En ymmärrä, miksi köyhät ihmiset eivät tee jotakin rikosta, josta päätyisivät vankilaan.
Sitten ei tarvitse maksaa katosta, lämmöstä, puhtaasta vedestä ja ruoasta.
Itse valitsen itsem***an, koska ei ole yhtään voimia mielisairauksieni takia.
Kommentit (64)
Suomessa pääsee vankilaan vielä huonommin kuin palkkatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tykkään olla lainkuuliainen ja elää vapaudessa.
Ei enää ole olemssa vapautta.
Kyllä mä saan ainakin mennä ja tulla miten haluan. -sama
Etkä voi. Et saa mennä vieraan taloon hajottamaan asioita ilman seuraamuksia. Et saa mennä tuhota tai tappaa jne
Aijaijai. Jos on saanut vaikka kaverilta rahalahjan ja kela ei ole huomannut, täyttyykö siinä jo törkeän petoksen kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Harvasta on tekemään henkirikos. Eihän Suomessa oikein muusta vankilaan joudu. Näpistelyt ja varkaudet todella kevyttä, pitäisi olla vuosikymmenten kokemus ennenkuin hotelli kutsuis.
Jos menee polttamaan jonkin kaupan/rakennuksen eikä maksa korvauksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisella rikoksella tällainen vuosikymmeniä nuhteettomana elänyt ja kaikin puolin vaaraton ihminen pääsisi vankilaan? Väkivaltaan en oikein kykene ja talousrikoksiin ei ole välineitä.
Ajattelin ennen, että olisi kiva tehdä jokin kunnon rikos, jotta voisi sitten vankilassa panna väitöskirjan kunnolla vauhtiin. Olen kuullut, että opiskelun ihmisten ilmoilla suoritettaviin osiin saa pari poliisia kuskiksi ja seuraksi. Kyllä minulle kelpaisi. Viimeksi olen koskettanut miestä neljä vuotta sitten, kun minua nostettiin kahden miehen voimin paaritaksin kyytiin.
Valtiopetos tms.?
Ei ole välineitä. Liikun huonosti, olen kaiken aikani yksin, omaisuus meni konkurssin mukana. Moraalini saattaisi taipua siihen, että myisin vieraille valloille valtiosalaisuuksia, mutta kun en tiedä yhtään salaisuutta. Ja jos tietäisin ja myisin, minulla olisi niin paljon rahaa, ettei tarvitsisi mietiskellä vankilaan hankkiutumista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kodittomia, jotka talveksi hommaavat itsensä vankilaan. Tähän asti se on kai ollut harvinaista (vaikeaa päihderiippuvuutta tms. taustalla). Kohta varmaan yleistyy, jos ihmisillä ei ole enää varaa maksaa vuokraa.
Niin ja kuinka paljon kalliimmaksi tulee maksaa vuorokausi vankilassa vs hieman kuntarajan yli olevassa kunnan vuokraluukussa.
Oma koti on niin viihtyisä etten ikinä haluaisi ankeaan laitokseen, ekä halua elää niin pitkään että joutuisi laitoshoitoon. Se oli järkyttävää.
Huumeiden salakuljetus varmaan riittää
Hmmm... kumman tekisi itsem***an vai rikoksen? Valitsette itsem***an koska sitten teidän ei tarvitse maksaa mun elämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Oma koti on niin viihtyisä etten ikinä haluaisi ankeaan laitokseen, ekä halua elää niin pitkään että joutuisi laitoshoitoon. Se oli järkyttävää.
Mikäs siinä jos on rahaa. Mutta minunlaisella mielisairaalla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vankilaan on nykyään vaikea päästä ilman henkirikosta
Ei muuta kun porukkaa pätkimään vaan. Suomessa on muutenkin liikaa ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Olisko ettei tule rikosrekisteriä ja maine menee, ja vankilassa joutuu ikävän porukan keskelle.
Etenkin tuo viimeinen kohta. Suomessa pitää tehdä pahoja asioita, jotta "pääsisi" vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Viimeksi tänään olen ajatellut että konttorini jossa saan taas huomenna viettää koko pitkän päivän on pahempi kuin oikea vankila.
Ei kiinnosta pienemmätkään rikokset saati isot.
Vierailija kirjoitti:
Vankilaan on nykyään vaikea päästä ilman henkirikosta
Vankilaan pääset helposti kun kasvatat ja myyt kannabista. Kolme henkilöä sai siitä 10 vuoden tuomiot. Kaikki menee kaupaksi mitä joku kasvattaa niin rahaakin ehtii tehdä ennen kiinni jäämistä. Ja eihän kaikki edes jää kiinni.
Suomessa on pulaa vankilaoaikoista, ja vankeja on ylipaikoilla. Edes vankilaan ei tässä maassa välttämättä pääse kovista ponnisteluista huolimatta, voi päätyä vain pantaseurantaan. Tämä jo ennakkoon tiedoksi, ettei joku ala huudella: "menkää vankilaan!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä saan ainakin mennä ja tulla miten haluan. -sama
Etkä voi. Et saa mennä vieraan taloon hajottamaan asioita ilman seuraamuksia. Et saa mennä tuhota tai tappaa jne
Oletko idiootti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos on rahaa. Mutta minunlaisella mielisairaalla ei ole.
Minkälainen mielisairaus estää hakemasta omaa vuokra-asuntoa ja sinä pyydät apua sossun sosiaalityöntekijöiltä sillä sitähän varten on sosiaalityöntekijöitä joidenka pitäisi auttaa jos omat avut eivät ihan riitä. Pyydät edun valvojan jos et hallitse laskuja ja ruokarahan jakamista joka viikolle ja edunvalvoja säännöstelee rahan sinulle. Näin on monilla muillakin tehty jos mielisairaus estää elämisen hallintaa.
Ensikertalainen pääsee Suomessa vankilaan vain tyyliin murhasta tai isosta talousrikoksesta. Ensimmäiseen ei järkevä halua ryhtyä ja jälkimmäiseen tarvitaan jo vähän sitä rahaa.