Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunpiikille,

Juu, kyllä meillä valmennuksessa juuri kerrottiin että tosi moni synnyttäjä saa ripulin kaltaisia oireita ja luulee vatsataudin iskeneen vaikka kyse onkin siitä että synnytys on alkamassa. Jostain syystä kai suoli alkaa toimia viime hetkillä aktiivisemmin.

Vierailija
22/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUPALEELLE ja koko konkkaronkalle oikein paljon ONNEA!! Niin ne vaan masuset jo jakaantuu..paitsi jotkut *kade*

RUUSUNP;

Kyllä vaan meille valmennuksessa sanottiin että yht' äkkinen ripuli voipi enteillä synnytystä - se oli oikein siellä diassakin mainittu :) Vähän samaa sarjaa kun se et joillain menkkakivut saa aikaan ripulin, samaa supistustahan sekin on..vielä kun siihen lisätään kipua niin johan lähtee - siis joillakin, ei varmaankaan läheskään kaikilla. Sanoivat vielä ettei peräruiskettakaan sitte välttis anneta jos on ollu ripulilla..ajaa saman asian.

( . ) Hmm, nyt kun tutkailen olotilaa niin missään muussa ei oo mitään vikaa, paitsi et oon vähän tönkkö kaikin puolin, johtunee siitä nesteestä varmaan..päätin kattoa paljon tulee juotua päivässä, ja nyt - ennen puolta päivää - on menny jo 1,5l vettä, ja ihan janoon juotuna, ei sen takia että pidän siitä " kirjaa" . Vessassa ei kyllä oo tarvinu käydä kun kerran tai kaks..ja nekin aika säälittäviä yrityksiä nestemäärään nähden..minne ihmeeseen se menee? *jatkaa anatomian opintoja*

Taptap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aupalelle vaaleansinisiä onnitteluja!!!

Joo, kumma mihin se vesi katoaa, mäkin juon päivässä kolmisen litraa ja saan sitten yöllä juosta vessassa, mutta miksei päivällä ole sit kokoaikaa pissihätä??? Ja mulla tota turvotusta ei ole (sentään jotain positiivista).

Sai sellasen lääkekuurin, että tällä lehmätkin lentäis (sorry vaan Tappi). Nyt pitää inhalaattoreita imeä oikein urakalla ja lisäks allergialääkkeet mukaan eli Zyrtech, Nasonex ja silmätipat. Lääkäri oli huolissaan, ettei ehditä saamaan mun tilaa normiks ennen synnytystä. Ja mulle tuli yllärinä, että poskiontelotulehdus ei välttämättä näy tulehdusarvoissa, jos lima pääsee valumaan pois. Nyt masentaa, piti lasten kanssa vielä uimaan, kun on niin kovat noi pakkaset, eihän musta nyt tässä kunnossa oo mihinkään. Säälittää lapset, kun on vielä lomakin, joka nyt menee ihan vituiks (anteeks vaan kielenkäyttö).

:´((

Meen säälimään itteäni.

-m-

Vierailija
24/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aupale: Paljon,paljon,tosi paljon onnea pikkuisesta nyytistä!!

Mä olen niin kateellisena täällä,kun mitään merkkejä ei ole et mun vauva olis joskus tulossa, te muut olette jo niin pitkällä viikoissakin,nyyh!!

Päivä on alkanut taas ilman mitään maata järisyttävää,mä tylsistyn..Ukkokin sanoi eilen et ota iisisti.No miten helk' ' ' ' ' ssa sitä ottaa iisisti kun saa kahta tapausta venailla ihan soolona?

Kyl mä olisin jo niin valmis meneen kättärille jakautumaan,mutta ei,mun vauvalla ei oo mihinkään kiire.

Tänään on pojan hammaslääkäri,ja se onkin sitten koko päivän kohokohta kun muutakaan ei ole. Mälsää.

Hanan,joka kuolee tylsyyteen......

