Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys työpaikan irtisanomisajasta

Vierailija
26.11.2024 |

Hei.

Olen kampaajana sopimusyrittäjänä ja vuokrasopimuksessa lukee näin: "2kk irtisanomisaika, irtisanominen kuun viimeinen päivä"

Kysymykseeni on että osaako kukaan sanoa että onko tuo 2kk päivän päälle? Eli kun mähän olen yrittäjä niin jos irtisanoudun 30.11. niin saanko vaikka 25.1. pitää sen loppukuun vapaata jos itse haluan? Eli niin että ei täyty tehdä 30.1. saakka?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yrittäjä saa tehdä mitä haluaa? Eikö tuo nyt koske sitä yrittäjän tilaa? Saa kai sitä vapaata pitää, kun vain huolehtii maksut. 

Vierailija
2/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yrittäjä saa tehdä mitä haluaa? Eikö tuo nyt koske sitä yrittäjän tilaa? Saa kai sitä vapaata pitää, kun vain huolehtii maksut. 

Mulla on siis sellainen soppari että maksan tietyn prosentin mun myynnistä firmalle jonka tiloissa työskentelen🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis sellainen soppari että maksan tietyn prosentin mun myynnistä firmalle jonka tiloissa työskentelen🤔

Silloin hyvä kysymys. Erikoista jos asiakkaiden määrästä ei ole sovittu. Voitko esittää että saat vain yhden asiakkaan päivässä lopussa?

Vierailija
4/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maksat vuokraa siitä tasan sen ajan, mikä on irtisanomisaika. Se, tuletko paikalle tuona aikana, on sinun päätettävissäsi. Se vuokratuolipaikkaa vuokrannut yrittäjä ei ole kiinnostunut kuin siitä, että saa vuokransa irtisanomisajalta kokonaisuudessaan.

Vierailija
5/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset irtisanoudu tänään? Onko kysymys kompa?

Vierailija
6/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä maksat vuokraa siitä tasan sen ajan, mikä on irtisanomisaika. Se, tuletko paikalle tuona aikana, on sinun päätettävissäsi. Se vuokratuolipaikkaa vuokrannut yrittäjä ei ole kiinnostunut kuin siitä, että saa vuokransa irtisanomisajalta kokonaisuudessaan.

Äh, tuo provisiokohta jäi huomaamatta, kun oli kommenitissa eikä aloituksessa.

Juttelisin sen tuolipaikkaa vuokraavan yrittäjän kanssa, nämä ovat sopimusasioita, puolin ja toisin.

Vierailija
7/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopparissa on siis että vuokra minimissään 500€/kk eli oisko se niin että tuo määrä pitää firman saada vielä irtisanomisajalta per kuukausi olin paikalla tai en?

Vierailija
8/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopparissa on siis että vuokra minimissään 500€/kk eli oisko se niin että tuo määrä pitää firman saada vielä irtisanomisajalta per kuukausi olin paikalla tai en?

Eikä tuo ole selvä asia. 

Vierailija
9/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat pitää vapaata mutta maksat kaksi kuukautta tuolipaikasta..

Vierailija
10/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä yrittäjänä saat pitää lomaa miten vain haluat ja taloudellisesti pystyt. Huolehdit vain sovitut maksut. 

Vierailija
11/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ollut työpaikan vaan VUOKRASOPIMUKSEN irtisanomisesta. Se tulee voimaan kalenterikuukauden viimeinen päivä, vaikka irtisanoisit sen kuukauden ensimmäisenä päivänä.

Vierailija
12/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi "provikkaan" perustuva vuokra niin saahan vuokralainen olla lomalla. Eli ei tuossa pitäisi olla ongelmaa.

Vierailija
13/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi "provikkaan" perustuva vuokra niin saahan vuokralainen olla lomalla. Eli ei tuossa pitäisi olla ongelmaa.

Juuri näin. Mutta se sopimuksessa mainittu minimivuokra 500 euroa/kk pitää kuitenkin repäistä vuokranantajan kouraan. Mitään työvelvoitettahan tuossa ei ole.

Vierailija
14/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole sitten selvä? Irtisanot sopimuksen tänään ja maksat joulu- ja tammikuun vuokran, joka on yhteensä vähintään 1000 e tai provisio. Muista siivota tavarasi pois ennen lomaasi! Ota myös jatkossa selvää, mitä eroa on yrittäjyydellä ja työsopimuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi