Miks lähes kaikki on nykyään ahdistuneita tai uupuneita?
Tai ainakin väsyneitä tai masentuneita?
Miksi?
Mikä teitä uuvuttaa?
Kommentit (29)
Ilmeisesti elät eri universumissa jossa Suomi ja muu maailma voi hyvin ja sattumalta sait yhteyden tähän universumiin jossa kaikki menee päin vttua.
Helppo ajatusleikki:
Mieti, miksi sinä et ole ahdistunut ja uupunut.
Siitä keksit todennäköisesti myös sen, miksi joku muu saattaisi olla ahdistunut ja uupunut.
Sitten voit mennä ulos ihmettelemään vaikka sitä, miksi taivas on sininen.
Siis eihän kaikki ole tietenkään mitenkään hyvin, mutta ei kai sitä silti ahdistua tarvitse?
Minua uuvuttaa se ettei kukaan enää osaa tehdä älykkäitä provoja.
Traumaattisen lapsuuden jättämät haavat, joihin ei ole auttanut lääkitys, saati laitoshoito.
Kuormittava työelämä ja työpaikkakiusaaminen vei lopulta työkyvyn ja teki pelokkaaksi kanssaihmisiä kohtaan.
Väkivaltainen parisuhde, jossa puoliso kävi käsiksi ilman mitään ennakkovaroitusta, yritti pakottaa minua ns. perinteiseen naisen rooliin ja hyväksikäytti seksuaalisesti.
Ja terveydenhuollon resurssipulan takia en saa apua. Kela teki jo kolmannen kielteisen päätöksen terapiasta perusteella "ei kuntoudu enää työkykyiseksi". Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta sairauteni voi tästä vain joko jäädä ennalleen tai pahentua.
Olen 35v ja tuntuu, että elämä ei ole edes alkanut, mutta ei tule alkamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän kaikki ole tietenkään mitenkään hyvin, mutta ei kai sitä silti ahdistua tarvitse?
Ai hemmetti, olet nero, kunhan vaan lakkaa ahdistumasta ja masentumasta. Ratkaisit juuri kansanterveyden.
Mulla ahdistusta aiheuttavat ihmiset jotka eivät vastaa yhteydenottoihin ja mieluummin ignooraavat ja ghostaavat.
Mä taas ihmettelen, miksei kaikki ole?
Se on vaan muotia. ADHD-muoti alkaa olla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ahdistusta aiheuttavat ihmiset jotka eivät vastaa yhteydenottoihin ja mieluummin ignooraavat ja ghostaavat.
Uupuneena kaikki yhteydenotot alkavat tuntua todella raskailta.
3 ponttia
Insuliiniresistenssi. Siis ravintosuositusten mukaan osalle ei sovi ko. hiilarisatsi.
Digiloikka. Ionisoimation radiotaajuinen sateily vaikuttaa mitokondrioihin eli solujen energiantuotantoon. ja Digiloikan aiheuttama dopamiiniriippuvuus.
Injektioiden piikkiproteiini vaikuttaa mm . aivoissa.
Tuleva sota masentaa, ei paljoa huvita suunnitella mitään tulevaisuutta eikä käyttää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uupuneena kaikki yhteydenotot alkavat tuntua todella raskailta.
Uupumuksen voi aiheuttaa ignooraaminen ja ghostaaminen.
Työelämä raskasta, mutta oikeasti johtuu siitä että some on korvannut oikeat kontaktit, eli ihmiset on yksin ja plärää puhelinta kotonansa sen sijaan että tekisi jotain muiden kanssa, ja se ei sosiaaliselle lajille sovi. Ollaan myös uupuneita koska ei ole enää aikaa tehdä arjen askareita ja nekin sitten stressaa. Mutta tämäkin johtuu puhelimesta, jota ilman niille olisi aikaa.
Minua ahdistaa lapsen syntymän myötä menetetty terveys. Sain synnytyksessä sellaisia vammoja, ettei niitä pystytä korjaamaan, ainakaan Suomessa. Varaa ei ole lähteä ulkomaille korjattavaksi.
Synnytyksen yhteydessä tuli myös lapsivuodepsykoosi, jonka takia olin lähes puoli vuotta suljetulla hoidossa. Lapseen en ole kyennyt vieläkään kehittämään rakastavaa suhdetta. Toivon vain, että kaiken tämän voisi perua.
Minulla meni uuden ihmisen ilmestymisen myötä kaikki - parisuhde, työkyky, työpaikka ja terveys. Ja tästä ei kuulemma saa puhua ääneen, koska pyhä äitiys.
Syksy, talvi, sodat, trumppi, ravitsemussuositukset, hallitus, liian pienet tulot...
Tämä nykyinen maailma on vain niin monella tapaa hirveä ja paha paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hemmetti, olet nero, kunhan vaan lakkaa ahdistumasta ja masentumasta. Ratkaisit juuri kansanterveyden.
Ratkaisi vain puoliksi. Mä ratkon toisen puolen. Vaikka syötävät ja herkut on hyvää ja runsaskalorisia, niin ei kai sitä lihoa tarvitse.
Vaikka viina päihdyttää, niin ei sitä alkoholisoitua tarvitse.
Vaikka asia xx. koukuttaa, niin ei sitä silti addiktoitua tarvitse.
Olkaapa hyvät.
Jos jotain jäi puuttumaan, niin joku muu voi jatkaa tätä kansanterveyden parantamista.
Sairaudet, jotka työelämä aiheutti, uuvuttaa.
Masennusta ei ole näkynyt. Huomaat itsekin kun pääset tähän ikään.