Muutettiin kouluväkivallan alta pois, Pohjanmaalle pikkukaupunkiin. Elämä hymyilee.
Vanhin aloitti ekaluoka nyt syksyllä. Nuorin ensi vuonna ja kolmas vasta kuuden vuoden päästä. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä, vaikka kumpikaan meistä ei ole täältä kotoisin. Minä sain töitä sairaalaasta, mies suuremmasta lähikaupungista, työmatkaa 50km. Lasten koulu kävelyetäisyydellä. Tällä on turvallista ja tavallista.
Perhe voi keskittyä perheenä olemiseen, ei tartte pelätä lasten koulussaoloa ja koulumatkaa ja harrastusmatkaa ja mitä tahansa muuta. Ilma on puhdasta. Stressi katosi kokonaan ja elämä vaan rauhottui. Koulun aloittanut tytär suri Vantaalle jääneitä eskarikavereita tasan kolme päivää, sitten oli jonossa jo uusia kavereita.
Sukua tulee jouluksi ihanaan ja isoon omakotitaloon, joka täällä irtosi vantaalaisen 3h+k+s hinnalla. Olen niin onnellinen, varsinkin, kun luen uutisia kivienheittelyistä ja raiskausuhailuista ja ties mistä.
Taidettiin lähteä ihan kreivin aikaan. Huh.
Kommentit (65)
Noissa pikku kouluissa kun joutuu kiusatuksi niin meno on sitäkin julmempaa :D Isossa koulussa voi piiloutua massaan ja löytää samanhenkistä seuraa. Onnea vaan.
Vierailija kirjoitti:
50 km työmatka kuulostaa tosi ahdistavalta, tsemppiä.
Ajallisesti sama kun pk-seudulla 10km. Täällä ei nääs ruuhkissa ja liikennevaloissa seisoskella.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä kaupunki on?
Arvaa. Pohjanmaalla on lukuisia kaupunkeja jotka sopivat tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 km työmatka kuulostaa tosi ahdistavalta, tsemppiä.
50km "maalla" on ehkä 40min autolla. Pk-seudulla sama aika menee johonkin 20km matkaan, eikä sitä voi aina ees ennustaa koska ruuhkat vaihtelee.
Juu, olin töissä pienellä paikkakunnalla kesän ja hämmästyin kun myöhemmin tarkistin että työmatka oli 35 km suuntaansa. Pari risteystä ja yhdet liikennevalot matkalla, muuten pelkkää tietä kahdeksaakymppiä eteenpäin ja 25 minuutissa siitä kokemattomampana kuskina selvisi. Isossa kaupungissa noin pitkä matka tarkoittaa lähes aina bussin vaihtoa ja odottelua tai asumiskeskusten läpi matelua ruuhkassa. Asuin taannoin Hervannassa ja työpaikka oli Tampereen keskustassa ja kyllä se työmatka venyi usein sinne lähemmäs puoleen tuntiin, vaikka matkaa oli alle 10 km
Mikä tämä kaupunki on?