Ei se yksityinen lääkäri ole automaattisesti julkista parempi.
Oma kokemus yksityiseltä työterveyshuollon kautta ja terveyskeskuslääkäristä, ero on kuin yöllä ja päivällä ja julkinen erottuu edukseen.
Yksityisellä tuntui että tarkoitus oli sairauden selvittelyssä vain mennä jonkun protokollan mukaan, mahdollisimman kalliilla tietysti eikä potilaan tilannetta edes katsottu että mitä oikeasti on tarpeen. Ovat myös aikamoisia saikkuautomaatteja.
Julkisella sain tarvitsemani avun ja selkeyden tilanteeseen eikä tarpeettomia toimenpiteitä tehty, vaan asia hoidettiin maalaisjärjellä kuntoon. Yksityiselle toki pääsee nopeammin mutta itse en pidä niitä muuten julkista parempana vaihtoehtona.
Kommentit (36)
Kuka niin on väittänytkään. Julkinen terveydenhuolto ainakin sjoen seudulla täys kymppi. Myös hammashoito todella ammattitaitoista, mitä nuorempi hammaslääkäri niin sen paremmat = hellemmät otteet.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on väittänytkään. Julkinen terveydenhuolto ainakin sjoen seudulla täys kymppi. Myös hammashoito todella ammattitaitoista, mitä nuorempi hammaslääkäri niin sen paremmat = hellemmät otteet.
Joo tuppaa olemaan vanhoilla lääkäreillä todella ronskit otteet
Siis se joka luulee että yksityinen on parempi, ei ymmärrä terveydenhuollosta mitään. Parhaat lääkärit on aina julkisella, sillä heillä on velvollisuus kouluttautua, perehtyä, tehdä tutkimusta, erityisesti esh. Yksityiselle pääsee kuka vaan lääkiksestä suoraan valmistunut, tekemättä mitään tutkimusta.
Kyllä yksityinen on 95% parempi, ainakin pääkaupunkiseudulla lähes kaikki lääkärin on hoonosuomi eli lähinnä virosta tai muusta vastaavasta.
Menet yksityiselle niin ensimmäinen kysymys on paljonko tarvitset sairaslomaa. Sitten määrätään sarja erittäin kalliita tutkimuksia. Koska työnantaja maksaa.
Julkiselle on vaikeampi päästä, yksityiselle pääsee jopa samana päivänä.
Jos gynekologiassa tarvitsee hoitoa, lyhin ja nopein tie on yksityisen kautta saada lähete eteenpäin. Silmälääkäri on etsittävä yksityisistä.
No mä en olisi enää edes hengissä ilman yksityistä ja aivan järkyttävän huonoja kokemuksia julkiselta Lahdessa. Hirvittää ja surettaa niiden puolesta joilla ei yksityiseen varaa, omat kokemukset on niin hirveitä.
Oma lääkärini oli lähi-idästä, ja puhui erittäin hyvin suomea. Olin ennakkoluuloinen kun menin, mutta yllätti positiivisesti. Erittäin maanläheinen ja empaattinen lääkäri. Ap
samat lääkärit tekevät niin julkisella kuin yksityisellä töitä !!!
Yksittyinen on aina parempi
Kävin 23.6.2022 julkisella ja Lääkäri alkoi ruoskia minua vyöllä ja hakkasi minua kepillä. Hän myös käski minun katua syntejäni
24.6.2022 kävin yksityisellä ja sain hoitoa jonka tarvitsin. Pois julkinen terveydenhuolto
Vierailija kirjoitti:
Menet yksityiselle niin ensimmäinen kysymys on paljonko tarvitset sairaslomaa. Sitten määrätään sarja erittäin kalliita tutkimuksia. Koska työnantaja maksaa.
Ja yhtiökokouksessa mietitään paljonko osakkeenomistajille jaellaan osinkoja.
En oikein ymmärrä mitä virkaa noilla yksityisillä lekureilla on, tekeekö ne muuta kun vie rahat? Vanhempani vointi huononi ja meni yksityiselle lääkärille koska "terveyskeskukseen ei saa lääkäriaikoja", mutta siellä eivät näköjään osanneet tehdä mitään ja hätistelivät päivystykseen. Kuitenkin joku satasen hyvääpäivää-maksu varmasti otettiin vaikka hoito suoritettiin lopulta ihan veronmaksajien kustantamana. Aikamoista pelleilyä tämä touhu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yksityinen on 95% parempi, ainakin pääkaupunkiseudulla lähes kaikki lääkärin on hoonosuomi eli lähinnä virosta tai muusta vastaavasta.
Voi olla ihan päteviä lääkäreitä mutta tosiaan suomen kieli pitäisi hallita paremmin.
Mietityttää tuo yli 65 vuotiaiden 28 euron yksityislääkärikokeilu, että mitä potilas tekee jos lääkäri määrää vaikka kalliita lisätutkimuksia?
Siinä sitten joutuu itse arpomaan että ovatko varmasti tarpeellisia.
Itse en menisi yksityiselle, vaan odottaisin aikaa terveyskeskuksesta.
Minä olen hämmästynyt kuinka hyvin /sujuvasti perusterveydenhuolto toimii. Moniammatillisen tiimin työskentely nostaa asiasarvoa. Soitin terveyskeskukseen ja sh kyseli oireet. Hetken kuluttua soitti ja kertoi, että lääkäri kirjoittaa reseptin. Ennen aikaan olisi pitänyt mennä paikan päälle ja toistaa lääkärihuoneessa asiansa. Nykyään asia hoituu puhelimessa
Samat lääkärit usein tekevät molemmille töitä.
meillä terveystalo työterveydessä ja valtaosa osa lekureistä aika pettymyksiä. Ja ajan saaminen ihan kiven takana...
Pihlajalinnaan ei ainakaan kannata rahojaan kantaa. Täyttä rahastusta.