Kannattaako patapumin taaperoreppua hankkia?
olen harkinnut taaperorepun ostamista. mietin vain tuleekohan sitä käytettyä ihan arkisissa jutuissa kun lapsi jo kävelee? onko kokemuksia?
Kommentit (3)
Itse hankin taaperorepun juuri käytettynä enkä ole kantanut kuin kerran, joten kokemusta ei vielä hirveästi ole. Poika on nyt 1 v 9 kk ja painoa noin 13 kg. Kyllä sillä vauvarepullakin olisi vielä kantanut, mutta tuo taaperomalli tuntuu turvallisemmalta, kun siinä on se selkäpaneeli pidempi. Lenkkeillään koiran kanssa metsässä enkä jaksa odotella taaperoa. Muuten saa kyllä kävellä tai sitten mennään rattailla.
2 ja puoli vuotiaalla vielä se pienempi pata-pumin malli. Mietin kanssa kannattaisiko ostaa jo taapero-mallinen, mutta kun hyvin mahtuu vielä tuohon vanhaan niin käytän sitä toistaiseksi.
Itse kannan ainakin lasta pata-pumissa paljon vaikka meillä myös rattaat on ja lapsi toki pystyy itsekin kävelemään.
Tavallisella Patapumilla on painosuositus 20 kiloon asti ja sillä pystyy kantamaan vielä 4-5-vuotiastakin lasta. Taaperorepun selkäpaneli on korkeampi ja se on tarkoitettu n. 2-vuotiaasta ylöspäin.
Itse en näkisi tarpeelliseksi taaperorepun hankkimista, koska tuolla tavallisella Patapumillakin pystyy kantamaan melkoisen isoa lasta. Eri asia tietysti on, jos vaikka matkustelee paljon ja kokee kantamisen helpommaksi vaihtoehdoksi, mutta arkiaskareiden helpottamiseksi en itse enää kovin isoa lasta alkaisi kanniskelemaan..... ;o)