Onko vanhanaikaista mennä ovelta ovelle kysymään töitä?
Kun nykyään tuntuu nuo rekrytoinnit toimivan vuokrafirmojen kautta. Mietin jos tekisi kierroksen paikallisella teollisuusalueella.
Kommentit (21)
Voi kyllä toimia edelleenkin, jos yrittäjä kuuluu buumereihin. Näitä on, jotka on eläkeiässä.
Minua työkkärintäti neuvoi menemään ovelta ovelle. Itsellä kokemus että se vain ärsyttää firmoja tuollainen "kaupustelu" ja pidetään puusta pudonneena joka ei osaa tietokonetta tai puhelinta käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varautua siihen että vartija poistaa sinut alueelta.
Sinänsä onko tuo mikään ongelma? Sitten poistaa. Ei ne käsiksi saa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vain häpäisemään itsesi sitten.
Mikäs siinä. Kovin isoista firmoista, siis tehtailta tms, tosin on tuolla tavoin hankala saada hommia, mutta esim raksalla lienee vieläkin mahdollista käydä tiedustelemassa oisko mitään hommia.
Riippuu paikasta, joskus voi olla tositarve juuri nyt eikä "nykyaikaiseen" kuukauden rekryprosessiin ole aikaa.
Aina kannattaa kokeilla. Ei siinä kasvojaan menetä ja jos aikaa on saattaa lopulta onnistaa. Hyvä miettiä etukäteen valmiiksi joku iskevä lupaus vaikkei muuten tavallisesti haluaisikaan kehia itseään.
"Meillä on ulkoistettu tuo rekrytointi"
"Meillä ei ole johtajat nyt paikalla/kokouksessa'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis samalla tavalla itsensä häpäisee, kun baarissa iskee naisia. Mutta yhdeltä sadasta voi saada. Pelimies ei pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen suurin murhe on aina tämä.
Kukaan muu ei tuota tilannetta tule muistamaan kuin sinä itse ja naama tai nimi ei mihinkään julkiseen rekisteriin siitä päädy. Ei edes someen jos se huolettaa.
Vanhuksena jää useimmiten kaduttamaan se mitä EI ole tullut tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Minua työkkärintäti neuvoi menemään ovelta ovelle. Itsellä kokemus että se vain ärsyttää firmoja tuollainen "kaupustelu" ja pidetään puusta pudonneena joka ei osaa tietokonetta tai puhelinta käyttää.
No eikä neuvonut? 😳
Eiköhän sellaisia tosielämän tarinoita löytyisi, jos noin joku vielä olisi töitä saanut. Mutta eipä taida löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä neuvonut? 😳
Tarkalleen ottaen Oma valmentaja -kuntakokeilussa pari kuukautta sitten. Korosti että ehdottomasti kannattaa mennä ovilta vain kyselemään
Minä sain vakiotyön soittamalla eri firmoihin. Sen jälkeen pääsin etähaastatteluun. En ole ainuttakaan hakemusta laittanut.
Riippuu alueesta, mutta helpoiten pääsee jos tuntee jonkun firmasta, joka tietää että voi olla töitä.
Pikkufirmoissa, joissa on vain muutama työntekijä ja pomo yleensä paikalla, saatettaisiin jopa arvostaa. Tosin pitää olla vähän tuuria, että juuri oltaisiin etsimässä työntekijää tai lomatuuraajaa tms. Ota siistit kopiot CV:stä mukaan, todennäköisesti vastaus on että jätä yhteystietosi niin soitamme, mikäli jotain töitä tulee.
Helena koivu voi tulla samasta ovesta ulos
Jaa. Mitä sitten, jos töitä saa?
Moni työ menee siten, että joku hakee töitä ja joku toinen suosittelee.
Minä ainakin ottaisin mielelläni tyypin, joka tulee näytille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä neuvonut? 😳
Et taida oikein tietää minkälaisia mestareita siellä on töissä,no onneksi nyt lopettavat koko TE-toimiston.