Yks asia millä saa ehkäistyä ihan vähän ainakin nuorison varastelua kaupoista on tämä
Antakaa niille nuorillenne kahviraha kun ne menee kouluun, oli se ammattikoulu tai joku muu koulu missä siirrytään esimerkiksi välitunneilla johonkin toiseen paikkaan. Se pari euroa sillon tällön ei ole oikeasti paha antaa vanhemmilta. Jostai ne sen rahan saa lainaamalla tai sitte ne varastelee koska sitä ei ole. Ne on velkaa kavereilleen jne. Ei se oo kiva olla ainut muksu kellä ei ole koskaan rahaa tehä mitään. Pitäkää te vanhemmat tää kanssa mielessä.
Kommentit (7)
Mun työpaikan lähikaupassa on aina lounasaikaan kun olen käynyt 2 vartijaa paikalla kun lähikoulujen ipanat valtaa kaupan.
Ryhmäpaine ja koviksen esittäminen ja niinkään rahanpuute.
Mulla olis kanssa hyvä idea tähän. Kotikasvatus.
Ei kyse ole rahasta vaan kutkutuksesta
Saattaa olla vaan sanonta mutta toivottavasti on tiedossa, ne lapset ei käytä sitä rahaa kahviin. Se menee nikotiini ja alkoholituotteisiin uudelleenmyynnin kautta kun ei olla ikää vielä tai muuhun roskaan. Ei, pikkuraha ei ollut se ongelma.
Se on kasvatus, sen puute. Ei rajoja. Kukaan ei enää sano ei, se on kovin ikävää sanoa ei. Nyt olemme päässeet seuraamusten kohdalle, väkivaltaisuus ja levottomuus esim. koulussa. Kuri takasin ja kakaroille opetetaan tapoja.
Olen nuorempaa sukupolvea joten en usko mihinkään boomer tason lapsen hakkaamiseen mutta olemme päässeet tietyn rajan yli jolloin asiasta ei voi enää niinkään puhua näille ongelmanuorille. Sain itsekin oppia tietyin tavoin ja meni jakeluun erinomaisesti.
Hyvä kahviraha on esim 20 - 50e viikossa