Nolo ongelma, mutta en ole hoitanut jalkojani vuosiin, mitä voisin tehdä näin aluksi? Varaa e i ole jalkahoitoon
Mikään rasva ei edes tunnu auttavan.. On sellaisia kovettuneita osia jalkapohjissa, yksi vähän isompi. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika lääkäriin. Sienilääkkeet. Pitkällinen hoito. Myös pinnallinen hoito.
Terv.huollon jalkojenhoitajalle varaat ajan myös.
Lainaa rahat.
Alat vaan rasvaamaan niitä joka aamu ja ilta ja sitten sukat jalkaan. Kovettumat pehmenevät ajan myötä ja sulla on sitten pehmeät jalat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovettumarasvaa ammuin illoin. Sitte niitä kovettumia voi repiä irti. Mullakaan ei ole varaa jalkahoitajalle.
Mitä on kovettumarasva ja mistä ostetaan?
Minä käytän Herbamedicuksen Lypsäjän voidetta yleisimmin. On siinä sarjassa monta muutakin hyvää rasvaa. Ne on niitä pyöreitä vihreäkorkkisia purkkeja, joita taitaa olla joka ikisessä halpamarketissa myynnissä, ainakin Tokmannilla, Puuilossa ja Tavaratorilla olen niitä nähnyt.
AINESOSAT: Vaseliini, Nestemäinen parafiini. Lähde: https://www.puuilo.fi/herbamedicus-lypsyvoide-250ml
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raspaamista ei muuten suositella. Jos ihoa raspaa liikaa, se alkaa tuottamaan lisää kovettumaa. Kuorivat jakavoiteet toimivat minulla.
No mikä ero on kuorinalla ja raspilla tai hohkakivellä?
Toisessa käytetään "hiekkakapaperia" ja toisessa "hiekkaa tahnassa".
Kuorinnasta voi valita hellävaraisemman. Raspin, hohkakiven tai veitsen ainoa tekijä ei ole mekaaninen vaan siihen tulee lisäksi vielä voima eli paine, joka vaurioittaa jalkapohjia.
Ne kovettumat syntyvät siitä, että jalkapohjaa hankaa alusta (maa, ruohikko, lattia, matto, sukka, sukka ja huononmallinen kengänpohjat, että siihen kohdistuu hankaava paine liikkeen ja ihmisen painon muodossa. Tuota kerta toisensa jälkeen. Kyllä siinä ovat jalkaparat pesunsa ja kuivauksensa sekä rasvauksensa ja yön puhtaissa yösukissaan ansainneet. Antakaa niiden kovettumien poistua vaikka rasvalla ja käsin hieromalla kuukaudenpäivät kuin rikkomalla ihoa tai pahimmassa tapauksessa saamalla bakteeritulehduksen. Monilla kantapäähän rakon saaneilla miehillä on paha tapa olla desinfioimatta ja laastaroimatta rakkoa ja jatkuvasti kuolee etenkin miehiä kantapään rakon bakteeritukehduksen aiheuttamaan verenmyrkytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki joku ureaa sisältävä jalkavoide sekä vaseliini. Ensin parina iltana ureavoidetta, sitten voi varovasti kuoria suihkussa esimerkiksi sokerilla tai vartalonkuorinnalla. Kun iho on vähän pehmentynyt, voi yöksi laittaa paksun kerroksen vaseliinia. Itse laitan vielä sukat päälle, niin lakanat ei likaannu. Leikkaa kynnet, tarvittaessa viilaa kynsien reunat sileiksi. Kynsinauhoja voi vähän työntää esim appelsiinipuutikulla.
"Kynsinauhoja voi vähän työntää esim appelsiinipuutikulla."
Miksi helvetissä kynsinauhoja pitäisi työntää yhtään mihinkään?
Minä haluaisin tietää, miksi sen tikun pitää olla nimenomaan appelsiinipuuta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi vanha kunnon vaseliini. Enkä edes huijaa. Kolmen päivän käytön jälkeen huomaat eron. Itse laitan joka ilta ja jalat on kuin vauvan peppu.
Haisee paskalta?
Ai ei saa jalkoja kylvettää? Itse käynyt poreammeessa kylvyssä monta kertaa viikossa, ja silloin tällöin raspaan ja rasvaan kantapohjat.
Pitäisikö jatkossa nostaa jalkapohjat pois kylpyvedestä?
Vierailija kirjoitti:
Ai ei saa jalkoja kylvettää? Itse käynyt poreammeessa kylvyssä monta kertaa viikossa, ja silloin tällöin raspaan ja rasvaan kantapohjat.
Pitäisikö jatkossa nostaa jalkapohjat pois kylpyvedestä?
Eihän kukaan ole kylvetystä moittinut vaan raspausta. Pestähån jalat pitää joka tapauksessa, joten miksi niitä ei ihan kylvettäisikin. Onko sulla jotenkin vikaa luetun ymmärtämisessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki joku ureaa sisältävä jalkavoide sekä vaseliini. Ensin parina iltana ureavoidetta, sitten voi varovasti kuoria suihkussa esimerkiksi sokerilla tai vartalonkuorinnalla. Kun iho on vähän pehmentynyt, voi yöksi laittaa paksun kerroksen vaseliinia. Itse laitan vielä sukat päälle, niin lakanat ei likaannu. Leikkaa kynnet, tarvittaessa viilaa kynsien reunat sileiksi. Kynsinauhoja voi vähän työntää esim appelsiinipuutikulla.
"Kynsinauhoja voi vähän työntää esim appelsiinipuutikulla."
Miksi helvetissä kynsinauhoja pitäisi työntää yhtään mihinkään?
Minä haluaisin tietää, miksi sen tikun pitää olla nimenomaan appelsiinipuuta?
Koska se on kaikista pehmein puulaji, josta saa tehtyä kertakäyttöisiä puutikkuja. Niitä ei edes tarvita. Ne kynsinauhat alkavat joustaa kun niille antaa öljyä tai rasvaista voidetta joka ilta.
Jokaisessa sama ohje, eikö ihmiset lue mitä toiset kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa sama ohje, eikö ihmiset lue mitä toiset kirjoittaa?
Eivät lue. Tosin joka toisessa neuvotaan raspaamaan ja joka toisessa kielletään. Oikea konsti on jättää raspaamatta ja mulla se on asiaan perehtyneen lääkärinkin neuvo eli pesun lisäksi saa käyttää vain ja ainoastaan rasvaa.
Täällä on sellainen opisto, jossa tehdään jalkahoitoja todella edullisesti. Olen harkinnut sellaista. Jos ei ole varaa edes siihen niin täällä onkin neuvoja miten hoidat jalkojasi. Nykyään ammattitaitoinen jalkahoitaja ei edes liota jalkoja missään vesissä, koska se on melkolailla turhaa, eikä raspaa. Kynnet leikataan huolellisesti ja voidetta levitetään jalkoihin sääriä myöten. Olin kerran tällaisella jalkojen hoitajalla. Kerran eräs jalkahoitaja leikkasi haavan varpaaseeni. Se oli kyllä melko ammattitaidotonta.
No mikä ero on kuorinalla ja raspilla tai hohkakivellä?
Toisessa käytetään "hiekkakapaperia" ja toisessa "hiekkaa tahnassa".