Vierailija
25/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANAN;

Meitähän on sit jo kaks jotka tuupertuu tylsyyteen ihan just, mun päivän kohokohta taitaa olla kauppareissu! Hitsin hienoo..meen hamstraamaa ananasta, suurin päänvaiva on että meniskö lähikauppaan vai ajaisko ihan tonne 10km:n päähän..kaupunkiin asti ei vissii kehtaa ajella. Suuret on ongelmat.

Eikä siis mitään viitteitä synntykseen päinkään..eeehheeei, ei näillä vkoilla.

T niinkun Terroristi

Vierailija
26/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan että toi vatsan toiminta sit meikäläisen kohdalla enteilisi lähtöä.

laitoin muuten pari päivää sitten madam mammalle ihan huvikseni viestin. oli tullut vastaus pienten nokosieni aikana.

eli sen mukaan poika olisi tulossa ja syntyisi 23.2.! no, poikaa me tänne odotellaankin eikä toi huominen päivä haittaisi mua laisinkaan. oikein mukava " ennustus" sieltä siis tuli. tosin kirjoitti mun saavan vielä tytön elokuussa 2009. mutta enköhän mä siihen ole sit jo ihan liian vanha...

nyt mä menen lämmittämään pinaattikeittoa. rupesi tekemään sitä tosi paljon mieli. onneksi yksi paketti löytyi pakastimesta.

Vierailija
27/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AUPALEELLE poikavauvan johdosta!

Taitaakin olla täällä useampi jo kärvistelemässä synnärillä ja koko porukalla on samat vaivat. Minusta tuntuu kyllä, ettei tää täältä vielä olisi aikoihin tulossa, vaikka samanlaista on kuin muillakin, supistelee niin hemmetin kipeästi välillä, limaa valuu ja menkkamaista kovaa särkyä. Tulee kun tulee, tuntuu siltä, että aina ekana synnyttää ne, joilla ei mitään vaivoja etukäteen olekaan, vaan se synnytys tulee sitten yhtäkkiä ex tempore :-)

Turvotuksia on täälläkin, en jaksa edes välittää niistä, sormet vaan olis kiva saada toimimaan, kun aamuisin herätessä ne on niin kipeät ja jäykät, etteivät taivu mihinkään. JÄäkylmällä vedellä sitten pitää huuhdella oikein kunnolla ja taivutella että liikkuvat hiukan.

Ei oo mitään kiirettä vauvan syntyä, jotenkin kun toista odottaa, ajattelee, että ihanaa kun saa vaan esikoisen kanssa nauttia, käymme kahviloissa ja eilen ostettiin hänelle kevätulkoiluvaatetta. Jotenkin tulee sellainen olo, että ollaanpa me hulluja kun aletaan se rumba taas alusta, kun nyt tuon liki 4-vuotiaan kanssa pääsee NIIIIIIN helpolla jo..... mutta, toki oman valasmaisen olon kanssa on kypsänä , tekee mieli heittää jo mammakuteet roviolle , ihanaa kun saa taas omat vaatteet ja oman kroppansa takaisin!

ZELDATAR taisi kirjoitella huonosta hempastaan joku päivä. KRAUTERBLUSAFT oli tuo rautamehu josta kirjoitit, eikös? Mullehan kävi niin, ettei terkka mitannut multa 2kk:een hemppaa vaikka ainoa, mnistä valitin sille, oli jumalaton väsymys, tuntui että olis vaan halunnut nukkua 24h... Se vaan sanoi aina että kuule sellasta se on kun on esikoinenkin nyt hoidettavana! No, viime neuvolassa viime vkolla sijainen sitten mittasi hempan automaattisesti ja sanoi että olen tosi kalpea ja kasvot ihan laihtuneet. Sanoin että olo onkin todella heikko ja pyörryttää, oksettaa, huimaa ja heikottaa :-) Hemppa oli 98...... se vallan järkyttyi ja laittoi viestiä menemään sille oikeelle terkkarilleni, että haloo, miks ihmeessä ei tältä naiselta oo hemppaa mitattu kun valittanu 2kk että nukahtaa pystyyn..... Sain Obsidan 100mg purkin käteen ja olen ottanut sellaisen tyhjään mahaan appelsiinimehun kanssa aamuisin ja LISÄKSI tuota Krauterblusaftia illalla sen 20ml. Vielä ei tunnu auttavan yhtään väsymykseen, viikko takana kuuria. On vaan karu juttu jos synnytys nyt alkaisi, kun hemppa laskee siinä joka tapauksessa, niin sitten ei varmaan pysy jaloillaan sen jälkeen yhtään. MUR että olin vihainen sille terkkarilleni, olis varmaan aika erilaiset 2kk takana jos ei olisi ollut näin kuolemanväsynyt koko ajan!!

Eipä muuta kuin suihkuun ja ruokakauppaan... Huomenna onkin sitten äitipolilla taas kokoarvio ja mukava nähdä kohdunsuun tilannekin että onko supparit saanu mitään aikaan...

Sandi 37+4

Vierailija
28/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan tässä neuvolakuulumiset kirjottamaan, niiiiin kamalasti väsyttää, et sit päikkäreille!

Eilen illasta aloin pakkailla vähän tavaroita valmiiks mukaan synnärille... meinaa nyt täällä alkanu nuo poltot ja supparit ja se lima... sitä tulee lorona :( Sellasta aikas vetistä vaan... mutta... Ja mahakin alkanu toimimaan hyvin :)

Eli siis viikkoja tänään 38+1

Paino -613g/vk , yhteensä tullut kuutisen kiloa siis

turvotusta ei oo

verenpaineet 133/88

pissassa valkuaista

sf mitta 34

RT ja liikkeet ++

Neuvolatädin mukaan kiinnittynyt on, ihan vähän pää liikkuu kun veivasi. On kuulemma suht alhaalla, ei sen alempana tarvii kuulemma uudelleen synnyttäjällä ollakkaan.

Että jospa tää olis kohta vaikka menoa?! :)

Pakko kysässä näiltä uudelleen synnyttäjilta... olenko ainoo jota vähän karmii se synnyttämään meno?!

Jotenki esikoisesta ei tienny vissii mihin on menossa ja kakkosesta odottelin vaan et lähtö tulis. Vaikka kaikki menny aina hyvin ja ihan hyvänmittaset synnytykset olleet... niin nyt saa otsan kurttuun ajatus siitä salista.

Mutta nyt tää käy nukkumaan! Väsyttää niin vietävästi!

Kävin siis samalla reissulla neuvolasta tultaessa kampaajalla... nyt on nätti lyhyt tukka taas :)

Mutta näköjään jokainen raajan liikautus saa väsyksi jo...

t. K@tju rv: 38+1

Vierailija
29/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unehtu ihan kokonaan siis...

ONNEA AUPALE!!!

Vierailija
30/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka tekisi mieli saada jo oma nyytti syliin, tässä pikkuhiljaa alkaa maalikset jakaantumaan. Monikohan meistä synnyttää ennen kuun vaihdetta?

ruusunpiikki: En minä tosissani tarkkaile isomahaisia naisia Ylikeravantiellä... :) Sattui vaan silmiin kun autolla ajelin ohi. Täällä on sitten joku kolmaskin isomahainen ;)

Kumma ettei olla törmätty missään poluilla kera koirien, meillä on kaksi collieta. Samaa kokoluokkaa teidän belgien kanssa. Täällä Kalevassa on niin mahtavat lenkkipolut, ehkä me keväällä vaunujen kanssa jossain törmätään :)

Niin ja se vatsan löystyminen voi kyllä oikeasti olla ennakoiva merkki synnytyksen käynnistymisestä. Minulla on ainakin suoli toiminut juuri ennen synnytystä hyvin enkä ole peräruiskeita huolinut. Kohta taitaa olla nyytti sylissä. Tsemppiä!

