Mies! (Yksineläjä) Mitä joulun perinteitä sinulla on?
Kommentit (26)
Alan koristelemaan joulua varten noin viikko ennen aattoa. Kanille ostan lahjaksi herkkuja ja paketoin ne. Aattona vien vanhempieni haudalle kynttilöitä ja teen pari pukkikeikkaa ja syön valmislaatikoita ja pipareita ja katselen jouluaiheisia ohjelmia, kani saa puuhata pakettinsa parissa jossakin vaiheessa. Illalla katson Samu sirkan joulutervehdyksen jonka jälkeen käyn uudestaan hautausmaalla katsomassa että kynttilät vielä palavat ja samalla kävelen siellä jonkin aikaa kynttilämerta ihaillen. Illemmalla syön hieman lisää jouluruokaa ja katselen jotain elokuvaa taikka pelaan jotain.
Katselen aamulla kun poika availee lahjat, saan iloa hänen kauttaan. Sitten kun hän lähtee äidilleen, niin vietän aikaa sohvalla viihteen parissa herkkuja syöden. Saatan mennä vanhemmille joulupöytään, jos siltä tuntuu. En tiedä onko näistä ihan perinteiksi, mutta näin se menee.
Kusen kuusenjuurelle ja sammun siihen
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Parina jouluna en ole mennyt edes vanhempien luona käymään.
Olen lähinnä pelannut tietokoneella yksikseni. Masentaa niin se, etten kelpaa kuin joillekin huonokuntoisille, puuskuttaville läskinaisille. Itse harrastan monipuolisesti liikuntaa ja haluan pitää itseni työkykyisenä. Jouluna saatan ottaa kuntopyörällä parin-kolmen tunnin session.
M39
Mä en kelpaa kuntopyörälle kun oon liian huonokuntonen, puuskuttava läskimies. Jouluna saatan ottaa hoikan parikymppisen misun kanssa parin-kolmen tunnin session.
M42
Minulla on viisi perheellistä veljeä ja jokaisen luokse olen juuri jouluna menossa. Kotiin ei tarvitse hankkia juuri mitään, ehkä yksi kynttilä pöydälle. Näin on ollut joka vuosi ja hyvät sapuskat kaikkina päivinä pöydissä. Minut siis kutsutaan ja tietty jonkun lahjan lapsille vien.