Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkätakia jumala rankaisee viattomia??

24.01.2006 |

Minkä takia tämä kristittyjen jumala rankaisee viattomia ihmisiä?? Esim. kehitysmaiden ja sotien viattomia, joilla ei ole asioihin mitään vaikutusta?

Jos jumala olisi olemassa kai hän auttaisi viattomia, eikä meitä länsimaalaisia joilla on asiat kuitenkin loppu peleissä hyvin?

En käsitä miten voitte uskoa jumalaan joka rankaisee näitä viattomia ihmisiä.

Eiköhän se ole vaan niin että jumalaa ei ole. Me ihmiset tätä maailmaa pyöritämme, ei siinä ole mitään tekemistä jumalan kanssa, yksinkertaista.

Eipä siinä mitään jos joku saa lohtua siitä että jumala on, ja se auttaa tässä julmassa maailmassa! Apu keinojahan me ihmiset tarvitsemme, kukin omansa!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jumalaa ei ole ja Jumala rankaisee viattomia?

Vierailija
2/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole Jumala joka rankaisee ihmisiä vaan ihminen joka rankaisee ihmistä. Ihmiset jos uskoisivat Jumalaan, jokainen niin olisi varmasti hyvä sydämmellinen ja auttaisi ihmisiä köyhissä maissa. Uskon että Jumala on laittanut joihinki maihin kurjuutta, nähdäkseen ovatko ihmiset rikkaissa maissa halukkaita auttamaan köyhiä vai ajattelevatko he vaan minä minä minä ja ostaa hienoja autoja ja omakotitalon. Kuoleman jälkeen Jumala rankaisee niitä joita kuuluu rankaista. Mitä tulee näihin murhiin esimerkiksi niin se on kanssa ihmisen oma valinta ja se henkilö joutuu varmasti tilille tuon puolisessa elämässä. Myös sinä olet matkalla helvettiin koska et usko Jumalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni-äiti. Olisit ehkä voinut lisätä kommenttiisi, että olet muslimi.

Vierailija
4/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan! Yhteen jaoikeaan jumalaan! Taivaan ja maan luojaan! Jeesukseen Kristukseen:)

Vierailija
5/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jumala koettelee ihmisiä. Koko elämä on koettelemusta.

Jollain on kaikkea, mutta silti vaan haalii lisää ja lisää, eikä

ajattele vähäosaisia. Jollain toisella taas ei ole lähes mitään, mutta

antaa siitäkin vähästä toiselle tarvitsevalle.

Olen muslimi. Uskon, että Jumala on kaikkivoipa, ja hän voisi poistaa

sodat, nälänhädän ja kurjuuden, mutta Hän haluaa koetella ihmisiä.

Ja kuitenkin tämä elämä on " kuin pisara valtameressä" , ja todellinen

" elämä" alkaa vasta kuoleman ja tuomiopäivän jälkeen. Silloin hyvistä

teoista palkitaan, ja pahoista rankaistaan. Siksi kärsimykset ja koettelemukset tässä elämässä eivät ole turhia. Ja varsinkin jos niitä

kärsimyksiä ei ole, niin ei tulisi unohtaa toisia.

Vähän aikaa sitten täällä oli ketju, jossa kristityt sanoivat, että nälänhädät ym. eivät ole Jumalalta, vaan ihmisten itsensä aiheuttamia.

En yhdy tähän väittämään. Jumala joka on luonut koko maailman, ei

pystyisi poistamaan jotain ihmisen aiheuttamaa?

Lopuksi vielä Yön suura Koraanista:

Aloitan JUMALAN, laupiaan Armahtajan, nimeen.

1. Kautta verhoonsa vetäytyvän yön,

2. kautta kirkastuvan päivän,

3. kautta ihmisen luomisen mieheksi ja naiseksi:

4. totisesti ovat pyrkimyksemme erisuuntaisia.

5. Joka on antelias ja karttaa pahaa

6. sekä rakastaa hyvää,

7. häntä autamme vähitellen saavuttamaan onnellisen päämäärän,

8. mutta toisin on sen, joka on kitsas, itseänsä täynnä,

9. eikä hyveestä välitä,

10. hänen annamme vähitellen joutua pahan valtaan,

11. eikä hänen rikkautensa hyödytä häntä vähääkään, kun hänet tuhotaan.

12. Totisesti on Meistä lähtöisin ohjaus oikealle tielle,

13. Meidän on varmasti sekä tulevaisuus että menneisyys,

14. sentähden olen varoittanut teitä leimuavasta tulesta,

15. johon joutuvat vain pahat,

16. jotka vääristelevät totuutta ja kääntävät sille selkänsä.

17. Mutta Jumalaa pelkäävä pelastuu siitä,

18. hän, joka antaa pois rikkautensa puhdistuakseen,

19. eikä tee hyvää palkkion toivossa,

20. vaan etsiäkseen Herransa, korkeimman, mielisuosiota.

21. Totisesti, hän on aikanaan saava palkintonsa.

Vierailija
6/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos takerrun " pikkuseikkaan" mutta viestistäsi hyvin ilmenee mihin

sinä uskot, Kun kirjoitat Jumalan pienellä alkukirjaimella, ja

kuitenkin Jeesuksen Kristuksen isolla :)

Vierailija
7/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole Jumala, kuka sotii ja sortaa viattomia. Kyllä se on ihminen omassa itsekkyydessään. Länsimailla olisi varaa lopettaa köyhyys ja nälänhätä, jos vain päättäjät tahtoisivat elää rauhassa. Sotavarusteluihin menee maailmassa moninkertaisesti rahaa verrattuna kehitysmaiden auttamiseen. Monet sodat ovat jatkuneet jo vuosikymmeniä ja ovat alkunsa saaneet ehkä jonkun lampaan varastamisesta. Ajansaatossa tuho vaan kiihtyy ja tuhotaan kokonaisia kansoja. Tästä päästäisi, jos ihmiset todella rakastaisivat toisiaan ja haluaisivat rauhaa. 10 käskyä ei oikeasti ole mikään huono laki, vaan sen mukaan elämällä maailmassa olisi rauha.

Jumala on antanut ihmiselle tehtäväksi hoitaa maata, mutta jos ihminen ei sitä tee, niin ei sitä tee Jumalakaan. Jos ei ihminen hoida tehtäväänsä, niin viattomat siitä kärsii. Tämä on koetinkivi ihmisille. Joka uskoo Jumalaan ja välittää Hänestä, yrittää auttaa ja hoitaa maata niin paljon kuin itse pystyy. Uskon vakaasti, että jokainen saa täysin ansionsa mukaan kuolemansa jälkeen.

Sille, joka penäsi Jenniäidiltä reilua peliä: Muslimi uskoo uskovansa samaan Jumalaan kuin kristitty. Itse en näe mitään estettä tämäntyyppiseen kysymykseen vastaamisessa, koska muslimit todellakin uskovat samalla tavalla kuin kristityt tässä asiassa.

Vierailija
8/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariam-83-:

jos takerrun " pikkuseikkaan" mutta viestistäsi hyvin ilmenee mihin

sinä uskot, Kun kirjoitat Jumalan pienellä alkukirjaimella, ja

kuitenkin Jeesuksen Kristuksen isolla :)

kuule nainen, kun kiireessä kirjotin ja tääl ei voi muokkaa, kuten 2plussal..

Vierailija
9/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. näitä pahoja sellaisia, oikeaan suuntaan?

Johtajilla, jotka sotivat, on myös oma uskonsa, miksei heidän jumalansa ohjaa heitä oikeaan suuntaan.

Miksi yleensäkkään on " uskonnollisia sotia" , jossa oikeastaan kaksi uskontoa sotii keskenään. Tapetaan viattomia jne.

Jumalatko sitä käskee sotia, tuskimpa sotiminen on uskonnon mukaista.

Miksi muslimit ja kristityt eivät hyväksy toisiaan, arvosta toistensa uskoa.

Miksi pitää uskoa sellaseen maailmaan jossa on hyvä ja paha, mustaan ja valkoiseen. Sitten ihmisiä vielä pelotellaan pahalla, jos kuitenkin uskotaan hyvään. Haluatteko kasvattaa lapsenne pelossa, minä en ainakaan. Lapselle tulisi suoda turvallinen ympäristö, HYVÄ ei paha, uhkailetteko heitäkin helvetillä, jos he joskus kääntyvät eri uskontoon kuin te itse?

Eikö se ole riittävää että tekee toiselle mitä itselleen haluaisi. Enkä mieti tuota kristillisessä merkityksessä vaan yleensä elämän ohjeena ihmisille, ilman mitään uskontoja.

Joudunko siis helvettiin ainoastaan sen takia etten usko jumaliin. Vaikka en koskaan ole pahaa kellekkään tehnyt ,enkä tee. Joudun siis helvettiin koska minulla ei ole jumalia tukenani tässä maailmassa.

Uskontoja on niin paljon että mistä tiedätte että OMANNE on juuri se OIKEA??

Vierailija
10/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sen sydämessä rauhana, ilona, lepona ja voin luottaa, että Jumala kuulee kaikki rukoukseni ja olenkin saanut vastauksia ihan mukavasti, että kiitos siittä Jumalalle! Muut uskonnot lähinnä ahdistaa+surettaa niiden puolesta, jotka eksyvät niille poluille. Ja tosiaan tämä on usko! Ei uskonto.

(meni ehkä ohi aiheen)

Vierailija
11/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut että olen Muslimi koska uskon samaan Jumalaan kun tekin ja kyse on siis samasta Jumalasta mihin viestin alottaja sano ettei usko.

Vierailija
12/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" en ole matkalla helvettiin, ite olette!!!"

Eli uskot Jumalaan, joka on jeesuksen isä:)? Täten uskot myös Jeesukseen?

Vierailija
13/41 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Jumala ohjaakin. On tutkimuksia, tilastoja, konkreettista toimintaa hyvän eteen ja omatunnon kauttakin Jumala voi ihmiselle puhua. Mutta se on täysin eri asia kuunteleeko ihminen... Kehtaan väittää, että kaikki itseään kristityiksi kutsuvat johtajat, jotka sanovat sotivansa Jumalan sotaa (näin nimiä mainitsematta...), eivät tunne todellista Jumalaa, vaan pahan voima on susi lampaan vaatteissa.

En minäkään ymmärrä uskonnollisia sotia. Olin järkyttynyt, kun luin tämän päivän todellisuudesta Pohjois-Irlannissa 1990-luvun lopusta. Siellä lapset, jotka saivat tutustua toisiinsa tietämättä toistensa uskontokuntaa, olivat järkyttyneitä, miten voikin olla mukava ihminen toisessa uskonnossa. Katoliset olivat luulleet protestanttien syövän pikkulapsia ja päinvastoin. Aikuiset ovat sen heille opettaneet. Sota ei todellakaan ole kristinuskon mukaista, eikä UT, " kristittyjen kirja" , kerro sodista.

Muslimien ja kristittyjen kahna on alkanut vuonna yks ja kaks. Onhan se ollut sen aikaisille ihmisille järkytys, kun Muhammed on sanonut, että kristikunta on poikennut polulta. Ja sitten on joku sanonut jotain ja joku jotain ja varastettu muutama lammas puolin ja toisin ja siitähän se taas on lähtenyt. Sen ymmärrän, että kumpikin osapuoli uskoo olevansa oikeassa, mutta en ymmärrä, miksi ihmeessä pitää tapella sen takia. Ei oikeasti ole vaikeaa sanoa, että sinä uskot niin ja minä uskon näin, viimeisenä päivänä näemme, toivottavasti näen sinut taivaassa.

Lapsien kanssa pitää olla varovainen, kun heitä opettaa tuntemaan Jumalaa. Pitää kertoa lapsille, että Jumala on Armahtaja ja Oikeamielinen. Kun elämme elämämme uskoen Jumalaan ja teemme hyvää sen mitä voimme, Jumala palkitsee meidät jo tässä maailmassa mutta myös taivaassa. Jos lapsemme päättävät seurata toista uskontoa, voimme keskustella uskonnoista ja he varmasti tietävät meidän kantamme asiasta. He taas uskovat toisin. Jälleen kerran, minä uskon näin, sinä uskot niin, viimeisenä päivänä näemme, toivottavasti taivaassa.

Mistä tiedän, että oma uskoni on oikea? En minä sitä tiedä. Minulla ei ole näyttää sinulle faktaa, että Jumala on olemassa ja että juuri tämä Jumala on oikea Jumala. Minä vain uskon niin. Sinä uskot miten uskot ja minä uskon miten uskon. Voimme keskustella asioista, mutta totuus näkyy kaikille viimeisenä päivänä. Se voi yllättää sinut, mutta se voi yhtälailla yllättää minut.

Vierailija
14/41 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ajattelen samoin kuin aiheen aloittaja, mutta sillä erolla, että jätän jumalan olemassaololle oven auki. Luulen, että jumalaa ei ole, mutta en halua sitä kieltääkään.

harriet_ , minäkin tunnen sydämessäni iloa, lepoa ja rauhaa omasta näkemyksestäni elämään. Ajattelen, että jumalaa ei ole, mutta tunnen oloni onnelliseksi ja tasapainoiseksi näinkin. Miksiköhän usein uskovat tuntuvat ajattelevan, että vain uskovilla on ilo ja rauha sydämessään?

Vierailija
15/41 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten nää uskonnot on niin erilaisia? toinen kehottaa tappamaan tois uskoiset ja toinen kehottaa rakasta lähimmäistäsi niinkuin itsesi, ja vihollista ja ym. jos niillä on sama Jumala???? niissä on ero kuin yö ja päivä, pimeys ja valkeus.

eri sanoma kokonaisuudessaan. miksi sama Jumala lähettää näin eri asiat?, miksi,miksi??????

Vierailija
16/41 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen Islamin ja Kristin uskoa.

Vierailija
17/41 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin on selitetty sinulle useaan kertaan...

Eli Islam ei kehota tappamaan toisin uskovia. Mutta jos joku

hyökkää ensin, saa puolustautua. Ihan normaalia minusta.

Pitäisikö sinun mielestä vaan katsella vierestä, kun joku toisin ajatteleva päättää tappaa perheesi? Esimerkkinä tulee mieleen

Kosovon tilanne, jossa kristityt tappoivat tuhansia muslimeja ilman

mitään syytä, vain siksi että olivat vääräuskoisia heidän mielestä. Ja kaiken lisäksi suuri osa heistä puolustuskyvyttömiä naisia, lapsia,

vanhuksia...että näkyipä siinäkin lähimmäisen rakkaus!

Ja jos islamin mukaan pitäisi toisin uskovat tappaa, niin eiköhän olisi

aika kaaos käynnissä, ja ruumiita joka puolella. Heh,heh!

Pelkäätkö sinäkin josefiina, että miehesi saattaa tappaa sinut, koska

hän on muslimi ja sinä kristitty?

Islamin mukaan uskonnossa ei ole pakkoa!

Mielestäni on turhaa perustella ikäviä tapauksia uskonnolla, koska

sillä ei ole välttämättä mitään osuutta asiaan. Eivätkä kaikki ns.uskovaiset kristityt/muslimit ole edes välttämättä kovin hyvin perillä

uskonnostaan.

Vierailija
18/41 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Islam ei kehota tappamaan toisin uskovia.

Tuohonkin löytyy mielestäni monta paikkaa koraanissa jossa just kehotetaan taistelemaan ja tappamaan tai muutenkin kiduttamaan.

Islamin mukaan uskonnossa ei ole pakkoa!

no tuohonkin lukee että jos jätät Islamin niin voidaan vaikka tappaa, jos noin rajua on niin eikö toi ole aika pakottamista.

ajattelinkin koko asian yksityishenkilön kohdalle enkä mitä maailmassa on tapahtunut.

Mutta jos joku

hyökkää ensin, saa puolustautua. no tästäkin voi olla monta mieltä,

itse olin aikoinani samaa mieltä mm. jos lapset vaikka koulussa riitelee, sanoin että vedä takaisin, kun joku oli antanut tälläisen mallin, mutta nykyisin en ole sen kannalla, sanon että jätä se ja mene pois tilanteesta, mutta jonkun päähän on iskostunut että lyö vaan ja kosta kun mahdollista. siitä tulee vaan itselle enempi ongelmia kun osallistuu tyhmään. helpompi saada riidat puhumalla selvitettyä.

2:187 Tappakaa heidät, missä ikinä tapaatte heidät, ja karkoittakaa heidät sieltä, mistä he ovat karkoittaneet teidät, sillä kiusaus on pahempi kuin tappo.

2:189 Ja taistelkaa heitä vastaan niin kauan, ettei kiusausta enää ole, vaan Jumalan uskonto pääsee voimaan, ja jos he pidättäytyvät taistelusta, ei vihollisuutta ole, paitsi väärintekijöitä kohtaan.

2:212-213 Teille on määrätty taisteleminen, vaikka se onkin teille vastemielistä. Mutta voi olla, että jokin on teille vastemielistä, vaikka se on teille hyväksi, ja voi olla, että rakastatte jotakin, vaikka se on teille pahaksi. Jumala tietää, mutta te ette tiedä.

4:76 Taistelkoot siis Jumalan tiellä ne, jotka tahtovat tämänpuoleisella elämällä ostaa tuonpuoleisen. Joka taistelee Jumalan tiellä, kaatukoon hän tai voittakoon, hänelle me annamme suuren palkan.

4:91 (Uskottomista)¿Jos he kääntävät teille selkänsä, ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa heidät, missä ikinä he kääntävät teille selkänsä, älkääkä ottako heitä ystäviksenne eikä auttajiksenne.

4:97 Jumala on tehnyt ne, jotka antavat alttiiksi tavaransa ja henkensä, astetta korkeammaksi kuin ne, jotka istuvat paikallaan.

4:102 ¿Totisesti uskottomat ovat ilmeisiä vihollisianne.

4:103 ¿Totisesti Jumala on valmistanut uskottomille häpeällisen rangaistuksen.

9:5 Mutta kun rauhoitetut kuukaudet ovat kuluneet, niin surmatkaa monijumalaiset missä heidät löydättekin. Ottakaa heidät kiinni, piirittäkää heidät ja asettukaa väijymään heitä joka paikkaan ¿

9:14 Taistelkaa heitä vastaan, niin Jumala rankaisee heitä teidän kätenne kautta, saattaa heidät häpeään, auttaa teitä heitä vastaan ja parantaa uskovaisten rinnat.

9:29 Taistelkaa niitä vastaan, jotka eivät usko Jumalaan ¿ kunnes antavat veron ja nöyryyttävät itsensä.

ois vieläkin mutta antaa nyt olla...

¿Rakasta Herra Jumalaasi koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja ensimmäinen. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.¿ (Matt 22:37-40.)

Kristus opettaa seuraajiaan rakastamaan kaikkia myös vihollisiaan: " Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat. (Luuk. 6:27, 28)

Kristus ei sallinut seuraajiensa puolustaa uskoaan väkivallalla. Kun Pietari Getsemanen puutarhassa yritti suojella Jeesusta vangitsijoilta väkivaltaisesti miekan avulla, Jeesus itse kielsi sen: " Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat." Kristitty on ihminen joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja seuraa Hänen opetuksiaan. Vihan ja väkivallan teot ovat Kristuksen opetuksen vastaisia ja niiden tekijä on hyljännyt ja kieltänyt Kristuksen.

Kristillisen uskon pääperiaate on se, että Jumala on luonut ihmiset kuvakseen ja että nämä ovat Luojalleen arvokkaita. Useimmat muslimit eivät ole yhteydessä terroristeihin. Ja toisaalta useat itseään kristityiksi kutsuvat henkilöt ovat tehneet hirvittäviä tekoja. Kristitty ei saa langeta samaan väkivallan ansaan, joka vie tuhoon kaikki väkivallan tekijät. ¿Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan.¿ (Ef 6:12) Muslimit eivät ole vihollisiamme vaan Jumalalle rakkaita ihmisiä.

Vierailija
19/41 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku

hyökkää ensin, saa puolustautua. no tästäkin voi olla monta mieltä,

itse olin aikoinani samaa mieltä mm. jos lapset vaikka koulussa riitelee, sanoin että vedä takaisin, kun joku oli antanut tälläisen mallin, mutta nykyisin en ole sen kannalla, sanon että jätä se ja mene pois tilanteesta, mutta jonkun päähän on iskostunut että lyö vaan ja kosta kun mahdollista. siitä tulee vaan itselle enempi ongelmia kun osallistuu tyhmään. helpompi saada riidat puhumalla selvitettyä.

En mielestäni puhunut mistään lasten riidoista, vaan siitä jos joku hyökkää kimppuusi/perheesi kimppuun tappoaikeissa.

Menisitkö itse sellaisessa tapauksessa vaan pois tilanteesta?

Jos vaikka lastasi tapettaisi, niin sanoisit vaan että " älähän nyt" ja

lähtisit pois.

Kyllä ihmiselle on mielestäni ihan normaalia puolustautua sellaisessa

tilanteessa...

Vierailija
20/41 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kai poliisitkin olemassa?, suojautuisin sisätiloihin ja soittaisin poliisit paikalle. joten tää tästä riittänee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi