Kuinka monta antibioottikuuria lapsesi on syönyt ja ikä?
Kommentit (32)
Meillä 1v11kk on syönyt ehkä 10-15 kuuria, en edes jaksa kaikkia muistaa. Yli 10 joka tapauksessa.
8kk on pärjännyt kahdella kuurilla tähän asti.
Kun ei vaivannut niin ei käyty antibiootteja. Sillonkaan ei viety lasta korvaoireiden takia lääkäriin, vaan sen takia että minä saisin töihin sairaslomatodistuksen, kun lapsella oli vähän kuumetta.
18-vuotias n. 7 - 8 kuuria, mutta 14 vuoteen ei yhtään, 15-vuotias ehkä saman verran, viimeinen kuuri 8-vuotiaana, 13-vuotias joutuu kerran vuodessa syömään kuurin poskiontelotulehdukseen, 10-vuotias 1 kuuri korvatulehdukseen ja 1 sairaalabakteeriin, 4,5-vuotias ei yhtään.
12v 7 kuuria
10v noin 15 kuuria
7v noin 20 kuuria
4v noin 20 kuuria
2v 25-30 kuuria
Että ei näillä geeneillä enään yhtään lasta=)
2v on syönyt 3 kuuria
5v ei yhtään
7v yhden kuurin
Tuttava pariskunta jossa 5v ja 2v ja syövät molemmat kuurin melkein joka toinen kuukausi. El koko ajan kipeinä.
Vierailija:
Ei kai särkylääkkeidenkään jatkuva käyttö kovin hyvä juttu ole?Sairastakaapa itse korvatulehdus niin hakisitte kyllä kuurin.
Itselläni oli korvatulehdus vasta, ja kun pitkitin ja pitkitin lääkäriin menoa, niin kipu oli HELVETILLINEN ja särkylääkkeet eivät todellakaan vieneet kaikkea kipua pois.Ei tulisi mieleenikään sen jälkeen antaa lasteni kärsiä moista.
Nykyisin kuka tahansa vähänkään itseään sivistävä ihminen tietää, että lasten korvatulehduksista 80% on virusperäisiä, mikä tarkoittaa sitä, että niihin ei antibiootit pure. Antibioottien kritiikitön, rutiininomainen käyttö korvatulehduksissa ei ole ainoastaan kallista ja turhaa, vaan väärin lapsen immuniteetin ja terveyden kannalta. Ottaisit joskus selvää asioista etkä vaan huutaisi täällä mitä sylki suuhun tuo.
Vierailija:
Ei kai särkylääkkeidenkään jatkuva käyttö kovin hyvä juttu ole?Sairastakaapa itse korvatulehdus niin hakisitte kyllä kuurin.
Itselläni oli korvatulehdus vasta, ja kun pitkitin ja pitkitin lääkäriin menoa, niin kipu oli HELVETILLINEN ja särkylääkkeet eivät todellakaan vieneet kaikkea kipua pois.Ei tulisi mieleenikään sen jälkeen antaa lasteni kärsiä moista.
onkehittynyt vaaraallisia, antibiooteille resistenteiksi muodostuneita bakteeritauteja. Näistä oli about vuosi sitten paljon juttua mediassa, kun Islannin lastentarhoissa ongelma uhkasi karata käsistä. Jokainen turha kuuri on haitta paitsi yksilölle, koko kansan terveydelle: sitten kun niihin tosi vakaviin tauteihin tepsiviä antibiootteja ei enää löydykään, niin terppa vaan.
Kukaan lapsista ei ole syönyt antibiootteja. Ovat kyllä sairastelleet toisinaan. Olemme mieheni kanssa molemmat lääkäreitä.
Ei kai särkylääkkeidenkään jatkuva käyttö kovin hyvä juttu ole?
Sairastakaapa itse korvatulehdus niin hakisitte kyllä kuurin.
Itselläni oli korvatulehdus vasta, ja kun pitkitin ja pitkitin lääkäriin menoa, niin kipu oli HELVETILLINEN ja särkylääkkeet eivät todellakaan vieneet kaikkea kipua pois.
Ei tulisi mieleenikään sen jälkeen antaa lasteni kärsiä moista.