Google ostaa 1400 hehtaaria
Mitättömään 27 miljoonan hintaan myytiin suomalaista metsää Googlelle. Sitten kaikki avohakkuulla sileäksi ja betonia tilalle. Hyvä Suomi.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karseeta. Mutta sehän on tämän maan kohtaloa. EI ole kohta metsiä vain suuryhtiöiden jättihalleja ja intialaisia.
Naton myötä myytiin Suomalaiset ja itsenäisyys, vai voiko joku väittää että sitä enää olisimme? Kohta tänne levittäytyvät Amerikkalaiset, on se niin mahtavaa päästä Venäjän kylkeen ja päästä ärsyttämään. Sanotaanhan nyt jo Suomen olevan Euroopan Amerikkalaisin maa. Olen huolestunut, sotaveteraanivainajan lapsena, itsenäisyyden uhka ei olekaan enää vain Venäjä. Suomesta tulee aluksi sekalaista kieltä puhuva suuryhtiöiden ja jättihallien maa, Suomalaisuus, luonto ja metsät häviää kokonaan.
Ärsyttäminen on pieni hinta Suomen itsenäisyydestä, mutta siinäpähän jankkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itseasiassa niitä ryssssäntrollin mainitsemia pienydinvoimaloita suunnitellaan ihan kokoajan, yliopistossa on oma osastonsa sitä varten, kaupunkikohtaisia pieniä.
Minä en ole mikään r-trolli. Ihmettelen ihmisiä, jotka päivästä toiseen jaksavat tällä leikkiä tätä nimittelyleikkiä. Yleensä terveellä äo:lla varustettu ihminen jaksaa jopa omaa vitsiään korkeintaan sen viisi kertaa. Te ette näytä kyllästyvän koskaan. Mitä se kertoo äo:stanne?
Tarkoitus onkin vain saada toinen suuttumaan, kuka lie hänet palkannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itseasiassa niitä ryssssäntrollin mainitsemia pienydinvoimaloita suunnitellaan ihan kokoajan, yliopistossa on oma osastonsa sitä varten, kaupunkikohtaisia pieniä.
Minä en ole mikään r-trolli. Ihmettelen ihmisiä, jotka päivästä toiseen jaksavat tällä leikkiä tätä nimittelyleikkiä. Yleensä terveellä äo:lla varustettu ihminen jaksaa jopa omaa vitsiään korkeintaan sen viisi kertaa. Te ette näytä kyllästyvän koskaan. Mitä se kertoo äo:stanne?
Tarkoituksena on kertoa teille ryssäntrolleille, ettei teitä tai kirjoituksianne kaivata palstalla, ja tiedottaa muita jotka ei ehkä bongaa että tässäkin aloituksessa kyse on venäjän trollauksesta.
Iigorin suututtaminen on vain plussaa siinä sivussa. Onkos teillä töissä vielä se kuumakalle, joka usein perjantain ja lauantain iltavuorossa sai niitä CAPS LOCK raivareita ja huusi ketjut täyteen venäjää? Sille ei oikein hyvällä mennyt jakeluun kun keski-ikäiset naiset poisteli sen ketjuja 😂
Vierailija kirjoitti:
Onko 19 000€/ha mitätön hinta metsämaasta?
Mietin samaa. Kun tuo kauppa toteutuu, on perikunnat kusessa: verottaja kun arvottaa kiinteistöt toteutuneiden kauppojen mukaan ja tuo kauppa tarkoittaa sitä, että verottajan käyttämät keskiarvot nousevat kohisten. Pitää toivoa, että hinnassa on mukana jotain infran rakentamista tms., koska muuten tuosta tulee paikallisille vain ongelmia.
Tosin eiköhän siellä jo ole Luken väki etsimässä uhanalaisia eliöitä ja iso osa 1400 hehtaarista tullaan suojelemaan. Ja jos ei niitä lähteitä ja puronvarsia suojella, niin sitten alkaa oikeusrumba muiden mailla, ei ulkomaista yhtiötä voi kohdella toisin kuin paikallista pienmetsänomistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun tulee monta alapeukkua, tietää osuneensa oikeaan. Luulevat, että jotkut laskee vielä noita peukutuksia vauva-palstalla. Ei laske. Joku kerran vihjaisi, että jotkut pääsevät multipeukuttamaan viestejä, joten eivät anna todellista kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Kun tuo kauppa toteutuu, on perikunnat kusessa: verottaja kun arvottaa kiinteistöt toteutuneiden kauppojen mukaan ja tuo kauppa tarkoittaa sitä, että verottajan käyttämät keskiarvot nousevat kohisten. Pitää toivoa, että hinnassa on mukana jotain infran rakentamista tms., koska muuten tuosta tulee paikallisille vain ongelmia.
Tosin eiköhän siellä jo ole Luken väki etsimässä uhanalaisia eliöitä ja iso osa 1400 hehtaarista tullaan suojelemaan. Ja jos ei niitä lähteitä ja puronvarsia suojella, niin sitten alkaa oikeusrumba muiden mailla, ei ulkomaista yhtiötä voi kohdella toisin kuin paikallista pienmetsänomistajaa.
Voi kyynel, Îgor.
Ymmärrän että sinua harmittaa se, että amerikkalainen suuryritys investoi Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoituksena on kertoa teille ryssäntrolleille, ettei teitä tai kirjoituksianne kaivata palstalla, ja tiedottaa muita jotka ei ehkä bongaa että tässäkin aloituksessa kyse on venäjän trollauks
Älä yritä, ite oot piiloaggressiivinen, ja sitten muka toi hirveän "huvittunut" nauruemoji perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun tulee monta alapeukkua, tietää osuneensa oikeaan. Luulevat, että jotkut laskee vielä noita peukutuksia vauva-palstalla. Ei laske. Joku kerran vihjaisi, että jotkut pääsevät multipeukuttamaan viestejä, joten eivät anna todellista kuvaa.
Selittele ihmeessä pomohandlerillesi noin, kun saat miinusta. Totuus kumminkin on se että teidän iigoreiden juttuja ei Suomi kaipaa.
Ps. Ainoa kuka multipeukutta on te iigorit. Naapurinkin wifillä.
Miksi toisten metsäkaupoista valittajat eivät itse osta metsää ja suojele sitä haluamallaan tavalla? Jos maailman eri luksuslomakohteissa pidettyihin ilmastomegabileisiin hassatuilla valtavilla rahasummilla olisi vuosien varrella ostettu systemaattisesti metsää, olisi nyt valtavat metsäalueet suojeltuna eri puolilla maailmaa. Ilmiselväst ilmastorahat valuvat turhamaiseen hyvissignalointiin ja poseeeraamiseen luomuviini-illallisineen, eikä itse asiaan!
Ei minä olemme iigor )))) minä olemme suomiline (((((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karseeta. Mutta sehän on tämän maan kohtaloa. EI ole kohta metsiä vain suuryhtiöiden jättihalleja ja intialaisia.
Naton myötä myytiin Suomalaiset ja itsenäisyys, vai voiko joku väittää että sitä enää olisimme? Kohta tänne levittäytyvät Amerikkalaiset, on se niin mahtavaa päästä Venäjän kylkeen ja päästä ärsyttämään. Sanotaanhan nyt jo Suomen olevan Euroopan Amerikkalaisin maa. Olen huolestunut, sotaveteraanivainajan lapsena, itsenäisyyden uhka ei olekaan enää vain Venäjä. Suomesta tulee aluksi sekalaista kieltä puhuva suuryhtiöiden ja jättihallien maa, Suomalaisuus, luonto ja metsät häviää kokonaan.
Oikeastaan kaikki täällä lukevat tietää nää asiat jo Täällä odotellaan kuola valuen, että päsätään haukkumaan kirjoittajaa, ja kai ne saa siitä jotain korvausta. Ei kannata työllistää oikeita trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel, Îgor.
Ymmärrän että sinua harmittaa se, että amerikkalainen suuryritys investoi Suomeen.
Olen kokoomuslainen insinööri, joka omistaa 88 hehtaaria metsää. Ajattelen vähän laajemmin kuin sinä siellä vuokrayksiössäsi Vuosaaressa. Minulle on ihan se ja sama, miksi Google ostaa 1400 ha metsää ja miksi ihmeessä Metsähallitus sen myy tai onko Nuuksio seuraava kohde, joka kaupataan. Minua kiinnostaa tämän kaupan kerrannaisvaikutukset sekä se, miten esimerkiksi voimassaoleva maakuntakaava uudistetaan, jotta sinne metsään saadaan tuulivoimapuisto, ydinvoimala tai mitä nyt halutaankin. Samalla minua kiinnostaa se, edellytetäänkö muualla maassa metsänomistajilta ylimääräistä suojelua, jolla kompensoidaan kaupan seurauksia.
Hienoa, Google osti 1400 ha metsää, mutta entä sitten? Seuraako siitä esimerkiksi valtiolle 30 miljoonan euron kulut, jotta voidaan kompensoida ilmastovaikutuksia, niistähän on viime aikoinan metsänomistajien kanssa ollut isosti puhetta eli jos metsäsi ei ole hiilinielu, niin olet maksajana. Entä tässä tapauksessa, maksaako valtio kulut?
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisten metsäkaupoista valittajat eivät itse osta metsää ja suojele sitä haluamallaan tavalla? Jos maailman eri luksuslomakohteissa pidettyihin ilmastomegabileisiin hassatuilla valtavilla rahasummilla olisi vuosien varrella ostettu systemaattisesti metsää, olisi nyt valtavat metsäalueet suojeltuna eri puolilla maailmaa. Ilmiselväst ilmastorahat valuvat turhamaiseen hyvissignalointiin ja poseeeraamiseen luomuviini-illallisineen, eikä itse asiaan!
Koska apta ei oikeasti kiinnosta hittoakaan metsien suojelu. Luulee että suomalaisia kiinnostaisi, joten siksi trollaa asian noin. Perinteinen, oppikirjamainen olkiukko trollaus. Sama kuin persut vouhkasi räjähtelevistä lepakoista.
Vierailija kirjoitti:
En iloitse noista datakeskuksista kyllä yhtään. Sähkösyöppöjä, nytkin on kapasiteetista talvella pulaa niin ei nuo asiaa helpota ollenkaan. Rakennusaikana joo työllistää virolaiset raksamiehet mutta sitten kun on valmista niin ei siellä henkilökuntaa tarvita kuin kourallinen ylläpitoon. Alkaa olemaan kehitysmaatouhua kun tänne tuodaan tommosia laitoksia. Korkeamman jalostusasteen työt, joista yhteiskunta oikeasti hyötyisi tehdään muualla.
Ihan niin kuin tuulivoimalakeskittymien eli "tuulipuistojen" rakentaminen Suomen ympäristöön ulkomaalaisella rahalla. Tai Haminan akkutehdas, joka saastutaa Suomenlahtea ja joka rakennetaan kiinalaisen rahan turvin. Olemme tosiaan muuttumassa muun maailman hyödyntämäksi kehitysmaaksi. Löperöä kaivoslakia tai sähköverkkojen myyntiä nyt ei kannata mainitakaan. Puuttuu vain, että pohjavedetkin annetaan muille.
Vierailija kirjoitti:
Tästä olisi voineet päättäjät ja "asiantuntijat" puhua jo vuosikausia, koska tämä kansa on aina luottanut saavansa tietoa uutisista ja ajankohtaisohjelmista.. Oma vikakin ehkä, mutta ennemmin osoitaisin syyttävän sormen siihen suuntaan, joka on tiennyt tulevasta, mutta ei ole varoittanut kansalaisia.
Talousuutisissa oli eilen otsikko, että suomalaisten elintaso on laskenut, varmaan muissa maissa on käynyt myös näin. Ainakin Venäjällä, missä rubla on pudonnut reippaasti. Se ehkä ennakoi sen digivaluutan tuloa, tuleeko ensi vuonna?
Vierailija kirjoitti:
En iloitse noista datakeskuksista kyllä yhtään. Sähkösyöppöjä, nytkin on kapasiteetista talvella pulaa niin ei nuo asiaa helpota ollenkaan. Rakennusaikana joo työllistää virolaiset raksamiehet mutta sitten kun on valmista niin ei siellä henkilökuntaa tarvita kuin kourallinen ylläpitoon. Alkaa olemaan kehitysmaatouhua kun tänne tuodaan tommosia laitoksia. Korkeamman jalostusasteen työt, joista yhteiskunta oikeasti hyötyisi tehdään muualla.
Googlen jo toiminnassa oleva Haminan datakeskus työllistää täysipäiväisesti 400 henkilöä. Se on myös Haminan suurin yhteisöveron maksaja eli tuo Haminalle merkittävän määrän verotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olisi voineet päättäjät ja "asiantuntijat" puhua jo vuosikausia, koska tämä kansa on aina luottanut saavansa tietoa uutisista ja ajankohtaisohjelmista.. Oma vikakin ehkä, mutta ennemmin osoitaisin syyttävän sormen siihen suuntaan, joka on tiennyt tulevasta, mutta ei ole varoittanut kansalaisia.
Talousuutisissa oli eilen otsikko, että suomalaisten elintaso on laskenut, varmaan muissa maissa on käynyt myös
Älä ainakaan itsellesi mitään "asiantuntijan" hattua päähän sovittele 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel, Îgor.
Ymmärrän että sinua harmittaa se, että amer
Näitäkin hyvä miettiä. Itse pelkkään, että tämä googlen tulo liittyy jotenkin kaiken digitalisointiin, mutta toivottavasti olen väärässä.
Joku mielisairas näkee tässäkin ketjussa rycciä kaikkialla 🤣
Oliko tämän tarkoitus olla suomea, Îgor?