Tappert: Turvotuksesta, sitähän se on se valkoinen jälki kun ihoa painaa. Pelkkää nestettä. Minä juon päivässä (kera jääpalojen.. hih) n. 3 litraa vettä eikä ole mitään tuntuvaan hyötyä turvotukseen. Silti sitä on tullut, naamakin on turvonnut. Että hehkeä on olo! Mutta kyllä ne sinne synnärille sitten jää, ainakin osa.

Sandi: Laitoin muuten aamulla miehen asialle ja hän toi minulle tuota rautavalmistetta mistä mainitsit (mahdottoman vaikea nimi). Sitä meinaan nyt hörppiä jotta saan hemoglobiinin nousemaan. Tässä käy muuten niin, etten pääse synnytyksen jälkeen kotiin kun hemppa on niin huono. Katsotaan nyt miten ennättää nostattaa. Eikä ainakaan vielä ole mennyt maha sekaisin.

Supistelee tänään oikein napakasti mutta eipä ole mitään kovia kipuja. Siellä se kohtu vielä treenailee.

Z

ruusunpiikki:

Vierailija
31/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti minunkin laittaa mailia madam mammalle. Saa nähdä mitä tulee :)

Kerron sitten kun tulee vastaus.

Palstaterroristi Z

Vierailija
32/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä yö...

Heräsin neljän aikoihin palohälyyttimen vaimeaan piipitykseen. Avasin sitten ikkunan ja se kuului hieman kovempaa. Yritin tähystellä naapuritaloja, mutta missään ei näkynyt mitään merkkiä tulipalosta.

Odottelin sitten about 10 minsaa ja kun se piipitys ei lakannut soitin palokunnalle. Jotain mätäähän on silloin jos kerran kukaan ei ole sitä hälyytintä sammuttamassa.

Palokunta tuli 4.30 ja mä sitten yritän tossa tiellä selittää siitä piipityksestä. Eihän ne mitään kuule kun niillä on auto käynnissä. Sammuttivat viimein autonsa ja yksi niistä palomiehistä kuuli se äänen. Se lähti juoksemaan sinne hankeen, ja mä menin sisään. Katselin sitte ikkunasta kun ne tutkii noita taloja, että mistä se ääni tulee.

Jonkun puolen tunnin päästä ne löysi sen talon, joka sitten oli tyhjillään näin hiihtoloman takia. Sinne oli jotenki kai ilmastoinnin kautta mennyt savua sisään ja siellä se piippaili se hälyytin.

Ihmettelen vaan että miten mä siihen ääneen heräsin. Mieskin joutui terassilla asti kuuntelemaan että jotain kuuli.

Varmaan jotain ikiaikaisia synnyttäjän vaaranvaistoja (heh). Ennen pelättiin eläinten murinaa ja töminää, ja nykyään vaaran äänet on palohälyttimen piipitys...

Kohta lähdetään uutta autoa hakemaan! JEE!!

Oon jörrin kanssa neuvotellut että vois huomenna syntyä. Niin se Ellikin Ennusti!

t.raikku&mörrimöykky38+3 (tähän aikaan tuplat oli just syntymässä ;))

Vierailija
33/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aupaleelle tosi paljon onnea! Ihanaa!

Teinpä tuossa aikani kuluksi vähän kauralastuja iltapäiväkahveelle. Tylsää on täälläkin. Pakkasta on niin paljon, etten viitsi poikaa viedä ulos.

Ennen poikamme syntymää lähetin Madam Mammalle sähköpostia ja hän ennusti seuraavasti:

" Hei!

Korttieni mukaan odottamasi vauva on poika ja syntyy 24.6.2005. Lisäksi saatte tytön maaliskuussa v. 2007, pojan toukokuussa v. 2010 ja tytön helmikuussa v. 2013."

