En vieläkään ymmärrä mitä on aukot cv:ssä?
Kun tästä puhutaan niin paljon että aukkoja ei saisi olla. Minä en tätä käsitä lainkaan mitä sillä meinataan? Työhistorian pitäisi siis olla katkeamaton? Ja että joku cv:n lukija jaksaa vielä tarkistaa kuukauden tarkkuudella, ettei aukkoja ole? Heh. Itsellä tietysti se hyvä tilanne, että töitä on aina riittänyt. Jos jotain uutta paikkaa haen, listaan cv:ssä vain ne tehtävät jotka on olennaisia hakemani työn kannalta. Sieltä välistä saattaa helposti jäädä pois joku pätkä mikä ei liity millään tavalla nyt hakemaani työhön, joku voi sen sitten halutessaan tulkita aukoksi. Cv olisi monta sivua jos kaiken listasin.
Kommentit (61)
Mä oon ollut nyt melkein vuoden työtön, koska alallani ei ole töitä. Olen tässä sitten huilannut, hakenut töitä mitä kiinnostavia on, treenannut itteni kuntoon, lukenut paljon laidasta laltaan ja treidannut.
Mitenkä tääkin "aukko" Cv:ssä nyt pitäs selostaa? Miksi mä oon arveluttava ihan vaan sen takia et oon ollut työsopimattomassa tilassa jonkin aikaa? Miks oletetaan et se tarkoittas sitä "etten olen tehnyt mtn" ja miksi ylipäätään pitää aina tehdä jotain mikä olisi "järkevää"? Välillä on hyvä nollata pää ja huoltaa kehon jumit niin jaksaa sitten paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on syrjäytynyt kokonaan työelämästä jos on pitkiä tyhjiä aukkoja ja yli 10v aukko jo ihan ihmetyksen aihe, minkä takia eikä edes opiskellut aukkojensa aikana. Kukaan työnantaja ei usko kotoilua pitkään harrastavan kykenevän töissä käymään ilman sairauslomaa kovinkaan pitkään.
Päihde- tai mielenterveydenongelmiltahan tuo haisee vahvasti.
Niin tai ihan laiskakin ettei kiinnosta herätä aamulla eikä tehdä töitä. Tämmöisiäkin on kuule yhä enemmän tässä yhteiskunnassa. Pata laiskoja kun seinästä on tottunut rahaa saamaan ihan tyhjästä niin miksi vaivautua raatamaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut nyt melkein vuoden työtön, koska alallani ei ole töitä. Olen tässä sitten huilannut, hakenut töitä mitä kiinnostavia on, treenannut itteni kuntoon, lukenut paljon laidasta laltaan ja treidannut.
Mitenkä tääkin "aukko" Cv:ssä nyt pitäs selostaa? Miksi mä oon arveluttava ihan vaan sen takia et oon ollut työsopimattomassa tilassa jonkin aikaa? Miks oletetaan et se tarkoittas sitä "etten olen tehnyt mtn" ja miksi ylipäätään pitää aina tehdä jotain mikä olisi "järkevää"? Välillä on hyvä nollata pää ja huoltaa kehon jumit niin jaksaa sitten paremmin.
Ei helvetti sillä ennen jumit meni työtä tekemällä ja pää nollattiin kossupullolla viikonloppuna.
Ammottava aukko CV ssä on jos puuttuu kokoomuksen puoluekirja.
Tämä on manipulaatiota josta hyötyy yritykset. Tunnen monta ihmistä jotka ei oikeasti uskalla olla pois työelämästä, koska aukot. Se elämä menee sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa kyökkipsykologi-boomerit ovat "tietävinään" että aukko cv:ssä tarkoittaa että henkilö on suorastaan joku murhaaja-vanki-luopio. Ihan mistä tahansa syystä ihminen voi olla pari vuotta poissa työelämästä ilman että se vaikuttaa hänen työkykyynsä millään tavoin. Läheinen on kuollut. On sairastanut vakavan taudin. On parantunut masennuksesta. On elänyt säästöillä tai perinnöllä pari vuotta.
Onneksi tämä sukupolvi kuolee kohta pois ja tilalle tulee tulosorientoituneita tekijöitä joille luterilaista menneisyyden moralisointia tärkeämpää on se, mitä tuloksia kyseinen ihminen voi työpaikalla saada aikaan.
Ei kun pointti on siinä, että jos sulla on tällaisia hyviä syitä olla poissa työelämästä, niin KERRO NIISTÄ jottei sulla enää olisi
Jos sanoo, että on joutunut elämään väkivallan kohteena pidemmän aikaa niin onko hyvä tunnustaa työnantajalle?
