Voiko sokrupalalampun asentaa jos on vain sellainen pistokejuttu katossa?
Kommentit (43)
Se katossa oleva pistokkeellinen levy täytyy vaihtaa sellaiseksi missä on sokeripala.
Vaihdat lamppuun pistotulpan sokeripalan tilalle. Yhtä helppoa kuin sokeripalan kanssa näpräys eikä tarvitse tehdä tikkailla keikkuen.
Tarvitset valaisinpistotulpan jonka asennat lamppuun. Tai ehkä kannattaa teettää se jollakin asiaa tuntevalla.
Naapurin Reiska hoitaa asian ihan kahvipalkalla.
TUolta löytyy Tukesin ohjeet pistotulpan asentamiseen: https://tukes.fi/kodin-sahkoturvallisuus/mita-sahkotoita-saan-tehda-itse
Sopivia pistokkeita on missä tahansa tavaratalossa tai alan liikkeessä, asennus yksinkertaista mutta: jos olet epävarma, kysy joltain asian osaavalta tutulta, sähköasentaja tulee kalliiksi
Tarkoittaako aloittaja plafondia, jonka kanssa on tullut temppuiltua.
Tässä muuan ohje:
https://www.k-rauta.fi/tuote/asennussarja-trio-plafondiin-9388-01-valko…
Vierailija kirjoitti:
Voi, siihen pistokkeeseen.
Alapeukuttajille tiedoksi, pistoke on se mikä työnnetään pistorasiaan, eli pistokkeessa on johdot mitkä liitetään ripaliittimeen, kansanomaisesti sokeripalaan, koska valaisimen johdotus on monesti vmainen purkaa, jaa saattaa vaatia uudet johdot itse lampun liittimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajille tiedoksi, pistoke on se mikä työnnetään pistorasiaan, eli pistokkeessa on johdot mitkä liitetään ripaliittimeen, kansanomaisesti sokeripalaan, koska valaisimen johdotus on monesti vmainen purkaa, jaa saattaa vaatia uudet johdot itse lampun liittimiin.
Johan tuli paljon tuubaa...
Ostin sähköliikkeestä sen kattotöpselin ja liitin sokeripalalla lampun johdot siihen. Sitten tökkäsin sen töpön kattoon ja lamppu syttyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan tuli paljon tuubaa...
Selitä?
Ja aluksi jännitteettömyyden toteaminen ennen ruuvailua.
Vierailija kirjoitti:
Ja aluksi jännitteettömyyden toteaminen ennen ruuvailua.
Ei pistoketta tietenkään asenneta jos se on pistorasiassa...
Googlesta kuullut mitään? Vai oletko siitäkin pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Ostin sähköliikkeestä sen kattotöpselin ja liitin sokeripalalla lampun johdot siihen. Sitten tökkäsin sen töpön kattoon ja lamppu syttyi.
No niin. Eihän ollut vaikeaa? 👍
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako aloittaja plafondia, jonka kanssa on tullut temppuiltua.
Tässä muuan ohje:
https://www.k-rauta.fi/tuote/asennussarja-trio-plafondiin-9388-01-valko…
Joskus tuo on tarpeen että töpseli mahtuu olemaan.
Sähkötyöt on helppoja, pistät vaan piuhat reikiin niin homma toimii. Jos sitten jossain käryää niin soita palokunta, ne käy sammuttamassa ja muutat vähän piuhojen paikkoja