Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen puoli kasvoista ei liiku kunnolla puhuessa eikä hymyillessä, mikä voi aiheuttaa?

Vierailija
25.11.2024 |

Ollut lapsuudesta asti. Olen opetellut hymyilemään "molemmin puolin", hymy olisi toispuoleinen. Puhuessa toinen puoli suusta/kasvoista ei liiku kuten toinen. R-vika ja muutenkin jotenkin persoonallinen puhetyyli. Pupillitkin ovat eri kokoiset. Mistä tällainen voisi johtua? Ikää kohta 40. Muuten kehossa voimat symmetriset ym. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet saanut hermovaurion synnytyksessä. Tästä syystä esimerkiksi Sylvester Stallonen toinen suupieli hieman roikkuu ja ääni on erikoinen. 

Vierailija
2/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei milään pahalla mutta kai 40 vuodessa on sinulle annettu tästä diagnoosi .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olet saanut hermovaurion synnytyksessä. Tästä syystä esimerkiksi Sylvester Stallonen toinen suupieli hieman roikkuu ja ääni on erikoinen. 

Äitini kertoman mukaan synnytys oli kyllä vaikea ja päätyi lopulta sektioon jostain syystä. Täytyy perehtyä! 

Vierailija
4/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermovauriolta kuulostaa

Vierailija
5/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kukaan koskaan ottanut missään puheeksi, neuvolassa, koulussa tai aikuisiällä, enkä ole itse kysellyt. Nyt rupesi kiinnostamaan kun tuli miehen kanssa puheeksi. Naama ei mitenkään näyttävästi roiku niin että siihen jokainen kiinnittäisi huomiota. 

Vierailija
6/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hampaiden ja ikenien ongelmat aiheuttaneet tuollaista.

Vierailija
7/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kukaan koskaan ottanut missään puheeksi, neuvolassa, koulussa tai aikuisiällä, enkä ole itse kysellyt. Nyt rupesi kiinnostamaan kun tuli miehen kanssa puheeksi. Naama ei mitenkään näyttävästi roiku niin että siihen jokainen kiinnittäisi huomiota. 

Kyllä vähintäänkin koulun terveyshoitaja olisi pitänyt reageerata . 

Vierailija
8/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia synnynnäisiä epämuodostumia ja pikku poikkeavuuksia diagnosoida jos ne eivät aiheuta merkittävää toiminnallista haittaa. Naiivia ajatella että kaikkeen puututtaisiin kuten pitäisi. Käytäntö ei mene täydellisesti.

Vierailija
9/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on aika lievä mutta hermovaurio tosiaan. 

Vierailija
10/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaaduin lapsena suksilla laskettuani jyrkkää harjua järven jäälle. Suksisauva meni toisesta poskesta läpi. Puolet kasvoista turposi ja jäi jotenkin roikkumaan. Rakkaat vanhempani eivät vieneet minua lääkäriin. Myöhemmin yritin itse kuntouttaa poskea, mutta edelleen toinen puoli kasvoista roikkuu.

Tähän on jo tottunut, mutta syödessä vähän hankaluuksia, puren helposti poskeeni.

Vierailija
11/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, johon on koskaan "reagoitu" on pupillien kokoero, yläasteella siihen kiinnitettiin huomiota mutta lähinnä huolena oli että käytänkö huumeita tai lääkkeitä. Kävin puheterapiassakin ala-asteella r-vian takia, mutta ei terapeutti ihmetellyt mitään. Neuvolakorttiin kirjattu että r, l, ja s-viat ollut, mutta jäänyt vain tuo r.

Hampaista ei liene kyse (olen hammashoitaja).

Mitään syytä asiaa ei ole selvitellä, mutta alkoi vain kiinnostaa.

T. Aloittaja

Vierailija
12/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvohermohalvaus?

Vierailija
13/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valokuvissa läheltä otettaessa tulee joillekin toisen suupielen roikkuminen alas. Kun kauempaa kuvaa otettaessa ei tule sama efekti. Valo ainakin vaikuttaa tulokseen. 

Vierailija
14/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Paresis. Bell:ilta. Toki muitakin syitä voi olla.  Psyk.sh.

Vierailija
15/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa botoxia sillä puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi