80v äiti kuoli ja isä 77v jäi yksin. On huono tekemään ruokaa. Riisit mm. palaa kattilan pohjaan jne. Pitäiskö isän tilata jostain palvelus-
ta ateriat kotiin joka päivä? En minäkään voi hänelle ainoana lapsena ja työelämässä olevana ostaa ruokia kaupasta joka päivä. Isällä ei oo enää ajokorttia.
Kommentit (9)
Onneksi isäni 85 v. osaa tehdä mitä tahansa ruokaa. Jos ei muuten, niin lukee reseptin.
ÄLÄ ihmeessä tilaa ainakaan alueesi ruokapalvelusta!!!! Mieluummin vaikka valmisruokia tai puolivalmisteita ja kauppa tuo kottiin. Lisäksi hedelmiä ja muuta, mistä hän itse pitää.
t. Kokemusta on
Joissain kunnissa järjestetään kokkauskursseja senioreille. Niihin osallistuu etenkin leskimiehet.
Vierailija kirjoitti:
Joissain kunnissa järjestetään kokkauskursseja senioreille. Niihin osallistuu etenkin leskimiehet.
Tämä olisi hyvä! Saisi samalla seuraa. t.ap
Weaponised incompetence. Kyllä isäs alkaa miitä kiehuvia riisejä vahtimaan, jos muuta ei tule. Toi tyyli on purru sun äitiisi, ei sen tarvii enää sinuun purra.
Vierailija kirjoitti:
Kotiinkuljetuspalvelujen ruoka-annokset on tosi pieniä ja kalliita. Samalla hinnalla saa monta mikroateriaa kaupasta, joiten tuskin kannattaa joka päivälle tilata. Varmaan isäsi osaa lämmittää ruokia, jos hännele tekee itse annoksia jääkaappiin / pakastimeen. Ei kai niitä ruokia joka päivä tarvitse roudata.
Olen samaa mieltä. Olen hieman seurannut erään yli 90v. yksinäisen naisen syömisiä. Hänelle kunnan kotipalvelu tuo kauppaostokset. Ateriat koostuvat suurelta osin kaupan valmisruoista. En kyllä tunne ateriapalvelun ruokia, mutta kuulemani perusteella eivät välttämättä ole kummoisia.
Samaa olin tulossa kirjoittamaan kuin jokunen muukin. Ennemmin kaupasta hyviksi havaittuja mikroaterioita. Niistä voi hyvinkin etsimällä löytyä sellaisia, jotka maistuvat, vaikka ennakkoluuloisesti aluksi suhtauduttaisiinkin. Lisäksi esim. raejuustoa, jotain aurinkosalaattia tms. Ja varmasti ilolla otetaan vastaan, jos omaiset ehtivät joskus vielä jotain omasta kattilasta.
Kotiinkuljetuspalvelujen ruoka-annokset on tosi pieniä ja kalliita. Samalla hinnalla saa monta mikroateriaa kaupasta, joiten tuskin kannattaa joka päivälle tilata. Varmaan isäsi osaa lämmittää ruokia, jos hännele tekee itse annoksia jääkaappiin / pakastimeen. Ei kai niitä ruokia joka päivä tarvitse roudata.