Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi ja puoli kuukautta raittiina. Onko hyvä saavutus? Tipattomuus venähti.

Vierailija
28.11.2024 |

Ajattelin tänä viikonloppuna kulauttaa vähän.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hyvin. Melkein puolesta vuodesta puolet eli 1/4 vuotta.

Vierailija
2/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jopa tyypillisin aika minkä töissäkäyvä alkkis pystyy olemaan juomatta on just tuo 2-3kk. Sitten mennään taas, rai rai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis olit tipattomalla?

Vierailija
4/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 2 viikon raittiudet puhdistaa maksaa ja muutakin. Mulla on joitain kuukausia pidempi raittius takana. Näkisin että voit ottaa jos haluat. 

Vierailija
5/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä, ja niinhän sinä annatkin!

Vierailija
6/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittius on mielenrauhaa ilman viinaa, raivoraittius kireitä hermoja ja juomishimoa

Vierailija
7/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mikään meriitti ole, ettei ole juonut alkoholia pariin kuukauteen. Pitäisi olla normaali elämäntila, jotain on pielessä jos joutuu alkoholia käyttämään säännöllisesti arjessa.

Vierailija
8/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä alku. Lopetin 1992.

Vierailija
9/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassulta tuntuu näin henkilönä, joka juo kerran pari vuodessa lasin punaviiniä, että joku joisi niin paljon, että tekee tiukkaa lopettaa.

Vierailija
10/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hyvä saavutus. Meinaatko nyt siirtyä isoon kulutukseen? Mieti, ehkä ei kannata, mutta oma on asiasi.

Siinä tapauksessa oma, ettei ehkä liiallinen juominen haittaa tai häiritsee muita. Niin, että joku kärsii. Silloin mennään pää edellä seinään ja on huono juttu.

Vierailija
11/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jopa tyypillisin aika minkä töissäkäyvä alkkis pystyy olemaan juomatta on just tuo 2-3kk. Sitten mennään taas, rai rai

Totta :D Voi selittää itselleen ettei oo ongelmaa kun hei mähän olin just 2kk selvinpäin! Ainakin jos se toistuva dokailu on tunteiden turruttamista niin silloin on kyllä ongelma

Vierailija
12/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista se juomisesi oli ennen tipatonta?

Vierailija
13/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä suomalaista positiivisuutta.

Vierailija
14/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 2 viikon raittiudet puhdistaa maksaa ja muutakin. Mulla on joitain kuukausia pidempi raittius takana. Näkisin että voit ottaa jos haluat. 

Mites 1 viikon raittus? Puhdistaako maksaa? Aion siis tietenkin jatkaa raittiutta viikon jälkeenkin. 

Vierailija
15/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta :D Voi selittää itselleen ettei oo ongelmaa kun hei mähän olin just 2kk selvinpäin! Ainakin jos se toistuva dokailu on tunteiden turruttamista niin silloin on kyllä ongelma

Sanotaan että ahdistaa ja alkoholilla saa sen ahdistuksen edes hetkeksi pois. Kokemuksesta tiedän että auttaa niin kauan kun saattaa juoda. Ei mikään järkevä keino mutta alkoholi on ainoa vaikuttava aine mitä saa ostaa laillisesti. Enkä usko että rauhoittavat lääkkeet on ratkaisevasti parempi keino. Nekin koukuttavat turhan helposti. 

Vierailija
16/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ahdistaa ja miksi? Alkoholi auttaa sen hetken, mutta sen käyttö voimistaa ahdistuneisuutta. Miksi ahdistusta pitäisi hoitaa jollain aineella? Onko sulla mitään muita keinoja? Mitä olet kokeillut ja miksi joku toimii hiukan tai ei ollenkaan?

Vierailija
17/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites 1 viikon raittus? Puhdistaako maksaa? Aion siis tietenkin jatkaa raittiutta viikon jälkeenkin. 

Jostain luin tuon kahden viikon merkityksen. Voi yrittää googlata mihin se perustuu että kahden viikon jälkeen alkaa toipua alkoholin aiheuttamista vaurioista.

Vierailija
18/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kotona tissuttelun viime keväänä. Sen jälkeen alkoholia olen käyttänyt jonkin verran lomamatkalla. Tämä sopii minulle.

Vierailija
19/21 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo hyvä saavutus. Meinaatko nyt siirtyä isoon kulutukseen? Mieti, ehkä ei kannata, mutta oma on asiasi.

Siinä tapauksessa oma, ettei ehkä liiallinen juominen haittaa tai häiritsee muita. Niin, että joku kärsii. Silloin mennään pää edellä seinään ja on huono juttu.

Aina joku kärsii kun yksi elää hölmösti. Jos ei muut niin se, joka olisi voinut elää fiksua elämää kanssasi jos et hölmöilisi. Ja tietysti sinä itse.

Vierailija
20/21 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkiksen ja alko-ongelmaisen tunnistaa siitä että se miettii jatkuvasti seuraavaa ryyppyä. Ihminen jolle alkoholi ei ole ongelma voi ottaa lasillisen silloin tällöin tai jättää ottamatta. Alkoholistin on pakko juoda tai vähintään hekumoida alkoholista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan