Onko noloa tehdä työtä vaan lähihoitajana?
Oon alunperin lähihoitaja, mutta kouluttautunut myös myös amk insinööriksi. En vaan saa töitä insinöörinä! Jotain pätkiä olen tehnyt ja siihen se on jäänyt. Olen sitten tehnyt lähihoitajan töitä aina kun en muuta saa. Jotenkin tuntuu nololta ja luovuttamisesta jos jatkan vaan lähihoitajana. Mutta mä ihan pidän siitä työstä, se on helppoa ja ei tarvitse vapaa-ajalla ollenkaan murehtia töitä. Palkallakin riittää mainiosti hyvään elintasoon mulle.
Kommentit (21)
Oon ite lähihoitaja ja ei se oo häpee kyl! Ite teen töitä sijaisuuksilla ja saan kuukausittain yli 3400€ palkkaa! Nyt just oon menossa tekee Keski-Suomeen jouluks töitä Medistaffin kautta ja saan kans siks aikaa kämpän sieltä.
Ei ole. Pääasia että viihdyt ja olet tyytyväinen.
Opiskele töiden ohessa sairaanhoitajaksi.
Noloa on olla vakkari lähäri paskavuoroissa esihenkilön orjana lomia ja vapaita haluamiinsa paikkoihin kerjäämässä ja työvelvoite niskassa. Keikkalaisena määräät ITSE nämä asiat ja teet duunia kulloisenkin fiiliksen ja lomanrarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Noloa on olla vakkari lähäri paskavuoroissa esihenkilön orjana lomia ja vapaita haluamiinsa paikkoihin kerjäämässä ja työvelvoite niskassa. Keikkalaisena määräät ITSE nämä asiat ja teet duunia kulloisenkin fiiliksen ja lomanrarpeen mukaan.
Juuri tämä! Teen paljon rahavuoroja talvisin kun ei nyt kummoisempaa tekemistä silloin ole. Pidän joka kesä kahden kuukauden kesäloman opettajapuolisoni kanssa :)
Mikä tahansa työ on "noloa", jos itse niin ajattelee.
Lähihoitajan työ on kyllä äärimmäisen tärkeää monen vanhuksen kannalta. Kunnioitan.
jokainen työ on arvokasta.siivoojasta sotilaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele töiden ohessa sairaanhoitajaksi.
Työn kuvassa ei hirveesti eroa nykyään. Lähihoitajana voi vaikka lisäkouluttaa itseään. Lähihoitajia on myös erikoissairaanhoidossa , jos et tiennyt. Akuuteissa, ambulansseissa ym. Itese olen mm. käynyt lisäkoulutuksena labran. Voin olla siis labrassa töissä. Ei kestänyt kauaa se koulutus. Turha vetää monen vuoden koulua, kun pääsee vähemmällä ja tekemällä kaiken oppii. Ei siellä koulussa.
Noloa on kysellä mikä työ on noloa. Ei hemmetti joidenkin ihmisten itsetuntoa. Tee sitä mitä haluat ja ole ajattelematta muiden mielipiteitä. Se on vahvuutta ja oikeaa ihmisyyttä.
Ap, kuinka hitossa kehtaat esittää moisen kysymyksen? Arvotatko itse ihmiset työn perusteella? Ei hele!
Vierailija kirjoitti:
Arvaa kenen työpanoksesta säästetään ensimmäisenä ja on muuten säästetty jo, kun budjetit paukkuu loppuvuodesta?
Työttömyys on noloa, ei mikään työ.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajan työ on kyllä äärimmäisen tärkeää monen vanhuksen kannalta. Kunnioitan.
Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee. Jos itse tykkää omasta työstään niin muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä oli ala mikä vaan(paitsi jos muut savustavat töistä ulos, koska he eivät pidä siitå, että joku tekee esim. lähihoitajana töitä). Pääasia, että itse tykkää työstänsä. Ei sinne töihin mennä muiden mielipiteiden takia vaan itsensä takia. Ei elämääkään kannata elää muiden mielipiteiden kautta vaan itselleen.
Mä teen keikkaa laitoshuoltajana, enkä ole ikinä voinut henkisesti näin hyvin. Ihan sama mitä muut ajattelevat. Ei tietysti sovi niille, joiden on pakko olla aina töissä.
Aina löytyy ihmisiä jotka katsoo alaspäin. Jos olet työtön, olet pohjasakkaa. Jos et ole lääkäri, insinööri tai mikä vaan isopalkkainen, olet arvojärjestyksessä alhaalla. Sitten esim. jotkut ruotsinkieliset pitävät itseään parempina.
Kannattaa vaan elää omaa elämäänsä ja ymmärtää että muita jatkuvasti arvostelevat ihmiset ovat epävarmoja ja pönkittävät omaa itsetuntoaan sillä että saavat tuntea olevansa "parempia". Tällainen ihminen ei ole kovin viisas tai henkisesti kehittynyt.
Ei ikinä ole noloa tehdä töitä. Olen onnellinen puolestasi, että pystyt tekemään töitä ja tienaamaan itse oman elantosi. Olet mahtava!
Ei minusta, lähihoitajan työ on varsin arvokasta. Toki voit jatkaa työnhakua insinöörin hommiin, ja vaihtaa jos sellainen löytyy, mutta siihen asti tuo on minusta hieno piirre, että on valmis muitakin töitä tekemään, jos sitä mitä haluaisi ei juuri silllin ole saatavilla.
Ei työnteko ole noloa.