Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen suku hylkäsi lapsen, tässä mummulta tullut meili! Auttakaa!

Vierailija
22.02.2007 |

Lapsen isä ei suostu tapaamaan lastaan, joten päätin kolmen vuoden epäselvyyden jälkeen kirjoittaa ns. mummulle.

Mummu vastaa.

" XX hyvä,

Minusta on tärkeää, että sinä ja Ville pyritte keskenänne löytämään oikeat ratkaisut. En katso voivani puuttua teidän välisiinne asioihin. Luotan siihen, että viisaina aikuisina ihmisinä osaatte löytää kestävän toimintatavan."

Lämpöä ja hellyyttä vaan sinnekin!

Ja paljon kirosanoja!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa mummon viestiin kohteliaasti ja anna ymmärtää, että ovi on kyllä auki jos joku joskus haluaa lasta tavata. Liitä viestiin vielä lapsesta nätti kuva, joka konkretisoi hänen olemassaolonsa.

Näin saat mielestäni itsellesi hyvän omantunnon siitä, että olet ainakin yrittänyt suhdetta luoda ja jätät vastuun päätöksestä miehen suvulle. Mutta roikkumaan ei kannata jäädä, jos eivät tosiaan halua yhteyttä pitää.

Vierailija
22/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäviltä, neuvolasta ym. Tuntemattoman ihmisen eli lapsesi isoäidin on vaikea sitä tukea ruveta antamaan. Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vastata näin:

Hei XX,

Olen hyvin surullinen ja pahoillani, että suhtaudut asiaan näin kylmästi. Myöskään Ville ei ole kiinnostunut lapsestaan. Ymmärrän, että et voi tehdä asialle mitään. Toivoin silti, että sinä olisit ollut kiinnostunut lapsenlapsestasi. Liisan äitinä minun on mahdotonta ymmärtää ja hyväksyä tilannetta. Hän ei ilmeisesti tule koskaan tuntemaan sitä mistä puolet hänestä tulee. Kolmen lapsen äitinä ja leskenä kuvittelin, että ymmärrät näkökulmaani.

Liisa usein kyselee perääsi. Ja kuten aina Villelle sanon, olet enemmän kuin tervetullut katsomaan Liisaa jos joskus mielesi muuttuu.

Jos Liisa isompana alkaa kyselemään iso-äitinsä perään, tulostan tämän sähköpostin hänelle muistoksi, jotta hän tietää kantasi häneen.

Kiitos kun vastasit ja anteeksi

Vierailija
24/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisissä lapsenlapsensa kanssa. Ainoastaan sanoo sen että te vanhemmat voitta riidellä keskenänne. Meillä samanlainen tilanne ja lapsen asiat hoidan lastenvalvojan kautta ja mummolle kirjottelen kuulumisia ja kaikkea arkipäiväistä enkä kuormita mummoa meidän, lapsen äidin ja isän, välisillä kinoilla. Vaikea se hänen on kääntää selkänsä pojalleen vaikka varmasti monesti mieli tekisikin. Parempi kun itse ei aja mummoa puun ja kuoren väliin jos haluaa että isovanhempi pysyy mukana pienen elämässä. Meillä mummo on kerran käynyt kolmen vuoden aikana, muutoin posti ja puhelin toimii lapsen ja mummon välillä ja toistaiseksi täysin mummon ehdoilla. Ei ole liikaa vaadittu jos tämän verran joustan. Tee sinäkin samoin.

Vierailija
25/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuomittu lapsettomuuteen, kunnes nuori mies.... Isää ei kiinnosta.

Koska en tiennyt isän nimeä, veikkasin googlella ja lähetin viestin, että oletko Ville äiti? Ja että en voi kertoa asiaani, koska se on henkilökohtainen. Sukunimi on hyvin harvinainen.

Sekin tuli uutisena, että koko suku on akateemisesti hyvin lahjakasta väkeä. Itse olen AMK, taiteija ja taiteilijasuvusta. En oikein tiedä jos lapsella on akateemista lahjakkuutta ja miten sitä tukea.

Vierailija
26/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vanhenevalle ihmiselle on ensisijaista pitää välit kunnossa omaan jälkikasvuun. Eläydy nyt vähän hänenkin asemaansa, ap! Hän ei viestissään hylkää lapsenlastaan, vaan toivoo, että asia järjestyy. Hän ei kuitenkaan voi tehdä sitä oman äiti-lapsi-suhteensa kustannuksella.

Vanhat ihmiset ovat ihan oikeasti vuosi vuodelta riippuvaisempia omista lapsistaan. Eläkääpä yli 50-vuotiaiksi, niin alatte tajuta!

Vierailija
27/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samankaltainen tilanne. Isä kylläkin on mukana kuvioissa, mutta mummu ei ole koskaan nähnyt lapsenlastaan. Ei " ehdi" . Lapsi ei ole koskaan kaivannut ihmistä, jota ei tunne. Kun on kysellyt onko hänellä toista mummia olen vastannut, että on hänen nimensä on Seija. Lapsi on nyt 7v. eikä ole sen koommin kysellyt mitään. Murrosiässä varmaan ihmettelee miksei ikinä ole tavannut mummiansa, mutta on sitten jo niin iso, että voi selittää asioiden oikean laidan.

Olen samaa mieltä kuin useimmat, lähetä vastausviesti, että saa käydä katsomassa, jos haluaa ja yhteystiedot. Jollei vastakaikua tule, jätä asia siihen. äläkä missään nimessä lähetä sitä viestiä minkä suunnittelit, sen jälkeen mummu ei enää voi tulla vaikka haluaisi!

Vierailija
28/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista ole äideiksi, isiksi tai isovanhemmiksi. Se on niiden menetys. Älä vaan tuhlaa energiaasi tuollaisen murehtimiseen. Ole omalle lapsellesi se tuki läpi elämän.

Vierailija
29/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sehän on tietty 72v, sehän käy ilmi jo nikistäkin, tollopää!!1

Vierailija
30/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta parempi olisi: Jos joskus tahdot liisaa tavata, tervetuloa. T:xx

Vierailija
31/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain kirjoita, että toivoisit isoäidin pitävän yhteyttä lapseen, jotta tämä oppisi tuntemaan myös isänsä puolen suvun. Miksi et voi tehdä tätä? Eihän mummon eka viesti kerro, ettei hän halua olla tekemisissä!!!

Vierailija
32/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et tunne lapsen isää ja sait netistä vahingossa selville mummon osoitteen?

No ei mummo varmaan halua sotkeentua, kun ei ole aiemmin kuullut koko jutusta mitään.

Vierailija
33/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin olisi lapsenlapseni äiti. Ja monen vuoden jälkeen läpsen syntymästä. Ei sitä ehkä osaisi heti viisaita kirjoittaa. Yhteydenottosi tuli hänelle varmasti yllätyksenä, vaikka ehkä jossain sisäällään osasikin sitä odottaa. Toivoo kuitenkin ilmeisesti sinun saavan asiasi kuntoon ensin läpsen isän kanssa. Onko isällä uutta perhettä, onko asia sen takia vaikea järjestää kuntoon.

Vierailija
34/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin se on syyttelevä ja saa vain toiset vastahankaan. Lisäksi se on täynnä viittaus- ja kielioppivirheitä (ethän sinä esim ole tuo kolmenlapsen leskiäiti, vaan tämä isoäiti, mutta niin tuo lause silti väittää...)

Kirjoita vain että

" Meistä olisi mukava jos haluaisitte jollain tavalla olla lapsen elämässä läsnä. Jos koette samoin, tervetuloa käymään!" ja sitten yhteystiedot mistä teidät saa kiinni.

Mutta se isyyden vahvistaminen olisi tosiaan poikaa...

Vierailija
35/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi, jonka mummu on tiennyt lapsenlapsestaan 4 vuotta.

Kirjoitin hänelle meilin, jossa kysyin onko hän sen ja sen äiti. Hän vastasi, ettei aio sekaantui isän ja minun väleihin.

Mummu on leski, jolla on 3 lasta.

Vierailija
36/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö edes sitä ensimmäisessä viestissäsi hänelle, vai vain onko hän sen ja sen äiti? Jospa hän ajattelee itse ettei olisi tervetullut lapsenlapsensa elämään.

Vierailija
37/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kolmen lapsen äitinä ja leskenä kuvittelin, että ymmärrät näkökulmaani" , sehän on ihan väärin jos et kerran ole kolmen lapsen äiti. Pitäisi siis olla " kuvittelin, että kolmen lapsen äitinä ja leskenä ymmärtäisit..." tai vastaavaa. Ja viestiä kannattaisi muuntaa vähän ystävällisemmäksi, jos aiot sen lähettää.

Vierailija
38/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vastaaja nro 46 viesti vaikka moneen kertaan läpi, jos et meinaa ymmärtää. Eikö se, että me muut tajutaan mummon vastaus ihan eri lailla kuin sinä kerro jo jotain...? Että SINÄ olet käsittänyt väärin. Ei mummo viestissään missään kohtaa sano, ettei halua olla lapseen yhteydessä!!! Mummo vain ja ainoastaan sanoo, ettei halua olla välikätenä, jos ja kun te Villen kanssa asiaa selvitätte!

Mummo vaikuttaa fiksulta naiselta.

Vierailija
39/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse lähettäisin vielä ihan ystävällisen viestin jossa kertoisin lapsesta enemmän ja toivottaisit tervetulleeksi tutustumaan lapseen. Mummon vastaus oli mielestäni todella ystävällinen siihen nähden että tuli todella vieraalta ihmiseltä ja varmaan hankalassa tilanteessa.

Itse mummona haluaisin olla lapsenlapsen kanssa tekemisissä, mutta yritä olla ystävällinen ja vähän kärsivällisempi, niin et itse pilaa välejä.

Vierailija
40/54 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samankaltainen tilanne. Isä ei halua olla lapsen tai mun kanssa tekemisissä, eikä ole vanhemmilleen kertonut lapsesta. Olen ajatellut lähettää heille kuvan ja kirjeen, missä kerron tilanteesta ja jos haluavat voivat sitten tulla lasta katsomaan. Lapsen isä varmasti suuttuu minulle ja siinä todennäköisesti menevät välit lopullisesti piloille, mutta minusta on tärkeämpää kertoa isovanhemmille lapsesta, eipähän tarvitse myöhemmin miettiä mitä he olisivat tehneet, jos olisivat lapsesta tienneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme