Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa, miten opiskelijoilla on varaa kaikkeen kuten risteilyihin, viinaan ja ylipäätään bilettämiseen?

Vierailija
28.11.2024 |

Ja sitten kuitenkaan ruokaan ei ole varaa?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lasteni isä oltiin opiskeluaikaan kesät täyspäiväisissä töissä ja minä talvisin vielä osa-aikaisissa. Yliopistolla kesä alkaa tenteistä riippuen toukokuun alussa/puolivälissä ja seuraava syyskausi alkaa vasta syyskuun alusta. Kyllä siinä ehti rahaa tehdä ihan mukavasti. Kolme lasta tällä hetkellä opiskelijoina ja kaikki ovat tehneet osa-aikaisia töitä jo lukioikäisestä alkaen. Yksi jo yläasteelta alkaen, mutta hän työskentelee isänsä firmassa, niin se on hieman eri asia.

Vierailija
22/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat, viikonloppuduunit 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttäreni ketä on opiskelija niin käy töissä samaan aikaan kuin opiskelee muuten hänellä ei olisi varaa mihinkään.

En tunne yhtään opiskelijaa, joka olisi töissä

Ei moni talvella ehdikään, mut kesällä. Omakin 19v lapseni oli rahakkaassa duunissa, veroja kun ei mene niin tienasi n. 5500€ nettona viime kesästä. Kyllä sillä aika mukavasti bailaa, vaikka säästöönkin laittaisi. Kotona asuu niin ei mene vuokraan tai ruokaan.

Minun 18v lapsi tiensi 7000€ eli enemmän kuin sinun lapsesi.

Vierailija
24/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut risteilyä tai juhlittua alkolla opiskelijana eikä sen koommin sitä tehneet kaverinikaan. Opiskelijakulttuurissa on tapahtumassa iso muutos - alle 30 eivät juurikaan kuluta Alkoa entisiin opiskelijoihin verrattuna. 

Näin juuri. Uutisissahan kerrotasn yöelämän ahdingosta, yökerhot joutuvat lopettamaan, kun nuoret ei enää juo. Ja näissä perinteisissä opiskelijariennoissa, esim. Approt, ei enää tarvitse juoda alkoholia, leiman saa vaikka kahvista tai Hesen hampurilaisesta. 

Vierailija
25/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärillä lapseni on ollut töissä. Nyt jo valmistui. Eikä kauheasti bilettänyt.

Vierailija
26/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttäreni ketä on opiskelija niin käy töissä samaan aikaan kuin opiskelee muuten hänellä ei olisi varaa mihinkään.

Ei moni talvella ehdikään, mut kesällä. Omakin 19v lapseni oli rahakkaassa duunissa, veroja kun ei mene niin tienasi n. 5500€ nettona viime kesästä. Kyllä sillä aika mukavasti bailaa, vaikka säästöönkin laittaisi. Kotona asuu niin ei mene vuokraan tai ruokaan.

Minun kaunis poikani tienaa tuon kuussa, Of.

Vierailija
27/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen opiskelija täällä hei. 

Nuo risteilyt ruokineen on oppilaskuntien tai yhdistysten järjestämiä, joten opiskelija per naama pääsee suht halvalla. Suurimmassa suosiossa nuo ovat niillä opiskelijoilla, joilla on palkkatyö jo opintojen ohella. Ainakin goomilla valtaosin osallistujat olivat insinööri- tai tradeopiskelijoita, joilla oli sivutuloja opintolainan lisäksi. 

Siinä. 

Vierailija
28/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär opiskelee kauppakorkeassa ja monet juhlat on ilmaisia. Ilmeisesti myös lääkiksessä on tällaisia "korruptiojuhlia".

Vierailija
29/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama trendihän se on työssäkäyvilläkin. Muuhun on kyllä varaa, mutta mediat ovat täynnä vinkumista miten ruoka on niin kallista, ettei ole varaa syödä.

Vierailija
30/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, mut oliko tää kisa :D ?

Vierailija
31/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei useimmilla olekaan, eivätkä kaikki opiskelijat vietä kaikkea aikaansa bilettämässä.

Nekin ketkä käyvät pääsevät aina halvalla. Vaatteisiin ei mene rahaa kun bileasuksi kelpaa usein oppilaitoksen haalari, ja bileet, sitsit ja muut ovat yleensä opiskelijajärjestöjen tms järjestämiä ja siten yleensä omakustannehintaisia tai jopa subventoituja.

Ja kun nykynuoriso on alkoholin kanssa paljon fiksumpaa kuin pari edellistä sukupolvea, niin rahaa ei kulu viinaankaan samalla tavalla (ja ei, se ei johdu siitä että kaikki käyttäisivät huumeita). 

Lisäksi aika moni opiskelija tekee opintojen ohessa työtä tienatakseen omat rahansa. 

Vierailija
32/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tunne yhtään opiskelijaa joke EI OLISI töissä, omista lapsistakin kaksi opiskelee kolmannella asteella ja on töissä. Samoin kaikki heidän kaverinsa. Ei sillä vajaalla 300€/k elä mitenkään.

Vierailija
33/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkurahoja, itse tienasin opiskeluaikojen kesinä yli kymppitonnin

Vierailija
34/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kultatukkainen ja sinisilmäinen (perinyt ne minulta) tienaa myyntihommissa 10 000 euroa kuussa. On 19-vuotias ja opiskelee yliopistossa. Hänen tyttöystävänsä opiskelee kauppatieteellisessä, on entinen missi. Poikani sai juuri kutsun usaan vierailemaan luennoitsijana kun on niin hyvä. Mitäs teidän lapset siellä amiksessa? Ovatko käyneet kertaakaan siellä kun aloittivat syksyllä?

Vierailija
35/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänlainen Visa.

Vierailija
36/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni teki aikoinaan kahta työtä ja opiskeli, mitään tukia hän ei edes saanut.

Vierailija
37/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle hyvä Ap että milloin on ollut aika jolloin opiskelijat eivät ole juhlineet ja ryypänneet?

Vierailija
38/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin priorisoidaan. Tiedän yhden opiskelijan jonka ainoa ruoka oli amiksessa ilmainen koululounas pitkään.

Vierailija
39/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole opiskellut, enkä tehnyt töitä. Olen kuitenkin bitcoinmiljonääri.

Vierailija
40/95 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijaelämä oli jo omassa nuoruudessani sellaista että juhlimiseen kyllä oli rahaa mutta sitten kituutettiin tonnikalariisillä seuraava viikko.

Ihmeellinen uuspuritaaninen aika on tullut meille kun opiskelijoiden odotetaan yhtäkkiä vain opiskelevan ja kaikki juhliminen on kuulemma turhaa tuhlausta. Ei sellaista ole koskaan ennenkään opiskelijoilta vaadittu.