Turvallinen koulu Helsingissä?
Uutisia lukiessa on tullut olo, että monessa Helsingin koulussa on nykyään järkyttäviin mittasuhteisiin paisuneita ongelmia: on opettajien ja oppilaiden kivitystä (Pukinmäenkaaren peruskoulu) ja kotiin asti tappouhkauksia huutelemaan tulevia kiusaajaporukoita (jokin omakotitaloalue, jota media ei paljasta)
Oma lapsi on tulossa kouluikään ja haluaisin hänet kouluun, jossa on turvallista käydä koulua. Missäkin ei varmasti ole täydellistä, mutta kuulisin mielelläni kokemuksia kouluista, joissa kaikki sujuu suht koht hyvin.
Kommentit (27)
Ei sellaista ole. Treidän pitää muuttaa muualle.
Meilläkin päin on noita kivityksiä ollut koulussa, emme asu pukinmäessä. Niin kaikkea ei tosiaan mediassa lue.
Kannattaa muuttaa muualle, vaikka Sipooseen, Tuusulaan, Vihtiin, Lohjalle, Porvooseen.....
Hesa on pilalla.
Mainitsemasi omakotitaloalue on Pakila.
Kantakaupungin varakkaiden alueiden koulut on hyviä ja turvallisia. Toki aina voi tulla huonolla tsägällä luokalla olla rikkaita lellipenikkakiusaajia, mutta se ei kyllä nyt ole mitään noihin idän ja pohjoisen monikulttuurisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Muuta maalle Itä-Suomen tai Pohjanmaalle. Siellä lapsesi saa turvallisen kasvuympäristön ja oppii äidinkielensä kunnolla.
Helsingin kouluissa ei opi äidinkieltä kunnolla ja se kostautuu myöhemmin ylioppilas vaiheessa.
En ole huolissani Helsingin koulujen äidinkielen opetuksesta, vaan mielelläni pitäisin lapsen nimenomaan Helsingissä missä on laaja kielivalikoima vieraita kieliä. Huolissani olen lapsen turvallisuudesta koulussa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Yksityiskoulut.
Suomessa ei ole sellaisia, siis oikeita sellaisia!
Vierailija kirjoitti:
Näin olin vähän rivien välistä päätellytkin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa muualle, vaikka Sipooseen, Tuusulaan, Vihtiin, Lohjalle, Porvooseen.....
Hesa on pilalla.
Olisi kiva kuulla, että onko siellä sitten oikeasti turvallisin kouluja. Mielikuvan tasolla on helppo ajatella, että maalle muutto olisi ratkaisu, mutta kyllä böndelläkin voi riistäytyä asiat käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiskoulut.
Suomessa ei ole sellaisia, siis oikeita sellaisia!
Jep, olen itse käynyt yksityiskoulun Helsingissä, ja se oli ihan yhtä kauhea (tai kauheampi) kuin kaupungin koulut.
-ap
SYK on hyvä. Myös Krunikkaa ja molempia Norsseja on kehuttu. Ranskalaisesta koulusta ja TYK:sta oon kuullut huolestuttavaa. Saksalainen koulu on kehuttu.
Vierailija kirjoitti:
SYK on hyvä. Myös Krunikkaa ja molempia Norsseja on kehuttu. Ranskalaisesta koulusta ja TYK:sta oon kuullut huolestuttavaa. Saksalainen koulu on kehuttu.
Mitäs Kulosaaren koulu?
Vierailija kirjoitti:
Länsi-Pakila.
Vierailija kirjoitti:
Missä koulussa on vähiten apinoita ja sekarotuisia?
Pakilan alueella asuu vähiten mammuja.
Saksalaiselle koululle vahva suositus. Sinne mennään nykyisin jo ekalta luokalta, joten pitää olla ajoissa valppaana. SYK alkaa vasta kolmannelta luokalta.
Vierailija kirjoitti:
Kantakaupungin varakkaiden alueiden koulut on hyviä ja turvallisia. Toki aina voi tulla huonolla tsägällä luokalla olla rikkaita lellipenikkakiusaajia, mutta se ei kyllä nyt ole mitään noihin idän ja pohjoisen monikulttuurisiin verrattuna.
Länsi-Pakila, jonka kiusaamistilanteesta on uutisoitu, on hyvin keskiluokkainen pientaloalue, missä kantaväestöä on enemmän kuin lähes missään muualla Helsingissä.
Muuta maalle Itä-Suomen tai Pohjanmaalle. Siellä lapsesi saa turvallisen kasvuympäristön ja oppii äidinkielensä kunnolla.
Helsingin kouluissa ei opi äidinkieltä kunnolla ja se kostautuu myöhemmin ylioppilas vaiheessa.