Lapsen suku hylkäsi lapsen, tässä mummulta tullut meili! Auttakaa!
Lapsen isä ei suostu tapaamaan lastaan, joten päätin kolmen vuoden epäselvyyden jälkeen kirjoittaa ns. mummulle.
Mummu vastaa.
" XX hyvä,
Minusta on tärkeää, että sinä ja Ville pyritte keskenänne löytämään oikeat ratkaisut. En katso voivani puuttua teidän välisiinne asioihin. Luotan siihen, että viisaina aikuisina ihmisinä osaatte löytää kestävän toimintatavan."
Lämpöä ja hellyyttä vaan sinnekin!
Ja paljon kirosanoja!
Kommentit (54)
52:
Jos olisi oma poikani kyseessä ottaisin tietenkin yhteyttä ja tekisin pojalleni selväksi että hän on idiootti.
Etkös sinä kirjoitellutkin 4-5v sitten eräälle toiselle vauva-aiheiselle palstalle nimimerkillä M... V... N... ? (täydennä itse kohdat, tiedät jos se olet sinä)
Tuli vaan mieleen tuosta " kännivahingosta" kun jo silloin sain kuvan, ettei vahinko ollutkaan ihan vahinko sinun puoleltasi. Ja tämä lapsen isä on sinua reilusti nuorempi, ei halunnut alunperinkään isäksi koska kerroit ettet voi saada lasta, vaikket edes tiennyt voitko...? Hyvin ymmärrän, ettei isää kiinnosta tässä tilanteessa isyys vaikka paljon menettääkin kun ei ole lapseensa yhteydessä.
Tuo isoäiti asia sitten taas, mummihan ei ole mitenkään kylmä eikä ole ilmaissut ettei ole kiinnostunut tapaamaan lapsenlastaan, ainoastaan sen ettei hän aio sotkeutua sinun ja poikasi väleihin, mikä on todella viisasta. Ole sinne suuntaan ystävällisempi, jota et polta siltoja takanasi. Kyllä varmasti saatte jonkinlaisen suhteen luotua lapsesi sukuun, vaikka sinä et siihen sukuun koskaan tule kuulumaan. Älä ole itsekään liian tuomitseva, vaan avoimin kortin liikkeellä lapsen sukuunpäin
Kaikkea hyvää sinulle
kyllä hänen pitäisi pakottaa poikansa tapaamaan lastaan ja pitää itsekin lapseen yhteyttä.
Olen aikaisemminkin huomannut et me ajatellaan aivan erilailla. Minusta vanhempien tehtävä ei ole puolustaa aikuisia lapsiaan jos he tekevät typeryyksiä. Minusta myös isoäidillä on oikeus nauttia lapsenlapsistaan jotka tarvitsevat häntä enemmän kuin jo aikuiset lapset. Ihan mielenkiinnosta mikä ikäinen olet?
On selvää et on huomattavasti vaikeampaa antaa anteeksi typeriä puheitä täysin vieraalle. Jos en saisi tavata lapsenlapisiani niin kyllä se olisi oma vikani.
sinun lapsestasikaan. Lapsesta ovat vastuussa sinä ja isänsä, jos isä ei kanna vastuutaan, se vastuu ei siirry hänen äidilleen. Asia on näin, tuntui se miten kipeältä tahansa. Tämä tiedoksi kaikille muillekin, jotka eivät vielä asiaa tajunneet.
ap, nyt vaan _kohteliaasti_ vastaat mummolle ja kerrot te molemmat, sinä ja lapsesi, mieluusti pitäisitte yhteyttä edes häneen.
älä missään nimessä kirjoita mitään vihamielistä, se on takuulla viimeinen niitti lapsesi ja mummon suhteessa... sillä voihan olla, että mummo on poikansa puheista saanut vaikka kuinka ikävän kuvan sinusta, ja jos alat nyt kiukutella, käsitys vaan vahvistuu...
olen kuullut samantapaisista anoppien kommentoinneista-
ilman kirosanoja kylläkin-
suomalainen viileän etäinen tapa hoitaa ihmissuhteita...
Ps.
DR Phil opasti eilen 21.2.07 samalla lailla anoppeja-
ettei saisi puuttua nuorten parien väleihin...
Ei mummu kiroillut. Minä lisäsin sen.
Voin huonosti, lapsi kyselee isän ja mummun perään. Tuntuu, että pää hajoaa. Onneksi meidän suku rakastaa lasta!
Jänniä vastauksia! Kiitos silti. Sain ajattelemisen aihetta ja huomasin, että onpa ihania ja törppöjä ihmisiä.
Mummu ei ole neljään vuoteen käynyt, miksi se nyt tulisi? Se on sen neljä vuotta tiennyt tästä. Kylmä ja etäinen kuten poikansa. Eikä osaa ilmaista tunteitaan. Minä ainakin loukkannuin.
Olen yrittänyt perheneuvolaa ja kaikkea. Ehkä pitää vaan hyväksyä, että isän suku ei halua lastaan tuntea. Luulen, että olen terapian tarpeessa, että osaan selittää tämän lapselle itkemättä ja suuttumatta koko sen puolen suvulle.
Rakkautta kaikille muille! Minäkin olisin sen tarpeessa. Tulee nyt niin kovasti lunta tupaan.
Minä laittaisin siihen ystävällisen vastauksen oheen myös kuvan lapsesta. Varmasti ilahduttaisi mummia ja kuvan kanssa lapsi varmastti heti muuttuisi äheisemmäksi :).
Mummmin viestin perusteella olettaisin hänen olevan kiinnostunut lapsesta, mutta haluavan pysytellä sivussa sinun ja Villen välsistä asioista.
Älä vaan missään nimessä lähetä sitä viestiä jonka jo kirjoitit! Kirjoita uusi, ystävällinen ja tapaamismahdollisuutta ehdottava viesti sen sijaan. Laita se vielä tänne, niin me ulkopuolisina osataan sitä analysoida ihan toisella tavalla ja antaa vinkkejä sisällön korjaamiseen mikäli terpeen :).
Mummo ei halua sekaantua sinun ja poikansa väleihin. Lapsesta hän ei sanonut mitään.
Ei ehkä kannata ehdottaa tapaamista, vaan todeta yleisesti, että vaikka lapsella ei ole yhteyttä isäänsä, hän on kiinnostunut isän puolen suvusta. Ja että vaikka mies on noin tylysti käyttäytynyt, sinulla ei ole mitään sitä vastaan, että lapsi tutustuu esim. tähän mummoon.
Sitten jos mummo ei tee asialle mitään, purnauksesi on aiheellista.
mut eilen täällä oli just viestiketju lapsista jotka on hankittu vastoin isän tahtoa. Ehkä sun lapsesi on sellainen? Silloin ei voi paljoa odottaa suvulta. Ei kaikki ihmiset halua elämäänsä vieraita ihmisiä- elämä on muutakin kuin biologiaa.
Onneksi teillä on edes sun suku.
Jos tämän jälkeen ei kuulu yhteydenottoa niin antaisin asian olla. Ketään ei valitettavasti voi pakottaa isoäitiyteen. Jos olisi oma poikani kyseessä ottaisin tietenkin yhteyttä ja tekisin pojalleni selväksi että hän on idiootti. Tottakai haluaisin olla lapsenlapseeni yhteydessä ja poikani mielipiteestä viis veis. Mummo ei minusta tarkoittanut viestillään pahaa ja siinä ei lukenut ettei hän haluaisi olla tekemisissä.