Liettuassa monilla ei ole vieläkään sisä-WC:tä
Näin eletään EU-maassa 2020-luvulla ja vieläpä pääkaupungissa. Suomessakin on vielä tällaisia taloja joissa ei WC:tä.
Toinen silminnäkijä Andrejs Čechurskis kertoi LRT:lle valonleimahduksesta ja savunhajusta. Hän asuu noin kilometrin päässä onnettomuuspaikasta.
Olin sillä hetkellä ulkohuussissa. Kuulin koneen tulon, se oli hyvin matalalla jo. Sitten piha leimahti valkeaksi, hän kertoo.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kylläpä WC-asia osuu trollia arkaan paikkaan :D Venäjällä on ihan OK peruskoulu, luku- ja laskutaidot ovat ihan normaalia sivistysmaatasoa, kyllä. Mutta heti kun mennään isojen kaupunkien ulkopuolelle, ollaan sadan vuoden takaisessa todellisuudessa. Ei ole sisävessoja, ei ole juoksevaa vettä kuin harvoilla. Sähköt on kutakuinkin kaikkialle vedetty, mutta muuten ollaan suomalaisen kesämökin tasolla.
Ei ole sisävessaa tai juoksevaa vettä kuin harvoilla??? Jopa maaseudulla valtaosalla on molemmat.
Ei todellakaan ole! Venäjä isompien kaupunkien ulkopuolella on totaalisen ajasta jälkeen jäänyttä.
Jännä, ainoat paikat missä olen nähnyt ulkohuussin on ollut ns. "siirtolapuutarha" eli suomalaisittain mökki.
Varmaan jossain maalla on vielä semmoisia paikkoja. En ole vain nähnyt, vaikka olen käynyt tosi pienissäkin kylissä. Varmaan jotain eläkeläisten maalaistaloja.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, ainoat paikat missä olen nähnyt ulkohuussin on ollut ns. "siirtolapuutarha" eli suomalaisittain mökki.
Varmaan jossain maalla on vielä semmoisia paikkoja. En ole vain nähnyt, vaikka olen käynyt tosi pienissäkin kylissä. Varmaan jotain eläkeläisten maalaistaloja.
Liettuassa
Eiköhän Liettuassakin vielä vaivauduta rakentamaan sisävessoja, kun täältä Suomesta siirretään sinne tuotantoa ja alkavat rikastumaan kuten virolaiset.
Venäjällä laitetaan WC paperit roska astiaan hotelleissakin. Ei saa pyttyyn laittaa. Mutta mihin käyttöön ne paperit sitten menee?
Suomessakin kävijät tekivät tarpeensa pytyn reunalla seisten.
Jos ajateltaisiin parhaiden ihmisten ja yhteiskuntien olevan eniten teknis-kehityksellisiä, planeetan hienoimmat tyypit löytyisivät varmaan jostain Los Angelesin hienostoalueelta.
Ei taida olla korrelaatiota.