Suutarilan keisarilla on yli 10 vuoden aukko
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa kyökkipsykologi-boomerit ovat "tietävinään" että aukko cv:ssä tarkoittaa että henkilö on suorastaan joku murhaaja-vanki-luopio. Ihan mistä tahansa syystä ihminen voi olla pari vuotta poissa työelämästä ilman että se vaikuttaa hänen työkykyynsä millään tavoin. Läheinen on kuollut. On sairastanut vakavan taudin. On parantunut masennuksesta. On elänyt säästöillä tai perinnöllä pari vuotta.
Onneksi tämä sukupolvi kuolee kohta pois ja tilalle tulee tulosorientoituneita tekijöitä joille luterilaista menneisyyden moralisointia tärkeämpää on se, mitä tuloksia kyseinen ihminen voi työpaikalla saada aikaan.
Kyllä se tuloksen tekokin on aika epävarmaa, jos masennus tai äidin kuolema ajaa useaksi vuodeksi pois työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purran tapauksessa huomiota kiinnittää se, että CV on oikeasti tyhjä, eikä mitkään aukot.
Valehtelet, ei pidä paikkaansa. Purra on huomattavasti pätevämpi ja älykkäämpi kuin esimerkiksi influensseri Sanna Marin.
Niin on! Siksi ei kehtaa edes kertoa mitä on tehnyt, ettei me tavalliset kuolevaiset jouduttas häpeemään ja kadehtimaan hänen sädehtivää uraa! Joka on varmasti upea!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on manipulaatiota josta hyötyy yritykset. Tunnen monta ihmistä jotka ei oikeasti uskalla olla pois työelämästä, koska aukot. Se elämä menee sitten siinä.
Oliko kommentissasi mitään järkeä? "ei oikeasti uskalla olla pois työelämästä, koska aukot" vai ei uskalla palata työelämään, koska aukot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kommentissasi mitään järkeä? "ei oikeasti uskalla olla pois työelämästä, koska aukot" vai ei uskalla palata työelämään, koska aukot?
Niin aivopesty ns oikeaan kaavaan, ettei edes ymmärrä lukemaansa. /eri
Monta sivua?! Kuinka monta työnantajaa sulla oikein ollut? Mulla on nyt menossa kolmas työnantaja, ikää 54v. Et noista saa just sen yhden sivun täyteen, toiselle sivulle muutama muu osaamisalue.
En vieläkään ymmärrä mihin tarvitaan jotain cv:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin aivopesty ns oikeaan kaavaan, ettei edes ymmärrä lukemaansa. /eri
Meinaatko, että p-toimien uhri pitää manipuloinnin takia jättäytyä pois työelämästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä onko niitä aukkoja vai ei. CV on niin helppo vetää hatusta, että aukot tulee äkkiä täytettyä. Esimerkiksi mulla on ollut elämässäni niin monta työpaikkaa, parhaimmillaan kolme samaan aikaan etten kuolemaksenikaan muista edes kaikkien työnantajien nimiä, saatikka sitten tarkkoja aikoja milloin olen missäkin työskennellyt. Joten CV:n teen naputtelemalla sinne ihan mitä huvittaa, kukaan niitä ei tarkista ja töitä on löytynyt aina.
Työtodistukset? Ne kyllä työnantaja vaatii, ei pelkällä c.v:llä pärjää, kuin sen vaiheen, että hakemuksen tekee.
Ei ole koskaan kyselty multa työtodistuksien perään. Yksityiset työnantajat. Ovat uskoneet mitä cv:ssa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ymmärtänyt jos olisit halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin, ymmärretään sitä... mitä lukee. Tämä perusoikeuksien loukkaus: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P18
Ei ketään voi pakottaa olemaan pois työelämästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin, ymmärretään sitä... mitä lukee. Tämä perusoikeuksien loukkaus: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P18
Ei ketään voi pakottaa olemaan pois työelämästä
Eli henkilön pitäisi olla työelämästä pois ristiriitaisuuden, perättömien syytösten ja väkivallan takia?
,,Jos sanoo, että on joutunut elämään väkivallan kohteena pidemmän aikaa niin onko hyvä tunnustaa työnantajalle?,,
Jos väkivallan aiheuttaja on vielä kuvioissa mukana niin en sanoisi. Jos asia on mennyttä ja olet potkaissut väkivaltaisen henkilön elämästäsi, niin sittenhän se on vain positiivista. Olit vahva ja teit toimivia ratkaisuja.
Valehtelu työnantajalle ei ole koskaan kyllä hyvä asia, kannattaa enemmin kertoa ihan rehellisesti - siitä saa pointseja. Jos se tulee ilmi jossain vaiheessa myöhemmin niin se on työsuhteen purkuperuste.