HS: Väkivaltaiset oppilaat terrorisoivat koulussa Helsingissä
Opettajat pelkäävät tulla töihin.
Kommentit (1039)
Vierailija kirjoitti:
Ilotulitukset ja tykkärit löysi tiensä opettajien autojen pakoputkiin ja posyilaatikoihin ja jopa ikkunoista sisään. Niistä ei uutisoitu. Niistä tiesi vain koululaiset ja vandalismin kohteet itse.
Sama meidän koulussa 70- ja 80-lukujen taitteessa. Ryöstettiin myös kengät, takit, laukut ja kännykät toisilta. Huumeita oli runsaasti: niitä käytettiin ja diilattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen vihervassarinaisen unelma: burkha päällä synnytyskoneeksi kotiin
Paitsi pitää olla samaan aikaan oma vapaus, omat rahat, omat lomat ulkomailla, oma sananvapaus, oma valta kaikkeen miestä koskevaan jne. Samaan aikaan stana, usko tai älä!
Ei todellisuudessa saa päättää edes sitä, saako pitää päänsä hartioiden välissä vai pyöriikö potkupallona.
Tämä maa on menetetty.
Ollaan ihan avuttomia pikkulasten kanssa. Nauraisin tälle absurdiudelle, jos se ei olisi sydäntämusertavan masentavaa todellisuutta.
Onneksi ei ole enää kouluikäisiä lapsia meillä. Lapsemme tuskin tekevät lapsia, koska eihän heitä voisi laittaa kuin yksityiskouluihin.
Johan nyt pieni järkikin sanoo ettei ole oikein kyörätä tänne Afrikasta ihmisiä ja yrittää sovittaa heitä meidän kulttuuriin. Jos minä menisin Afrikkaan viiden lapsen kanssa, huonosti kävisi. Emme oppisi kieltä emmekä kulttuuria hevin, kuolisimme nälkään siellä, vaikka kuinka keräisin oksia ja söisin raatooja. V Honkasalo voi ottaa kaikki himaansa, jos tahtoo.
Vanha oppukoulusysteemi oli hyvä. Huonot ja hyvät käyhät oppilaat jäivät kansakouluun. Siellä oli kyllä kova kuri aina 1980-luvulle asti.
Vierailija kirjoitti:
Tätä lankaa lukiessa saa kuvan, että enemmistö suomalaisista olisi rxsisteja. Onneksi näin ei kuitenkaan ole. Jos m:muuttajilla joitakin ongelmia on, niin ne johtuvat suomalaisten nuivista asenteista ja suomalaisten sopeutumattomuudesta muuttuvaan maailmaan.
Aivan. Miksi te niin "valmiina muutokseen" olevat sitten itkette jostain äärioikeistosta? Missä se teidän sopeutumiskyky silloin on, kun muutos ei ole sellaista kuin te haluatte?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset rehtorit pitää saada pois virasta. Ovat rikollisia, koska eivät hoida töitään.
Mutta jos on nainen kuten olen ymmärtänyt, niin oltava varovainen.
Vartijat kouluun, ne pahimmat ja vaarallisimmat, jotka eivät kelpaa edes kauppakeskuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä lankaa lukiessa saa kuvan, että enemmistö suomalaisista olisi rxsisteja. Onneksi näin ei kuitenkaan ole. Jos m:muuttajilla joitakin ongelmia on, niin ne johtuvat suomalaisten nuivista asenteista ja suomalaisten sopeutumattomuudesta muuttuvaan maailmaan.
Voihan vitsi, miten kaukana olet maailmasta. Kyllä ne sopeutumattomat tulevat tuolta ulkomailta. Ovat käytökseltään törkeitä, röyhkeitä, laiskoja, ivallisia, väkivaltaisia, sopeutumattomia ja yhteistyökyvyttömiä.
Opettajalle etälamautin, jolla saa häirikön tajun pellolle loppupäiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanha oppukoulusysteemi oli hyvä. Huonot ja hyvät käyhät oppilaat jäivät kansakouluun. Siellä oli kyllä kova kuri aina 1980-luvulle asti.
No kuka sen kurin höllensi. Etelä -Koreassa ja Japanissa on niin korkea oppivuus, ettei kuriin tarvitse turvautua. Jokainen tekee tulevaisuutensa eteen koulutyöt ja vielä vapaa-ajalla he oppiskelevat lisää.
Milloin tämä on näin mahdottomaksi mennyt??? Onko tässä naisrehtori, joka on pyrkinyt korkeaan asemaan koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vasenlaita, saadaanko tämäkin jotenkin hallituksen ja Persujen syyksi? Yrittäkää onnistutteko.
Ei siinä, ihan ihanan monikulttuuriselta vaikuttaa.
Mä olen ns. vihervassari, ollut jo vuosia, mutta silti olen ihan tolkun ihminen. Mun mielestä tää vihervassarin arkkityyppi on joku sellainen joita en omasta tuttavapiiristä tunnista ollenkaan. Sama kuin se juntti maanviljelijä joita en myöskään tunne (en ole pk-seudulta vaan asun maalla). Somen ja keltaisen lehdistön luomia olkiukkoja joita voi syyttää, mutta joita ei kukaan oikeasti tunne.
Kukaan meistä ei halua kouluihin lisää inkluusiota. Haluttaisiin nimenomaan tarkkiksia ja erityisluokkia ja jopa vaikka ihan erityiskouluja jos niikseen tulee. Luokalle pitäisi saada jättää, armovitoset heittää romukoppaan. Pois kaikki avokonttorikoulut ja lasten itseohjautuvuus ja digilaitteita ei opetuksessa tarvisi käyttä
Minäkin olen ns. tolkun vihervassari. Mutta kun ongelma on, että kovinta ääntä pitää se vähemmän tolkullinen siipi. Jos joku tolkun vihervassari julkisuudessa sanoo jotain tolkun mielipiteitä, auta armias mikä mediamyrsky siitä syntyy. Kyseinen tolkun ihminen joko nöyrtyy pyytämään anteeksi tai sitten syntyy uudelleen persuksi tai jotain.
Ne, jotka pääsevät eniten ääneen, ovat ne, jotka määräävät suunnan. Tolkun vihervassareilla ei paljon tee, jos meitä ei kuuntele kukaan.
Vanhempien syytä kaikki. Jos ei osaa kasvattaa pentuaan ihmiseksi, kuva Hesarin etusivulle ja tonnnin sakko per häiriköinti.
Tässä ei puhuttukaan sinusta, vaan mun oppilaiden kokemuksista. Tällaista huutelua kuulevat ja myös heidän kantasuomalaiset kaverinsa, jotka ovat olleet mukana, kertoneet mulle näistä tapauksista.
Ikävää kuulla, että teillä ollut huonoja kokemuksia ja tottakai sellaiset vaikuttaa näihin näkemyksiin. Itse kuitenkin teen näiden lasten kanssa päivittäin töitä ja tapaan heidän vanhempiaan ja voin kertoa, että suurin osa arvostaa äärettömästi suomalaista koulua. Auktoriteetin kunnioitus on myös isossa osaa kulttuureita isompaa kuin suomalaisissa perheissä. Esim. kun kotiin menee viestiä, se tepsii todella nopeasti käytöksen kanssa. Toki on sitten sellaisiakin pulmia, ettei esim naisauktoriitetiksi sovi muu kuin oma äiti, mutta näitä on MURTO-OSA. Sen sijaan suomalaisissa nykyperheissä kasvatus on hyvin lasta kuuntelevaa ja perustelevaa, joka vaikeuttaa koulussa opettajan työtä.
Tarkoituksena ei ole nyt vierittää syitä yhtään mihinkään kansalaisuuteen, myöskään suomalaisiin. Haasteet tulevat lähiökouluissa siis usein sosioekonomisesta taustasta ylipäänsä: kotien pulmista jne, kuten aiemmassa viestissä kirjoitin. Tämä on ainakin täysin rehellinen oma kokemukseni koulusta, joka on lähiössä. Pahoinvoinnin aiheuttajia on paljon, ja siitähän tällainen häiriökäytös aina johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noilla tietyillä itä-Helsingin alueilla oikein tahdota saada opettajia enää töihinkään. Ruotsin ja Ranskan malli vain käyttöön eli helvetinmoiset korvaukset ongelma-alueiden opettajille. Toki tämä ei ratkaise itse ongelmaa, mutta eipä meillä nyt aikakonettakaan ole käytettäväksi, heh.
Ei ratkaise ongelmaa, mutta on väliaikainen ratkaisu ja pääasia että vastaava ei enää tulevaisuudessa jatkuisi. Menneistä voi myös oppia, vink vink.
Luulisi jo että Suomen Ku Klux Klan ry ottaisi kantaa miten edetä jotta väkivaltaiset "mohamedit" saadaan poistettua koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset, oikeasti.
Toivon, että tulisitte päiväks vaikka meidän kouluun ja työskentelisitte hetken monikulttuuristen lasten kanssa. Ehkä sen jälkeen teilläkin nousis karvat pystyyn tällasesta keskustelusta. He ovat LAPSIA ja mun sydän särkyy ainakin joka kerta, kun kertovat kuulevansa busseissa huuteluita "menkää koteihinne", kun oma maa on sodassa tai muiden kriisien alla. Tai usein ovat aivan Suomessa syntyneitä Suomen kansalaisia, mutta ihonväri ei kelpaa. Miettikää pikku hetki, miten tällaset kokemukset vaikuttaa ja vaikka tällasten lankojen lukeminen.
Asioista pitää voida keskustella, myös maahanmuuton haasteista, mutta tää keskustelu on kyllä aivan täynnä ymmärtämättömyyttä ja suoraa rasismia.
Uli uli sinisilmäpelle. Lapsia??? Nuoko kivittävät ja ryöstelevät hirviöt? Suksi vi...
Surullista ettei Suomessa ole rasismia.