Kerrostalossa asuva pyöräilijä! Miten peset, huollat ja säilytät pyörää?
Edessä muutto omakotitalosta kerrostaloon, ja pyörän omistajana vähän hirvittää. Omakotitalossa pyörä on helppo huuhdella pihassa rapalenkin jälkeen, ja ketjujen rasvaaminen niin ikään pihassa käy helposti. Pyörä säilyy lukitussa autotallissa turvassa.
Tämä kaikki pitäisi voida tehdä kerrostalossa, miten onnistuu?
Olen käynyt yhdessä sukulaisen kerrostalon pyörävarastossa, joka oli pelkkä avoin tila eikä paikkaa tai telinettä, johon pyörän voisi lukita kiinni. Eihän sellaiseen uskalla pyörää jättää! Entä missä pyörän pystyy pesemään, kun se on lenkillä likaantunut? Miten te kerrostalossa asuvat pyöräilijät selviätte näistä hommista?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pessyt ihan kylpyhuoneessa.
Joissain uusimmissa kerrostaloissa on rappukäytävässä sellaiset vesipisteet, joissa voi suihkuttaa pyörän tai vaikka lapsen kuravaatteet.
ei iknä kylppäriin. autojen itsepalvelupesupisteellä käsinpesu letkulla, ei mittän harjapesua. samoin kallis urheiluauto ,ns käsinpesu-vahaus, harjakset voi vaurioittaa. siellä monet pesee pyöränkin. totta tuo sun ongelma,pitäis rakennusvaiheessa suunnitella koirien pesu, koirien pikapesu tassuille,omat kumpparit tai lenkkikenkien pohjat,kurahaalarit jne. voi olisikin aina noin.
nythän omissa taloissa on pieni koirien pesupiste,ihan oma heille ja penkki jossa voi leikata kynnet,harjata föönata,lämmitetty penkki-kaakeloitu, koira viihtyy kun lämmin ja ei pullikoi kun hoidetaan.
Onko kenelläkään tietoa mahdollisista juridisista tai muista esteistä sille että asentaa valvontakameran omaan häkkivarastoonsa? Tuskin sen avulla varastamisia saa kokonaan estettyä mutta voisihan sillä olla ihan hyvä pelotevaikutus.