En halua mennä enää mihinkään töihin!
Koska en osaa ja tiedä heti kaikkea. Viimeksi työssä ollessani esim. kysyin, että millä tavalla täällä kuuluu vastata puhelimeen, vastaukseksi sain lähinnä silmien pyörittelyä ja myöhemmin tätä oli puitu kahvihuoneessa tyyliin "miten ei aikuinen ihminen tiedä miten puhelimeen vastataan???"
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua elättää verorahoilla noin uusavutonta ja idi oottia joka ei perkele osaa edes puhelimeen vastata ilman kädestä pitoa ja ohjeistusta. Muten oket pärjännyt elämässä kun puhelineen castaaminen onniin ylitsepääsemättömän vaikeaa? Kenellä olet tähän mennessä passuuttanut ihan kaiken?
En minäkään halua elättää sinunkaltaistasi hölmöä, joka ei ymmärrä, että puhelimeen voi vastata monella eri tavalla ja halusin tietää vain, että onko heillä joku yhteinen linjaus. Taisit itse olla tuo tyyppi, jolta kysyin?
Ap
Mähän vastaan mun työpaikalla tyyliin halloota halloo!
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua elättää verorahoilla noin uusavutonta ja idi oottia joka ei perkele osaa edes puhelimeen vastata ilman kädestä pitoa ja ohjeistusta. Muten oket pärjännyt elämässä kun puhelineen castaaminen onniin ylitsepääsemättömän vaikeaa? Kenellä olet tähän mennessä passuuttanut ihan kaiken?
Ap varmaan tarkoitti, että halusi tietää, että vastataanko että Pärnäsen Korjaamo, vai Pärnäsen Korjaamo, Jenna Kukkanen puhelimessa vai Pärnäsen Korjaamo, varaosaosasto vai mitä. Ihan järkevä kysymys.
Älä huoli, ei kaikkialla ole tuollaista. Itse aina painotan uusille työntekijöille, että kysy jos tulee mitä tahansa mieleen. Ja vastaan aina asiallisesti.
Nuo silmien pyörittelijät ovat tyhmiä, et sinä.
Tuossa tapauksessa jos asialliseen kysymykseen ei saa asiallista vastausta niin sitten vastaat puhelimeen siten kun itse parhaaksi näet.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, ei kaikkialla ole tuollaista. Itse aina painotan uusille työntekijöille, että kysy jos tulee mitä tahansa mieleen. Ja vastaan aina asiallisesti.
Mulle sattuu aina näitä paikkoja, kun kyselen varmaan liikaa. Joskus en kysynyt ja sain huutoa siitä, että olin ominpäin mennyt tekemään jotain väärin (eli eri tavalla kuin tämä henkilö itse tekee). Joskus olen saanut huudot jopa silloin, kun olen kysynyt neuvoa joltain ja tehnyt tämän ihmisen ohjeen mukaan, ja seuraavassa hetkessä toinen työntekijä tulee huutamaan, että "mitä ihmettä oikein teet!?!". Ikinä ei mene oikein.
Ap
Työntekoon meni itseltäni kiiinnostavuus ja olen nyt vapaalla. Rahaa on tilillä jonkin verran elämistä varten joten antaa muitten tehdä työt ainakin toistaiseksi. T: Lääkäri
Mun työpaikalla lankapuhelin,joka ei kuulunut mun työtehtäviin soittaa sillä. Monta erilaista pikavalinta näppäintä, ei ihan sellanen perus vanha mitä nyt joka taloudessa aikoinaan oli. No huitaisin jotain nappia ja se alko soittaa jonnekkin. Nostin luurin ja laitoin alas, ei mitään kun soittaa edelleen ja joku vastasi ja vielä kaiuttimesta kuulu kun vastattiin. Pahoittelin, et vahingossa soitin enkä osaa katkaista puhelua vaikka olen -80 luvun lapsi. Sanoin, et lopeta sä tää puhelu kun mä en osaa. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sattuu aina näitä paikkoja, kun kyselen varmaan liikaa. Joskus en kysynyt ja sain huutoa siitä, että olin ominpäin mennyt tekemään jotain väärin (eli eri tavalla kuin tämä henkilö itse tekee). Joskus olen saanut huudot jopa silloin, kun olen kysynyt neuvoa joltain ja tehnyt tämän ihmisen ohjeen mukaan, ja seuraavassa hetkessä toinen työntekijä tulee huutamaan, että "mitä ihmettä oikein teet!?!". Ikinä ei mene oikein.
Ap
Pääasia että virheistä oppii. Mun työpaikalla on sellasia vanhoja jo vuosikymmeniä alalla olleita ja niiltä on unohtunut totaalisesti se, miltä tuntuu olla ekaa päivää tai ekoja viikkoja uudessa työpaikassa. Meillä varsinkin nää vanhat on tympeitä uusia kohtaan ja mäkättää tyyliin kun uusi kysyy missä vessa niin: se on siellä missä se on ollu jo 20 vuotta.
Määki meen jatkossa vain kivoihin töihin, 30-vuotinen hel vetti vei mehut pois.
Vierailija kirjoitti:
Just. Itsellä ollut ainakin 30 työsuhdetta ja 15 työnantajaa ja joka ikisessä työpaikassa on omanlaisensa toimintakulttuuri. Kysyä voi ja pitää aina ja mikä tärkeintä, esimiehen tai muun pitää vastata ja neuvoa ja opastaa asiallisesti. Juuri soittaessa johonkin firmaan saa aika hyvän kuvan ko. firman toimintakulttuurista. Se on ensivaikutelma ja harvoin pettää. Onnekseni olen saanut työskennellä todella hyvissä työpaikoissa. Joku törppö on jossain aina mutta se jätetään omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pääasia että virheistä oppii. Mun työpaikalla on sellasia vanhoja jo vuosikymmeniä alalla olleita ja niiltä on unohtunut totaalisesti se, miltä tuntuu olla ekaa päivää tai ekoja viikkoja uudessa työpaik
Tyhmintä on se, että en tee varsinaisesti virheitä, vaan jonkun asian eri tavalla kuin se vanha jäärä.
Ap
Minäkin lopetan työt heti samalla sekunnilla kuin se on taloudellisesti mahdollista. Inhoan työelämää.
Korkeakoulutus usein auttaa, koska omat pahimmat kokemukset ovat opiskeluajalta matalapalkkahommista.
Nykyisin olen kuitenkin (yksin)yrittäjä. Koen työyhteisöt kuormittavina, vaikkei omalta osalta varsinaisia ongelmia olisikaan.
Sanot että hetki, annan erään silmien pyörittelijän numeron, hän osaa vastata tarkemmin ja annat numeron ja sanot kiitos ja mukavaa päivänjatkoa.
Tuttua asiaa.
Työpaikka A: " Voisit tehdä itsenäisemmin. Ei tarvitse kysyä (varmistaa) niin paljon muilta."
Työpaikka B: "Kysy ja varmista muilta. Älä tee noin itsenäisesti."
Työpaikassa C saikin taas toimia paikan A tyylillä...
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lopetan työt heti samalla sekunnilla kuin se on taloudellisesti mahdollista. Inhoan työelämää.
Katsele jotain määräaikaisia hommia alaltasi ja lähde siihen jos löytyy. Mutta älä vaan ilmoita työkkärille mitään koska ne katsoo että olet irtisanoutunut ilman syytä vakituisesta työstä. Saisit karenssin ja väärän merkinnän historiaasi. Kun määräaikainen loppuu, olet vapaa ainakin jonkun aikaa. Jos joku kyselee, sanot että pyrit urallasi eteenpäin mutta se ei onnistunut itsestä riippumattomista syistä.
On näitä tullut opeteltua yli kymmenen vuotta ja jotain on opittu, miten luovia työn ja vapaan välillä.
"Kuka s...na siellä soittelee ??!!" 😐