~~~Ensikot torstaihin~~~
Kommentit (23)
Valvotun yön jälkeen ei olo ole mikään hyvä. Selkä kipeytyy koko ajan ja nyt ollut jo muutaman tunnin kamalaa menkka kipujen tyylistä kipua. Tuntuu ihan hirveeltä. Mistäköhän tää johtuu, ei oo ennen ollut :/
Kohta pitäis lähteä käymään labrassa ja sit ois taas paineiden mittailua ym.. Onneks miehellä on vapaapäivä ni pääsee mukaan, ei tarvii yksin pelätä/jännätä mihin tää nyt etenee..
Livelle hurjasti onnea!! :)
Eli jos ei illalla kuulu mitään, ollaan joko seurannassa kättärillä tai sit ovat päättäneet käynnistää. Vähän kyllä pelottaa kun kuullut juttuja et käynnistys-synnytys olis paljon kivuliaampi ja kun muutenkin tuntuu, että pelkään synnytystä ihan järjettömästi (neuvolassa sanottiin sen kuuluvan asiaan mut ei mun mielestä oo ihan " normaalia" pelätä kaikkea sitä näin paljon).
Nyt jos alkais valmistua lähtöön, illalla tuun käymään jos kotiin pääsen...
Henna ja Iivari, 39+6 (hui, huomenna ois laskettuaika!!)
MAMMIS, joo mietin myös että olispas hauskaa jos synnytyksessä olis mieskätilö! :) Tietyllä lailla se tuntuu hassulta, sillä eihän mies voi tietää... mutta tää kaveri tuntui tosi pätevältä tuo joten hyvissä käsissä olis jos hän sattuis synnytykseen mukaan.
Ultrakuulumisia oli LISBETILLÄ ja GREETAKSELLA. Kaikki hyvin! :) Ja oliko Lisbetin mies joka näkee vaavin nyt ekaa kertaa. Meillä miehelle tää raskaus konkretioitui nimenomaan ultran kautta. Onhan se sille vähän eri juttu kun se ei pääse kokemaan tuntemuksia, liikkeitä, tms.
Voi HENNA minkalaista kipuilua sulla onkaan tässä lopussa ollut... :/ Tuo menkkakipuilu saattais viitata synnytyssupistuksiin... tai en mä tiedä varmasti, mutta tsemppiä sinne!
JUSHKALLA tuntuu liikkeet säännöllisesti :) Eiks ookkin ihana tuntea vauva masussa? Nyt alkaa itsellä olla liikkeet jo niin voimakkaita, että ne saattaa jo sattuakin. Etenkin nyt kun tuo vasen kylki on jostakin syystä tosi kipeä ja juniori potkaisee sinne...
LUMI oli saanut ahdistuskohtauksen kasvohoidossa. Mä oon menossa parin viikon päästä ja katotaan minkalaisen shown sitä kehittää! ;) 3 tuntia on hieman pitkä aika olla vällyjen alla paikoillaan... Ja tosissaan tuota samaahan oon itse miettinyt synnytyksestä että miten se kärsivällisyys riittää läpi koko rulianssin. No, eipä taida olla vaihtoehtoja, sen on vain riitettävä! :)
PIKI, mäkin eilen katoin sen dokumentin. No, en ainakaan vielä tunnusta että mun arkielämä kärsis tästä nettipalstailusta. Kun on pvt kotona, tää on mukavaa ajanvietettä ja vertaistukea. No... joku vois varmaan olla toista mieltä! :)
LIVELLE vielä kertaalleen onnittelut rouvassäätyyn astumisesta. Hieno juttu että kaikki meni häissä hyvin. Olit varmasti kaunis morsian :)
(.) Buaaaaah sinne kampaajan lattialle jäi 25 cm mun tukkaa... Melkein pyysin ne muistoksi! :D No ei sentään. Nyt on tukka olkapäille. Leikkaus on yllättävän kiva. Ei ihan peruspolkka mutta niin " kevyt" että on ihan hassu olo! Väristä tosin en ole niin varma. Mulla oli pitkään punertavat hiukset ja nyt ne on tummat joissa on punertavia raitoja. Pikkasen on mun mielestä liian suuri kontrasti kun oon talvisin tosi kalpea ja nyt muutenkin valkoinen naama korostuu liikaa. Oon tosi kranttu asiakas mitä tulee hiuksiin! Kuten huomaa :) No... ehkä tähän tottuu, mut mietin jo että pitäisikö laitattaa päälle pari vaaleempaa raitaa niin sais tuon yleisilmeen vähän " neutraalimmaksi" . Plaah... tästä(kin) on todettava oma yleisluonne, oon tosi kriittinen jos muutos ei olekaan ihan sitä mitä olin itse suunnitellut tai ajatellut. Ei nyt varsinaisesti kaduta, mutta vähän harmittaa. Onneksi sentään enemmän tuo väri kuin pituus!
Nyt vaatteet päälle ja viemään näytteet labraan. Ne samat iänikuiset virtsis näytteet kerran kuussa. Onneksi tulehdukset on lääkityksen takia pysyneet poissa sitten alkuraskauden. Ikävä tauti se virtsis, ja kun ei mikään tulehdus tässä tilassa muutenaan down there ole hyväksi.
Aurinkoista talvipäivää enskat! :)
Leenis & jr 33+2
Jos tässä jossain vaiheessa tulee joitain mystisiä kirjainyhdistelmiä, niin se vaan meinaa, että meikä on nukahtanut ja pää painaa näppistä :D Ei ollenkaan hyvä juttu, että koomaa pukkaa päälle jo heti aamusta. Alkaa vissiin pikkuhiljaa tuntumaan nuo valvotut yöt. No, onneksi tänään saapi tehdä hommia vaan tietokoneella niin voi mennä omatahtisesti :D Hukkasin eilen mun toisen korviksenkin, oli kadonnut illan päikkäreiden aikana. Toivottavasti koira ei ainakaan imuroisi sitä sisäänsä. Kuinkahan monta paripuolikorvista multakin jo löytyy...
[color=purple] Leenis [/color] oli ollut neuvolassa. Itsellä moinen olisi ensi viikosta, mulle kyllä aiheuttaa harmaita hiuksia edelleen tuo painonnousu, kun tahti tosissaan on ollut yli puolta kiloa per viikko ja viime kerralla oli mennyt se kymmenen kiloa jo rikki. Nykyään en enää ilkeä edes käydä kotona vaa¿alla, höh! Mutta onnittelut radikaalista uudistumisesta hiusten suhteen!
[color=purple] Hippux [/color]oli joutunut sairaslomalle. Nyt ei muuta kun ottamaan iisisti!
[color=purple]Viipuli [/color] oli nähnyt Piksuliinin ultrassa. Varmaan kiva yllätys, vaikka parin viikon päästähän te jo mahdollisesti näette muutenkin :D
[color=purple] Lisbetilläkin [/color] on jo liikkeet alkaneet tuntumaan, tosi hieno juttu!! Ja myös Greetas oli käynyt rakenneultrassa. Ja kummallakin muksulla oli kaikki tarvittavat paikallaan. Itsellä tuli silloin ennen rakenneultraa ihan varma tunne, että mukelolla ei olisikaan ollenkaan päätä (mistä lie sen kehittelin), oli se sitten helpotus, kun ultrakuvassa oli pieni söötti nenäkin paikallaan!
[color=purple] Mammiksen [/color] työssäkäyntiä oli ihmetelty valmennuksissa. Itsellä tosissaan nuo valmennukset olivat tosi aikaisessa vaiheessa (ja kaikki siis jo takana) ja kai käytännössä ainoa ei-sairaslomalaisena (hii! Enää reilu viikko!!!) siellä olin. Kieltämättä välillä tuli vähän kade olo, kun porukka selitti olevansa yöpaidassa vielä puolenpäivän aikaan. Mutta enpä kyllä tosissaan haluaisi esim. kivuliaita supistuksiani ja huolta muksun ennenaikaisesta tulosta riesakseni, eli parempi näin. Toisaalta taas tuntuu kummalta, että jotkut on laitettu sairaslomalle ihan noiden kivuttomien supistustenkin takia (nekinhän kuulemma saattavat tehdä tuhojaan tuolla kohdunsuulla). Meillä neuvolantäti meinasi, että niistä ei ole haittaa, ellei tule ihan koko aikaa ja omalla parinkymmenen harjoitussupistuksen tahdilla ei kuulemma edes tarvitse kohdunsuun tilannetta tarkistaa.
[color=purple] Jushkan [/color] Naksu siellä on alkanut jo kunnolla ilmaisemaan itseään liikkeillä. On ne vaan niin ihania juttuja, monesti tulee päivän mittaa kytättyä kun maha heiluu :D
[color=purple] Lumi [/color] saanut ahdistuskohtauksia kasvohoidossa. Hyvä, että pääsitte miettimään yöaikaan siipan kanssa synnytystä :D Kumma juttu, mutta yöllähän ne suurimmat mietinnänaiheet aina ilmenevät.
