Kokemuksia hiusten värjäämisestä kasviväreillä?
Haluaisin värjäyttää hiukseni kaaviväreillä. Kuinka hyvin kasvivärit pysyvät ? Entä miten hiukset reagoivat niihin? Minulla on luonnostaan lasimainen, hyvin liukas ja sileä hiuslaatu. Kemiallinen väri on hieman karheuttanut hiuksia mikä on ihan positiivista? Kokemuksia?
Kommentit (8)
Kasviväri on rakennepaikkaavaa ja saattaa karheuttaa hiusta. Pysyy kuin tauti, mutta esim. punainen henna saattaa ajan mittaan muuttua ruskeammaksi. Kasviväreillä saa tosi kauniit ja kiiltävät hiukset eikä juurikasvukaan näytä koskaan törkeältä. Cultivators on paras mitä nykyään myydään. Jos haluat tosi tumman sävyn (paljon indigoa värijauheessa), niin kannattaa ensin tehdä pohjavärjäys pelkällä hennalla, muuten lopputulos saattaa olla liian vaalea ja lisäksi vihertävä.
Kasviväri tarttuu vain käsiteltyyn hiukseen, joten ei kannata.
Olen värjännyt vuosia punaisella ja sitten ruskealla hennalla. Ei riko hiuksen rakennetta niin kuin hapettavat värit, joten hius pysyy aika sileänä. Vaatii runsaasti aikaa ja joskus useamman värjäyksen, että tarttuu vahva väri joka säilyy. Värin kerrostuessa hiuksiin ne tuntuvat paksummilta mikä on kiva. Luonnonvärit kuluu kauniisti hiljalleen pois ilman viivasuoraa juurikasvua.
Kemiallisiin siirtyessä tai jos on alla kemiallinen väri, voi tulla yllätyksiä tuloksessa. Esim. vihreän sävyjä blondatessa kasvivärjättyä hiusta, kertoi kampaaja.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Bullshit, olen 20 vuotta värjännyt hennalla ja ainoa "käsittely" mitä teen on shampoopesu ja hoitoaine pari kertaa viikossa.
Suosittelen värjäämistä hennalla, värejä paljon. Mutta aloita niin että teet kaiken pesuhuoneessa, niin joka paikka ei ole siinä gaggassa. Elmukelmu sitten hiusten ympärille vaikutusajaksi.
Cultivatorsin tummat kastanjat ym ja muutkin tumman ruskeat hennavärit voi jäädä vihertäviksi harmaissa ja tosi vaaleissa hiuksissa. Eli ne vaatii punaista sekaan. Tee väritesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen värjännyt vuosia punaisella ja sitten ruskealla hennalla. Ei riko hiuksen rakennetta niin kuin hapettavat värit, joten hius pysyy aika sileänä. Vaatii runsaasti aikaa ja joskus useamman värjäyksen, että tarttuu vahva väri joka säilyy. Värin kerrostuessa hiuksiin ne tuntuvat paksummilta mikä on kiva. Luonnonvärit kuluu kauniisti hiljalleen pois ilman viivasuoraa juurikasvua.
Kemiallisiin siirtyessä tai jos on alla kemiallinen väri, voi tulla yllätyksiä tuloksessa. Esim. vihreän sävyjä blondatessa kasvivärjättyä hiusta, kertoi kampaaja.
"Luonnonvärit kuluu kauniisti hiljalleen pois ilman viivasuoraa juurikasvua." Ei kyllä kulu jos on harmaita hiuksia, ihan selvä juurikasvu näkyy heti 2 viikon päästä punaisesta väristä. Ainakin mulla hennat pysyy kuin kestoväri, toki vähän haalenee yleisesti mutta kyllä on juurikasvu näkyvä
Oikein hyvin pysyy ja kuluu (haalenee) luonnollisesti. Hiukset voivat hyvin ja päänahka ei kuivu entiseen malliin. Suosittelen.