Saan huomenna luottotiedot takaisin
Pitkäkestoinen ulosotto päättyi kk sitten ja maksoin joka ikisen euron sentilleen takaisin. Saan myös vuosiin ensimmäisen palkan, mistä ei ole ulosotettu. Ihan kuin valtava kivilasti olisi pudonut harteilta, tunne on niin hieno ja helpottava, itkettää ja naurattaa samaan aikaan. Ensimmäisenä aion kilpailuttaa vakuutukset ja puhelinliittymän, mistä olen maksanut ihan tolkuttoman korkeaa hintaa.
Velaksi en jatkossakaan aio ostaa mitään, mutta se ei ollut aiemminkaan ongelmani vaan tyhmästi annettu takaus.
Kommentit (18)
Voi vain kuvitella sitä tunnetta mitä koet.
Joku muu voi katsoa peiliin!
Älä huoli, jos jäit pankille velkaa, et sieltä mitään lainaa enää saisikaan.
Tietysti pankilla on oma musta listansa pystyyn jääneistä "asiakkaista".
Ota heti 10 000 € kulutusluotto ja lähde shoppaoilemaan!
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, jos jäit pankille velkaa, et sieltä mitään lainaa enää saisikaan.
Tietysti pankilla on oma musta listansa pystyyn jääneistä "asiakkaista".
Näin se menee ja lisäksi tuo lista kiertää luonnollisesti kaikilla pankeilla tiskin alla...
Kiitos onnitteluista, en jäänyt kenellekään velkaa, vaan maksoin siis kaiken pois. Yli 10 vuotta siihen meni, mutta nyt olen vapaa. Henkinen lasti on tässä ollut se suurin.
Onneksi olkoon. Puolisoni oli myös kauan ulosotossa nuoruuden törttöilyjen takia ja maksuhäiriömerkinnät häiritsivät elämää vielä sen jälkeen, kun oli saanut velat jo maksettua (hyvät tulot mahdollistivat tämän suht nopeasti kunhan vain otti itseään niskasta kiinni). Silti oltiin jumissa liian pienessä asunnossa, kun toista vuokra-asuntoa oli merkinnän takia mahdotonta saada eikä tietenkään saatu yhteistä lainaa, vaikka käsirahakin oli jo säästetty valmiiksi.
Oli se hieno päivä, kun pääsi taas "A-luokan kansalaiseksi". Talo ostettiin vielä saman kesän aikana ja on todellakin ottanut opikseen ja ollut jo vuosikymmenen varsin harkitsevainen rahan käyttäjä.
Hienoa, sitten voit hoitaa muutaman lainatakauksen.
Tästä eteenpäin et varmaan myöskään enää takaa toisten lainoja?
Onneksi nykyään maksuhäiriömerkintä poistuu 30 päivän kuluttua siitä, kun velka on maksettu. On siellä eduskunnassa viisaitakin päätöksiä joskus tehty.
Sitten kun tajuat, että sinulla on koko tämän ajan ollut luottotiedot 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kiitos onnitteluista, en jäänyt kenellekään velkaa, vaan maksoin siis kaiken pois. Yli 10 vuotta siihen meni, mutta nyt olen vapaa. Henkinen lasti on tässä ollut se suurin.
Onnittelut nyös minulta! VIeläkö olet välilöissä sen henkilön kanssa, jonka lainan takasit?
Kiitos kaikille <3
Ja ei ole ollut luottotietoja, koska tiedoissa on ollut pitkäkestoisen ulosoton merkintä. Nyt se siis poistui.
Välilöissä ollaan kyllä. Aluksi meinasi välit mennä, mutta sitten saatiin sovittua. Itse päätin, että jos tässä kaiken päälle pitäisi pitää vihaa, niin olisi käynyt liian raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille <3
Ja ei ole ollut luottotietoja, koska tiedoissa on ollut pitkäkestoisen ulosoton merkintä. Nyt se siis poistui.
Välilöissä ollaan kyllä. Aluksi meinasi välit mennä, mutta sitten saatiin sovittua. Itse päätin, että jos tässä kaiken päälle pitäisi pitää vihaa, niin olisi käynyt liian raskaaksi.
Olet hyvä ihminen. Käyköhän tällaisissa tapauksissa koskaan niin, että se jonka laina on taattu, korvaisi vahinkoa takaajalle edes osittain. Osa ei tietysti kykene, mutta voisihan sitä jotain yrittää, tarjota joskus päivällisen, jotain edes. Itsestä tuntuisi kauhealta, jos olisi aiheuttanut tuollaisen piinan toiselle.
Onneksi olkoon sinulle?