Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mystiset yllättävät laskut

Vierailija
28.11.2024 |

Tämä on ihan vilpitön kysymys eli mitä ne yllättävät laskut ovat? Joillekin niitä tulee joka kuukausi ja itse ajattelen, että ne ovat jonkun kodinkoneen tai auton rikkoontuminen.

Täälläkin ne mystiset laskut ovat välillä puheissa, joten voisiko joku avata tätä minulle?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on talous ihan äärimmilleen viritetty, niin esim. lääkäri lasku saattaa vetää talouden kumoon. Suomessa kun ei ole ilmaista terveydenhoitoa.

Ja tähän päälle voi tulla yllättävä lääkitys. T. Melkein sydän pysähtyi, kun apteekkari kertoi hinnan. 

Vierailija
22/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öä ei ole yllärilaskuja jos auto hajoaa se korjataan vaikka siellä heppatallissa itse yuutuipi täynnä neuvoja.jos elukka sairastuu se täytyy ampua. Edelleen mennään pienellä eurojen panostuksella.kysyttävää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännää, miten joillain elämä voi mennä niin että ikinä ei tule muka mitään yllättävää. Taitaa olla todella suppea asuintapa, koska näin maalla kun asuu, omassa talossa, omistaa eläimiä, autoja, niin ei oikeasti mene yhtäkään kuukautta ilman jotain yllätys laskua. 

Minulla on koti maalla, on auto ja eläimiä eikä vielä koskaan ole tullut yhtäkään yllättävää laskua! Itse soitan eläinlääkärille, ei ne randomisti käy. Itse varaan autolle korjaamolta ajan, ei nekään lähettele laskuja tuosta vain jne.

Tapahtumat voivat olla yllätyksiä, laskut eivät, koska itse minä tilaan, varaan, päätän korjata jne. Ei se lasku voi olla yllätys!

Vierailija
24/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliklinikkamaksu ja lääkäri päätti soittaa sinulle verikokeista, että kaikki ok. 

Vierailija
25/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan väittää, että yllättäviä menoja voi myös ennakoida.

Kyllä, esim. pesukone voi yllättäen hajota -> pitää ostaa uusi -> kannattaa olla jemmarahaa tilillä.

Pesukoneen näen useimmille, ei toki kaikille, suht pakollisena kodinkoneena.

Sitten on "ei pakolliset" hankinnat, esim. lemmikit. Hyvällä tuurilla ei juuri eläinlääkäriin mene kuin pakolliset (rokotukset ymv.) huonolla tulee sitä ja tätä (mitä mahdollinen vakuutus ei edes  korvaa) sitten on "yllärinä" jättilasku kun Musti astui lasinsoruun tai Missen hammas lohkesi.

Vierailija
26/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yllättäviä on ollu hajonneet kodinkoneet, tiiviste pamahti hanasta--vesivahinko. Autojen jutut vaikka huolletaan säännöllisesti. Päivystys ja lääkkeet. Hajonneet kengät,hajonneet vaatteet--miehen työ sellasta että ne menee usein rikki. Hajonneet silmälasit. Hajonnu puhelin.

Voi elämän kevät kun ei ole kristallipalloa.

Vierailija
27/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävään laskuun tottakai luetaan vaikka se eläinlääkärilasku, tuskin juuri tällä viikolla ajattelin että oho, hevoseni jalka vaatii akuuttia hoitoa heppaklinikalla ja lasku 2500€, tottakai kaikki tietää että kaikki maksaa, mutta yllättävästä tapahtumasta tulee sitämyöten siis yllättävä lasku. Turhaa alkaa saivarrella.

Vierailija
28/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa vaikka kymppi kuussa pahan päivän varalle, esim hammaslääkärilaskua ajatellen.

Kymppi kuussa on ihan naurettava summa yhtään minkään yllätyslaskun maksamiseen. Ei tarvitse kuin yhden kaatumisen talvella ja makselet seuraavat kuukaudet kelataksimaksuja satojen eurojen edestä. Kympillä ei tee yhtään mitään, satanen on minimisäästö.

Vierailija
29/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännää, miten joillain elämä voi mennä niin että ikinä ei tule muka mitään yllättävää. Taitaa olla todella suppea asuintapa, koska näin maalla kun asuu, omassa talossa, omistaa eläimiä, autoja, niin ei oikeasti mene yhtäkään kuukautta ilman jotain yllätys laskua. 

Taidatte sitten nauttia yllätyslaskuista kun olette elämäntapanne valinnut. Vai oletteko sittenkin kateellisia suppean elämän väelle joilla on aina homma hanskassa. Ei ota oikein selkoa.

Vierailija
30/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei vaan taas ole ymmärtävinään puhekielistä ilmaisua vaan ottaa sen kirjaimellisesti

Vierailija
31/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole moneen vuoteen tullut mitään yllätyslaskuja. Miten teillä muka hajoaa aina kaikki.

Vierailija
32/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt taas naisenlogiikalla vedetään tätä sirkusta, tapahtuma joo yllätys ja lasku ei. Kyllä se lasku on ennakoimaton koska ei kukaan voi ennustaa myöskään siihen johtanutta tapahtumaa. Kyllä ne nyt on vaan yllätyslaskuja. Vai kellä on ennnustajan lahjat, osaatte varmaan ennakoida tapahtumien laskun? Kyllä on vaikeaa mammoilla taas.

Vierailija
33/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävään laskuun tottakai luetaan vaikka se eläinlääkärilasku, tuskin juuri tällä viikolla ajattelin että oho, hevoseni jalka vaatii akuuttia hoitoa heppaklinikalla ja lasku 2500€, tottakai kaikki tietää että kaikki maksaa, mutta yllättävästä tapahtumasta tulee sitämyöten siis yllättävä lasku. Turhaa alkaa saivarrella.

Sinä saivartelet, koska yllättävä lasku on yllättävä lasku, ei mikään sellainen asia, mihin sinä olet voinut vaikuttaa. Tai miksi eläinlääkärilasku on yllätys, kun sinä sen lääkäriajan soitat, jos kaupassakäynnistä syntyvä lasku ei ole yllätys, vaikka ostat heräteostoksia?

Lisäksi voit valita toisin: hevosen voi lopettaa. Silloin ei tule laskua jalan hoitamisesta. Sinä siis teet päätöksen maksaa, ei se lasku voi olla yllätys!

Vierailija
34/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on koti maalla, on auto ja eläimiä eikä vielä koskaan ole tullut yhtäkään yllättävää laskua! Itse soitan eläinlääkärille, ei ne randomisti käy. Itse varaan autolle korjaamolta ajan, ei nekään lähettele laskuja tuosta vain jne.

Tapahtumat voivat olla yllätyksiä, laskut eivät, koska itse minä tilaan, varaan, päätän korjata jne. Ei se lasku voi olla yllätys!

Ei mikään hajoamisesta tai sairastumisesta aiheutuva lasku olekaan se yllätys, vaan se ennakoimaton, äkillinen hajoaminen tai sairastuminen. Varsin usein nämä vielä tapahtuvat hankalimpaan mahdolliseen aikaan, esim. viikonloppuiltana tai pyhäpäivänä.

Vierailija
35/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä näitä nyt : auto tilttaa, eläin tarvii akuuttia apua, talosta hajoaa joku kone tai muu asia, oma terveys prakaa kaikki voi tapahtua yllättäen. Kas kummaa🙄

Kas kummaa, jos on ottanut eläimen, niin niihin "yllättäviin" eläinlääkärilaskuihin voi ja pitääkin varautua etukäteen. Auto ja kodin sähkölaitteet sama juttu, mikä vaan voi hajota -> varautua voi yllättävästi etukäteen. Terveys prakaa, no kuka vaan voi jäädä vaikka auton alle. Kerron teille  yllättävän keinon varautua näihin todennäköisiin menoihin, SÄÄSTÄ etukäteen. Kaikkea ei tarvitse laittaa heti menemään, eikä heti tarvitse säästää satoja euroja. Jos laittaa esim.  50e sivuun joka kuukausi on vuoden lopussa kiva summa. Jos saa yllättävästi ylimääräistä rahaa jostain, niin laita se sivuun. Ei tarvitse heti mennä pizzalle tai ostaa jotain itselle. Varautukaa niihin "yllättäviin" eli todennäköisiin menoihin, niin yllätytte, kun sitä rahaa onkin jemmassa.

Vierailija
36/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt taas naisenlogiikalla vedetään tätä sirkusta, tapahtuma joo yllätys ja lasku ei. Kyllä se lasku on ennakoimaton koska ei kukaan voi ennustaa myöskään siihen johtanutta tapahtumaa. Kyllä ne nyt on vaan yllätyslaskuja. Vai kellä on ennnustajan lahjat, osaatte varmaan ennakoida tapahtumien laskun? Kyllä on vaikeaa mammoilla taas.

Miten se lasku voi olla yllätys, jos sinä olet itse tilannut ajan hammaslääkärille tai eläinlääkärille tai ostanut uuden lämminvesivaraajan? Yllätytkö siitä, että joudut maksajaksi, vaikka itse teit hankinnan/varauksen?

Oikeastiko sinulle on olemassa jotain sellaisia palveluja ja hankintoja, joita ei tarvitse maksaa, joten hammaslääkärin ojentama lasku yllättää?

Vierailija
37/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni tässä kuussa 900€ autoon. Ihan todella odottamatta. Vein katsastukseen ja yhtäkkiä olikin 700€ korjaamolasku (joku halvatun laakeri ja jarrupalat) sekä uusi tuulilasi 200€. Siis autoon, jossa ei ollut ajettavuudessa mitään ongelmaa. Vaikka nyt kohtuullinen palkka onkin, kyllä toi kirpaisi.

Vierailija
38/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hevosen lopettaminenkin maksaa...

Vierailija
39/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku veti jo kateuskortin, voi jessus, kyllä oikeasti taas mammat esiintyy🤣🤣🤣 En ole kateellinen, ja juu, itse olen valinnut elämäntapani, ja itse sen myös kustannan. Yllättävästä tapahtumasta seuraa yllätyslasku, ihan perusasia joillekin, mutta ei, ei täällä😂😂 Jessus mitä sakkia, TÄMÄ ei yllätä kyllä, se on totta.

Vierailija
40/93 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin olen laskuistani täysin tietoinen.

Hieno homma, kerro minullekin mistä olet hakkinut niin saatanan pätevän kristallipallon joka oikeasti toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi