Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä mihin perustuu Englannin suosio matkakohteena. Voisiko joku selittää?

Vierailija
26.11.2024 |

Tulin juuri kahden viikon lomalta Englannista ja olen järkyttnyt (!) Järkyttynyt miten ihmiset fanittavat Englannin suosiota matkakohteena. Tiesin ennen matkaa ettei koko maa ja Lontoo ole mitään pelkkää Jane Austen hattaraa nummineen, mutta kyllä tuollakin osataan olla töykeitä, tuijottaa, huitoa, veetuilla sanomatta kertaakaan please. Graffitteja, slummeja, töykeitä ihmisiä, m.muja ja rahanahneita oli ja sitten taas oli niitä kunniakkaita englantilaisia, joita oli mukavampi tavata. Luokkayhteiskunta. Sepä se. Matkailu avartaa ja ei aina niin positiivisesti. Kestää varmaan kuukausi ennen kuin toivun tästä.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin Scotlannissa perheen kanssa, ja törmättiin englantilaiseen yksityiseen pysäköintimafiaan. Ajat avoimelle tien varren näköalapaikan pysäköintipaikalle aivan keskellä nummia, keskellä EI MITÄÄN. Kamera katsomassa kuka pysähtyy. Katsot että jaa täällä pitää maksaa apilla pysäköinti, liikennemerkissä ohjeet miten appi ladataan ja maksetaan. Lataat apin, yrität tehdä tilin ja syöttää auton tiedot. Ei onnistu - sinulla ei ole Britannian puhelinnumeroa. Muuta maksukeinoa ei ollut. Parkkipaikalta olisi pitänyt ajaa ulos 10 minuutin sisällä jos ei maksa. Se 10min meni apin kanssa pelleilyyn - 140 punnan lasku perästä kotiin koska oltiin 20 min siinä. Laskusta ei voi ulkomaalainen reklamoida koska ei ole Britannian puhelinnumeroa, joka tarvitaan nettilomakkeen täyttöön.

Ikinä enää. Yksi Länsi-venäjä koko maa.

Järkyttävää toimintaa. Ohi Britannia-teeman tästä muistuu mieleen oma vastaava tapaus Savonlinnasta vuosituhannen alussa. Ajoimme auton parkkiin lähelle Olavinlinnaa, kun olimme menossa opastetulle kierrokselle. Aikaa automaatista otimme niin paljon, että jäi puoli tuntia ylikin kaiken lasketun tarvittavan ajan.

Linnassa oli maininta, että reitti sisältää jyrkkiä, kapeita portaita, eikä sovellu liikuntaesteisille. Niin vain sinne oli edelliseen ryhmään otettu liikuntaesteinen mukaan, jota kannettiin portaat kultatuolissa. Aikaa kului ja sanoimme oppaallemme, että meidän täytyy päästä lähtemään, mutta heitä oli ehdottomasti kielletty päästämästä ketään ohi toisten ryhmien. Siellä sitten kenkkasimme reitin läpi ja juoksimme tuhatta ja sataa auton luo. Myöhästyimme 2 minuuttia! Nuoret miehet olivat jo bonganneet automme, selitimme tilanteen, mutta ei auttanut. Piti seisoa auton vieressä, että saivat kirjoitettua sakkolapun loppuun ja sakko kourassa sitten kotimatkalle.

Täytyy myöntää, että kun muutamia vuosia myöhemmin Savonlinnasta lakkautettiin opettajankoulutuslaitos, olin hyvilläni. Ajattelin, että jospa tämäkin auttaa paikallisia pitämään parkkipaikkansa itse. 

Vierailija
62/69 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Pariisissa oma käytös heijastuu takaisin. Moni suomalainen ei tajua, että ensimmäisenä toivotetaan hyvää päivää ja vasta sitten sanotaan, mitä asiaa sinulla on.

Wt-Suomijuntin tunnistaa töykeästä käytöksestä. Kaikki sanotaan suoraan ja käytöksestä puuttuu täysin tunneherkkyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä AP matkailit? En tunnista sitä britanniaa jossa asun kuvauksestasi. 

Vierailija
64/69 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan syyksi Rolling Stonesia.

Vierailija
65/69 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viihdyimme Skotlannissa. Todella ystävällistä porukkaa. Parkkimaksut maksettiin kolikoilla. 

Vierailija
66/69 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut kiinnostunut Iso-Pritanniasta. Mitäänsanomaton ja vaikuttaa tylsältä.

Iso-Bitannia ja Englanti eivät ole sama asia.

Vierailija
67/69 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin erityisen suosittu matkailukohde?

Valtavasti oli turisteja joka paikassa.

Mistä tiedät että ovat turisteja, kun siellä asuu paljon porukkaa ympäri maailmaa?

Vierailija
68/69 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt enkä käy, Skotlannissa voisin käydä.

Vierailija
69/69 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytiin Scotlannissa perheen kanssa, ja törmättiin englantilaiseen yksityiseen pysäköintimafiaan. Ajat avoimelle tien varren näköalapaikan pysäköintipaikalle aivan keskellä nummia, keskellä EI MITÄÄN. Kamera katsomassa kuka pysähtyy. Katsot että jaa täällä pitää maksaa apilla pysäköinti, liikennemerkissä ohjeet miten appi ladataan ja maksetaan. Lataat apin, yrität tehdä tilin ja syöttää auton tiedot. Ei onnistu - sinulla ei ole Britannian puhelinnumeroa. Muuta maksukeinoa ei ollut. Parkkipaikalta olisi pitänyt ajaa ulos 10 minuutin sisällä jos ei maksa. Se 10min meni apin kanssa pelleilyyn - 140 punnan lasku perästä kotiin koska oltiin 20 min siinä. Laskusta ei voi ulkomaalainen reklamoida koska ei ole Britannian puhelinnumeroa, joka tarvitaan nettilomakkeen täyttöön.

Ikinä enää. Yksi Länsi-venäjä koko maa.

Järkyttävää toimintaa. Ohi Britannia-teeman

Minäkin muistan Savonlinnasta jo 90-luvulta todella virkaintoiset pysäköinninvalvojat! He olivat ihan legendoja, oikeasti paikalla minuutissa, jos keneltä pysäköintiaika loppui. Olin itse töissä linnan lähellä, jossa vieressä autoparkki, jo joka päivä piti kertoa pysäköintiansoihin pysäköiville, että menkää muualle ja sittenkin vielä olkaa takaisin sillä sekunnilla kun parkkiaika loppuu. Millastahan siellä on nykyään?

Englannissa tykkään itse nykyään eniten ihan Pohjois-Englannista, vaikkei siellä kovin hyvin taloudellisesti menekään. Mutta ihmiset välittömiä ja lämpimiä. Vaikka olen itse asunut Englannissa useamman vuoden, niin aina kun sinne menee, niin vähän yllättyy juuri siitä ns. välittömyydestä, eli ihmiset juttelevat ihan niitä näitä ihan jokaisen kanssa.