katsoin taas uusinta jaksoa sillä silmällä, että jos tosipaikka tulee, niin todellakin olen valmis toimimaan. Olisi kai pitänyt joskus käydä armeija.
Vierailija kirjoitti:
Jakso 5, tuskin uskalsin katsoa, niin jännittäväksi menee. Huh huh. Paljon olen nähnyt suomalaisia sarjoja, mutta tämä menee kärkeen heittämällä. Negatiivit löytää varmasti vaikka mitä valittamista, on väärää asetta, vääriä ihmisiä, väärin toimittu ja vaikka mitä väärää, mutta sen sanon, tämä on paras sarja ja paras juuri tähän hetkeen!
Katson tätä sarjaa jonkinlaisten propagandalinssien läpi, mutta myös valmentautumisharjoituksena. Oikein hyvä sarja.
Olihan tuo vitosjakso ihan huikea! Ikävää, että päättyy jo viikon päästä. Tätä olisi katsellut pidempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hämmästynyt siitä, että joitain ystäviäni tämä sarja ahdistaa. Itsehän katsoin taas uusinta jaksoa sillä silmällä, että jos tosipaikka tulee, niin todellakin olen valmis toimimaan. Olisi kai pitänyt joskus käydä armeija.
Uskomatonta, että jotkut kommentoijat ottavat tämänkin hömpän niin tosissaan, että uskovat tästä löytyvän ohjeita miten toimita sotatilanteessa.
Herätys: tämä on täyttä fiktiota, jolla ei ole tositilanteen kanssa mitään tekemistä eikä yhtymäkohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nyt vaan viihdettä, ei sitä pidä vakavasti ottaa. Niin, että voit jatkaa Putinin suojeluksessa elämistä, sillä onhan siellä sinun lisäksi paljon muita perussuomalaisten kannattajia.
Perussuomalaiset taas vedetty mukaan - kuten joka aiheessa, oli kyse mistä tahansa.
Tiedoksesi, että juuri vasemmisto on historialtaan se erittäin Venäjä-myönteinen suuntaus Suomessa, ei suinkaan perussuomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että jotkut kommentoijat ottavat tämänkin hömpän niin tosissaan, että uskovat tästä löytyvän ohjeita miten toimita sotatilanteessa.
Herätys: tämä on täyttä fiktiota, jolla ei ole tositilanteen kanssa mitään tekemistä eikä yhtymäkohtia.
Totta kai tämä on fiktiota, mutta yhtenä suurena rahoittajana on Suomen valtio ja Puolustusvoimat ovat olleet mukana tekemässä sarjaa. Tämä on siis samalla Puolustusvoimien markkinointimateriaalia. Ajat ovat sellaiset, että joidenkin vuosien sisällä mikä tahansa on mahdollista. Toiset haluavat sulkea silmänsä ja korvansa ja toiset valmistautuvat henkisesti. Kuulun jälkimmäiseen ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiktiota juu, mutta yksi esimerkki mitä voisi alkaa tapahtumaa jos joku heittää skeidaa tuulettimeen tosissaan. Toivottavasti silloin ei ole tuollaisia Peteliuksen (Heinäluoma vai Haavisto?) kaltaisia pellejä puikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Aki Nikkinen on saanut pari ylennystä.
Se on tossa elementissään. Se on oikeestikin aika kova jätkä.
Tuli hieman pelottava olo katsellessani tuota viime viikolla. Sotilasnainen itki ja itki, eikä siitä meinannut loppua tulla. Jos oikeasti olisi tuollainen tilanne, niin kauhistuttaa, että näinkö heikkoa meidän puolustus on ylipäätään. Yksi ukko (Franzen) lymysi jossakin talorähjässä, aivankuin piilossa. Onneksi tämä on vain fiktiivinen sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tämä on fiktiota, mutta yhtenä suurena rahoittajana on Suomen valtio ja Puolustusvoimat ovat olleet mukana tekemässä sarjaa. Tämä on siis samalla Puolustusvoimien markkinointimateriaalia. Ajat ovat sellaiset, että joidenkin vuosien sisällä mikä tahansa on mahdollista. Toiset haluavat sulk
Se, että totean tämän olevan täyttä fiktiota, ei tarkoita että sulkisin silmäni todellisuudelta. Kuvitteletko, että tuotannon yhteistyö Puolustusvoimien kanssa - jolla on markkinointitarkoitus esitellä kalustoaan - tekee tästä realistisen kuvauksen sotatilanteesta tai antaa virallisia ohjeita varautumiseen? Haloo, herätys. Tämä draamasarja ei ole mikään "ohjeistus" tositilanteen varalle. On todella naiivia edes kuvitella sellaista.
Aki Nikkinen on saanut pari ylennystä.