Eka piti siis paikkansa ja toinenkin ainakin ajallisesti. Sukupuoltahan me ei tiedetä. Mutta lapsilukua me ei kyllä ihan noin isoksi ajateltu. 2 saa riittää.

rimma 37+1

Vierailija
34/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja kuule ihan suoraan vaan sinne 10 kilsan päähän,saatpahan ajan kulumaan.

Me tultiin just hammaslääkäristä ja poika oli todella reipas.Nyt kattellaan sitten nalle puhia.Onnex olen hamsrannut herkkuja,et kunhan pikkumiehen suu on taas vähemmän turvoksissa,niin saadaan sit herkut kehiin. ( Ehkä voi syödä vähän jotain terveellistä pohjalle..ehkä siis..)

Siis on siinä mullakin ilot,herkkuja vaan naamaan,eikä mahan koolla oo enää mitään rajaa!!!!

Vierailija
35/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoilla käyty ja voi piru, että voi vetää naatiks tollai reissailu. Päikkärien paikka onpi kohta..

Aupale sitten pojan pykäs ulos, loistavaa eli Onnittelut! :)

Jotenkin tuntuu, että täällä on noita tyttövauvoja tulossa 1/10. Poikakevättalviko tässä on menossa sitten? ;-)

Just katselin kaupasta tullessa kotia ja ihmettelin miehelle, että nytpä ois meidän prinsessa tervetullut siniseen kotiin, sinisiin lakanoihin ja sinisiin vaatteisiin. Tosiaan ois hassua, jos ne oiskin ultrassa sen sukupuolen väärin katsoneet! Mut kyllä se poika on, piste. =D

Etsittiin jo tokaa päivää tuttinauhaa lapselle. Onko tosiaan niin, ettei niitä enää tehdä sinisiä?? Ollaan neljästä kaupasta katsottu ja kaikissa punasia ja vaaleenpunasia. Nyt se sit on ostamati. Ehtiihän sitä myöhemminkin. Pitää vaan muistaa katsella sit joka kerta, kun jossain kaupassa käypi. Kyllä mulla esikoisella oli kakskin, mut eihän niitä nyt enää kymmenen vuoden jälkeen ole edes olemassa. :(

Nää shoppailureissut saa kivasti suppareita aikaan, mut ei kyllä tosiaankaan tämä äippä tee lähtöä vielä mihinkään. Ostin muuten yhden asian kaupasta valmiiks synnäriä ajatellen. Glukoositabletteja. Uskon, että ne saattais antaa vähän apua, jos ihan naatti on. (Älkääkä nyt pliiis sanoko, ettei niistä oo apua!!) Hölmö elää unelmissa.. :)

Nyt etsin jonkun hyvän kakkuohjeen ja leivon sen ja sit otan päikkikset.

Papu ja Herppuliini

Vierailija
36/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sitä mennään sitten vieläki äitipolille arvioimaan herran kokoa, oma paino ei ole noussut, mutta sf.mitta on kasvanut viikossa 2cm, tosin lapsivettäkin oli ihan reilusti ja istukka leveä(mitähän merkitystä sillä on) ja ystävällisesti poika vältteli " kameraa" eikä näyttänyt kasvojaan, taitaa tulla hieman hiljanen poju kuten isänsäkkin on ;) Ja sain myös lohdutuksia, että paikallinen ambulanssikuski on ennenki toiminut kätilönä, jos niinku kiirus tullee :P Mutta koskapa mun oma paino ei oo noussu niin en isompia voi tehdä tuolle lapsen kasvulle, jos siitä tullee vaikka yhtä iso ku äidistään(4,7kg) :/ Mutta taitaa mun syömät laskiais- yms. pullat mennä suoraan tuonne masuun kun kerran siellä kasvetaan....

Niin katjulle... En mä oikein osaa tätä synnytystä sen enempää odotella ku ensimmäistäkään oikeastaan odotan että se ois ohi ja sitten pääsis kotiin pienen kanssa... Miehelläkin on sitten kahden viikonlopma pitkästä aikaa. Edellisestä synnytyksestä on tosin aikaa melkein 11v, joten ehkä silläkin on vaikutusta asiaan.

Paikat oli tiukasti kiinni, mutta niinpä ne on ollu ensimmäiselläkin tässä vaiheessa ja aukesivat sitten muutaman tunnin sisällä ihan sen verran, että poikakin syntyi !

ja aupaleelle onnittelut !!!!

Ja ois kyllä kivempaa, jos joku muukin vois välillä kantaa tätä masuasukkia. Meillä ois kaksi vapaaehtoista talossa ;)

t. punkeli ja ISO poika...

Vierailija
37/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi mammat ja ellit on vähän sekasi mun kanssa....

laitoin sinne viestiä joskus syksyllä ja vastaus oli

madam mamma: tyttö 18.3.07

(päivä vois osua jos menee yli, mutta poika kuitenki tulossa)

ennustaja elli: P 20.3.07 ja tyttö 14.6.12

Jäämme odottamaan oikeaa veikkausta ;)

t.punkeli

toivottavasti toi mamma osuu edes hieman lähemmäs tuossa päivämäärässä 20. päivä voin olla jo aika epätoivoinen :D

Vierailija
38/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea AUPALEELLE!!!!

Joo-o, eihän nää päivät tosiaan mitään tapahtumarikkaita ole! No eilen olin kyllä melkein koko päivän yhdellä kaverilla, ettei tullut täällä kotona kykittyä. Tänään oon katellut hiihtoja ja kävin äitin kans kaupoilla, ostin pehmusteen hoitopöytään, löytyi sellainen jossa on on mun lempieläimiä eli pupujusseja! Pienet on ilot! Huomenna meen hoitaan kummipoikaa joten sekin päivä menee kivasti.

Kyllä mäkin luotan siihen, että se mun viimekertainen huima painonnousu johtui suurilta osin nesteen kertymisestä... sormista sen kyllä parhaiten huomaa, onneks mun naama ei vielä ainakaan näytä turpeelta. Mutta kengät on tiukan tuntuiset.

Pitäis alkaa ruokaa laittaan... taidan kuitenkin mennä ensin sohvalle hetkeksi, kiire kun ei ole mihinkään!

Rauhallista torstain jatkoa kaikille Maaliksille. Onko joku laskuissa mukana että montako Maalisvauvaa on jo maailmaan putkahtanut? Onko niitä nyt 3 vai 4? Täytyis ettiä se meidän esittelypino jos sinne olis joku ehtinyt päivittää...

Despelote, rv 36+4

Vierailija
39/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alhaalla tai ylhäällä teidän vauvat on, meillä kun tää kaneri on koko ajan laskeutunut, maanantaina ei päätä neuvolassa saatu heilutettua ja tänään huomasin, että mulla mahtuu taas rintojen alle neljä sormea, ennen kuin tulee vauvan pylly vastaan!!?? Ei esikoinen kyllä ollut näin alhaalla ja mulla on pituttakin vain huimant 154cm tai alle :)

Tappi: tosiaan toi turvotus voi kertyä ympäri kehoa, mun veljen vaimolle kävi niin, että jostain syystä loppuraskaudesta ei neste enää poistunut kehosta ja paino nousi 2kg/viikko ja loppujen lopuksi turvotusta oli 20kg, jotka jäi synnärille!

Vierailija
40/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sen verran on tullut jo kova kiinnostus tuosta ennustus asiasta,että voisinkos saada sen osoitteen,ja onko jotain tiettyä mitä hänelle piti kirjoittaa??

Vai mitenkäs se sitten toimikaan?

Hanan