IS: Satonen helpottamassa potkujen antamista taas
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitääkin. Liikaa monella hommissa täysin tuottamattomia yksilöitä mitä ei saada pihalle millään.
Eli, kun ihminen on tehnyt yli 30- vuotta töitä firmalle, ja tulee vanhaksi ja hitaaksi, niin v t t u u n, ja nuoria ja nopeita tilalle?
Muista, että koskee myös sinua.....Paitsi että sinähän et ole koskaan töitä tehnyt... Hupsista.
Vanhan ja hitaan työnkijän etuus on ammattitaito, he ovat tehneet työtä vuosia joten he tietävät enemmän kuin ne nuoret klopit. Sinä et taida olla koskaan töitä tehnyt kun luulet että yritykset irtisanoo ihmisiä joista on hyötyä firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä se tekee? Yrittää tappaa kaiken kulutuksen ja työllisyyden tästä maasta?
Vain hullu pienessä yrityksessä työskentelevä hassaa rahansa nyt Black Friday- ja jouluostoksiin.
Monet ovat nostaneet Suomelle esimerkiksi Tanskan, kuinka siellä ollaan onnistuttu Pohjoismaisen hyvinvointivaltion luomisessa ja ylläpitämisessä esimerkillisesti. Edellinen hallituskin nosti Tanskaa esiin, Tanska kun on se maa, jossa on Suomeakin korkeampi veroaste.
No niin, Tanskassa on hyvin löysät vaatimukset irtisanomisen perusteille, ja lyhimmillään 2 vrk:n irtisanomisaika. Lisäksi Tanskassa on Suomea lievempi veroprogressio (mediaanituloa enemmän tienaavat maksavat suhteessa vähemmän veroja kuin meillä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitääkin. Liikaa monella hommissa täysin tuottamattomia yksilöitä mitä ei saada pihalle millään.
Tämä.
Mä itse duunarina(eli persuna) ja ytk jäsenenä olen sitä mieltä että tämä hallituksen toimet työelämään ovat juuri hyviä. Poliittiset lakot pitääkin kieltää, eka saikkupäivä pitää olla palkaton koska sillä karsitaan pois niitä saikuttelijoita jotka eivät ole oikeasti kipeänä ja irtisanomista pitää helpottaa niin päästään niistä surkeista työntekijöistä helpommin eroon.
Ne ihmiset jotka töissä vaan on eikä ne tee töitä niin he myrkyttävät myös työilmapiirin, siksi heistä pitää päästä eroon helpommin.
No, voi olla, että käy niin että ne muut lähtevät ja se hyvä saa jatkossa tehdä niidenkin työt. Parhaissa tilanteissa nämä lähtijät saavat vielä kultaisen kädenpuristuksen.
Ja itse en ainakaan tiedä työkavereiden työtehosta mitään, en kyyläile heitä vaan keskityn omien töiden hoitamiseen hyvin. Itse ajattelen, että sellaiset kyylät pilaavat ilmapiirin ja tuottavuuden.
Vierailija kirjoitti:
Joko alkaa lusmuilla työntekijöillä puntti tutista kun irtisanominen helpottuu? :D Onneksi itse teen töissä töitä enkä tule töihin istumaan ja puhelinta näpräämään.
Sitten sen kerran satut sairastumaan ja saat potkut, hieno homma :D
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku tehdä tosta joulukinkun? Riittää useammalle perheelle.
Sian- ja ihmislihan sanovat maistuvan aika lailla samalta. Tuskin nälissään oleva huomaisi mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä keinoilla tulee kohta ne 100000 uutta työpaikkaa.
Artolla on unelma
Se unelma on ilmaisia työvelvollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku tehdä tosta joulukinkun? Riittää useammalle perheelle.
Sian- ja ihmislihan sanovat maistuvan aika lailla samalta. Tuskin nälissään oleva huomaisi mitään eroa.
Uudet ravintosuositukset 2025.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
No, voi olla, että käy niin että ne muut lähtevät ja se hyvä saa jatkossa tehdä niidenkin työt. Parhaissa tilanteissa nämä lähtijät saavat vielä kultaisen kädenpuristuksen.
Ja itse en ainakaan tiedä työkavereiden työtehosta mitään, en kyyläile heitä vaan keskityn omien töiden hoitamiseen hyvin. Itse ajattelen, että sellaiset kyylät pilaavat ilmapiirin ja tuottavuuden.Ne lusmut jos lähtee niin sitten työnantaja palkkaa uudet työntekijät, se olisi oikeasti suotavaa että työpaikoilta ne lusmut lähtisivät omatoimisesti pois.
Siksi persut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko alkaa lusmuilla työntekijöillä puntti tutista kun irtisanominen helpottuu? :D Onneksi itse teen töissä töitä enkä tule töihin istumaan ja puhelinta näpräämään.
Voi voi kun ei ymmärrys riitä. Millään ahkeruudella ei ole mitään merkitystä jos ei ole riittävän ruskea kieli. Elämä opettaa, sinullekin.
Miten sun mielestä sitten yritykset pysyy pystyssä jos sieltä potkitaan hyvät työntekijät pois ja töihin jää nämä jotka lusmuilee ja tuijottaa puhelinta? Kuka siellä sitten töitä tekee? :D
Oletko sinä edes työelämässä? Yritys siis irtisanoo ahkerat työntekijät ja jättää lusmut sinne?
Satonen saa joka päivä lisää työttömiä. Toki kyseessä on ne laiskat ja luomutuote, joita sopii ilkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli, kun ihminen on tehnyt yli 30- vuotta töitä firmalle, ja tulee vanhaksi ja hitaaksi, niin v t t u u n, ja nuoria ja nopeita tilalle?
Muista, että koskee myös sinua.....Paitsi että sinähän et ole koskaan töitä tehnyt... Hupsista.
Vanhan ja hitaan työnkijän etuus on ammattitaito, he ovat tehneet työtä vuosia joten he tietävät enemmän kuin ne nuoret klopit. Sinä et taida olla koskaan töitä tehnyt kun luulet että yritykset irtisanoo ihmisiä joista on hyötyä firmalle.
Eli osui ja upposi= et ole ikinä tehnyt työtä.
Konkurssiin menevät yrittäjät ei tätä etua tarvitse kun työntekijöitä eivät enää tarvitse. Konkurssithan ei tätä hallitusta muutenkaan paljon hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Näillä keinoilla tulee kohta ne 100000 uutta työpaikkaa.
Vai lähteekö viimeisetkin työpaikat Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Konkurssiin menevät yrittäjät ei tätä etua tarvitse kun työntekijöitä eivät enää tarvitse. Konkurssithan ei tätä hallitusta muutenkaan paljon hetkauta.
Ennätysmäärä konkursseja kun kykypuolue johtaa hallitusta. Kyllä häkämies kirjoitti hienon hallitusohjelman. Melkein yhtä hienon kuin venäjän suunnitelma hyökätä ukrainaan. Vai miten meni noin omasta mielestä siellä ek leirissä?
YTKlaisista on helpoin potkia, kun ne ei laita hanttiin, eivätkä ole solidaarisia työkavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Alle 50 henkilön yrityksen työntekijät saa potkia pois ilman YT:tä
Hyvä uudistus t.ex yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennätysmäärä konkursseja kun kykypuolue johtaa hallitusta. Kyllä häkämies kirjoitti hienon hallitusohjelman. Melkein yhtä hienon kuin venäjän suunnitelma hyökätä ukrainaan. Vai miten meni noin omasta mielestä siellä ek leirissä?
Onneksi omasta mielestään suuri strategi-Häkämies ei ole Puolustusvoimien top10-päätöksentekoketjussa. Lapanen ei edes top100, eikä Grilli-Vuokraloordi sijalla top1000.