[color=purple] Pi-Ki [/color], itsekin luin tuosta keskosesta vissiin Kalevasta (meidän Hesari). Pakko nostaa kyllä hattua tuolle nykyajan lääketieteelle, kaikkeen se pystyy. Toisaalta on tietenkin älyttömän ristiriitaista, että poikkeustilanteessa Suomessa saa vielä abortin samojen viikkojen paikkeilla, mutta siitä ei sen enempää.
[color=purple] Li-Ve [/color] ehtinyt jo pinoa tälle päivälle avaamaan! Hurjasti onnea rouviintumisen johdosta!!
Voi [color=purple] Henna [/color] parkaa kun siellä joutuu kaikenmaailman kivuista kärsimään! Toivottavasti nyt sitten vaikka jo illasta käynnistelisivät.
Vitsi kun pitäs tehdä korjauksia yhteen superpohtivaan tekstiin. Miten ikinä saan aivotoiminnan käyntiin??
Coltsfoot ja Elsa 33+4
Tulin nopsaan ilmoittautumaan kun tuntuu ettei tällä viikolla taas ehdi tehdä mitään OMAA juttua!!!
Mies tuli kotiin vihdoin lauantaina ennen puolta yötä ja sunnuntaina piti lähteä mökille kun oli niin ihan aurinkoinen päivä. Alkuviikko on mennyt työkiireissä ja kotona on ollut vilskettä kun yksi miehen tyttäristä tuli hiihtoloman viettoon meille.
MAKKARA on viissiin päässyt tositoimiinn... VIHDOINKIN!!!!
Ja LIVE oli mennyt naimisiin... Onnea!
Ja LUMI..ko? se oli liittynyt joukkoomme. Tervetuloa =)!
Pikalukua tuossa harrastin ja en enempää ehdi nyt kommetoimaan... anteeksi!
Oma napa:
Korvien välissä aina viiraa ja alkuviikosta olinkin jo ihan varma että kaikki ei ole hyvin tuolla navan alla.... Olo oli liian NORMAALI. Eilen soitin sitten neuvolan tätsylle ja tämä on näitä pikku kunnan etuja että pikana päsee käymään " aivojen lepuutuksessa" . Eli puhelun jälkeen ajoin pikana terkkariin ja terkkari sitten etsi doblerilla sydän äänet, ja hemmetin helposti se löyti ne ja pikku sydän tikutti sielä tiukasti 150lyöntiä minuutissa. Ei ollut epäilystäkään sen jälkeen. KAIKKI ON OK KAVERILLA!!! Luoja se helpotti taas oloa.
Ja kutsu np-ultraankin tuli. Ensiviikon torstaina 1.3 mennään. Näkee sitten taas omin silmin että siellä se molskii... =)
Nyt taas ruodun ääreen... yritän palailla mahd. pian tarkempaan lukutuokioon....
Pandora ja juustonaksu rv 11+2
On taas ollut niin kiirettä, että on jääneet palstailut vähemmälle. Töissä ei viitsi kamalasti nettiä selata, kun on paljon tekemistä. Haluaisin saada projekteja valmiiksi ennen äitiyslomaa, mutta saa nähdä, kuinka paljon sitä ehtii...
Tervetuloa LUMILLE minunkin puolestani! Kiva, että tänne tulee uusia, kun tuolta toisesta päästä on iso kasa jakautunut ihan viime aikoina.
Ja onnittelut LIVElle tuoreen rouvautumisen johdosta!
Loppu omaa napaa, kun en ole ehtinyt lukemaan noita viestejä kauhean syvällisesti ja nuo nyt jäivät parhaiten mieleen.
Mustakin on alkanut tuntua siltä, että Möttiäinen potkiskelee silloin tällöin! Potkut tuntuu aina vatsan yläosassa tai sivulla, mikä käy sen kanssa yhteen, että istukka olisi edessä. Vaikea niitä on vieläkin erottaa varmasti, mutta nyt jo parina päivänä, kun olen illalla väsyneenä lösähtänyt sohvalle, olen huomannut jotain kummaa liikettä vatsassa.
Riesakseni olen saanut yöllisen suonenvedon, joka iskee vuoron perään molempiin pohkeisiin. Onneksi toistaiseksi olen saanut tuon krampin laukeamaan helposti jalkaa venyttämällä, eikä ole tarvinnut sen kummemmin yöunia menettää. Enemmän häiritsee se, että pitää juosta öisinkin vessassa.
t. pikku-Juska(82), rv.21 tasan
Tuolta kuumeilupuolelta tulen moikkaamaan ex-kuumeilukaveria:
Live: Onnentoivotukset tuoreelle Rouvalle! Ja hienoa, että puku mahtui päälle; sitähän me joskus yhdessä tuolla toisella puolella pohdittiin : )
Kaikille muillekin tutuille vilkutukset!
Dajm
[color=green]Heräsin tuossa tunti sitten, mutta ns. turhaan. Oli tänään tarkoitus lähteä siskonpoikien ja äitini kanssa käymään Heurekassa, mutta äiti laittoikin sitten viestin, että perutaan se, kun oli tullutkin kipeäksi. Mitä mä nyt teen koko päivän??? Ei oo autoakaan, joten täällä ollaan, jumissa... :( Voisin muuten käydä vuokraa leffankin, mutta keskustaan on meiltä se n.4km suuntaansa, niin enpä ihan viitti sinne asti lähteä kävellen lyllertämään. Hei! Miehellä onkin ruokkis just! Soitan nyt sille, jos se tois auton mulle... Palaan kohta!
Pi-Ki
Heissan kaikille! Oon ihan just lähdössä ystäväni luo kylään, joten käyn vaan moikkaamaas ja kertomassa jotta hyvin täällä voidaan. Eilen oli sisko kylässä ja päivä meni niin nopsasti askarteluja ja kokkailujen parissa. Illalla en sitten jaksanut muuta kuin lukaista päivän pinon.
Tänään ihmeekseni sain nukuttua melkein yhdeksään. Ja huomaa kyllä heti, että olo hyvä. Viime yönä näin myös ekan kerran unen missä meillä oli jo vauva. Oiskohan nuo synnytysvalmennukset saaneet aivoissa ajatukset laukkaamaan... Tiistaina oltiin neuvolassa ja ensi viikolla on viimeinen valmennus. Mukava on ollut niissä yhdessä miehen kanssa käydä.
LiVelle onnea avioitumisen johdosta! Mukava kuulla, että kaikki sujui hyvin.
Makkara ilmeisesti on hyvää vauhtia siirtymässä vauva-puolelle. Kuulumisia odotellessa...
Pirtsakkaa pakkaspäivää teille! Voikaa hyvin =)
t. iida-linnea 31+0
täält on jo moni saanu nyyttinsä ja joku on juuri vissiin hakemassa. En ole jaksanu kirjotella mut en oikein ole kyllä jaksanut lukeakkaan, enkä muutenkaan pyöriä netissä. Onkohan tämä tän vuoden eka kirjoitus kun teen tänne.
On vaan ollu niiiiin väsy ja saamaton,et on mieluummin vaan ollu ja löhönny. Viime viikol alotin vauvan huoneen sisustamisen ja pyykkien pesemisen. En sentään ihan viime metreille jättäny asiaa. Kassia en ole ittelle viä pakannu, mut kai täytys ku neuvolas eilen kysy ja sano si et kannattaa pakata. Jos vaik tänään koittas. Mut mitä sinne oikein kuuluu laittaa ja mitä vauvalle,millaset vaatteet?
Ja si sellanen kyssäri ku on vauvan kans laitoksella niin täytyykö mun ottaa sille omia vaatteita mukaan et se ei oo siä missään sairaala vaatteis. Viimeviikol vaan oltiin tutustuus synnäriin ja siä huonees oli äiti lapsensa kans ja sil oli varmaan omat vaatteet pääl sil lapsel. Ite olin vaan aatellu et vauva laitetaan omiin vaatteisiin sit ku ollaan lähös kotiin, mut ilmeisesti ei niin oo?
Tääl on paljon uusia nimiäkin tullu sinä aikana kun olen hyöriny muualla. Tervetuloa vaan. Täytyy koittaa jos jaksais käydä tääl useemmin lueskelee ja kommentoimas juttui ku on aikaa. Jos mua enää huolitaan suureen joukkoon ku oon ollu niin laiska kirjottaja/lukija?
sadeye ja pampale 36+6
[color=red] Nyt on sitten jo viikko takana elämää uudessa kodissa :) Kaaoshan täällä vielä on, laatikoita ja pusseja ja rakennustarvikkeita joka paikassa, ja tuleva vauvanhuone on ihan totaalisesti varastokäytössä. Ihana on kyllä asustella täällä, ollaan vähän panostettu sisustukseen, osteltu kaikkia hienoja huonekaluja, lamppuja jne.
Koiranpentu prkl ei vaan ole oikein kotiutunut vielä, mikä näkyy tuhoamisvimmana.. Roskikset on pengottu moneen otteeseen, ja tänään kun olin suihkussa, oli kerennyt hakea jostakin mun pehmonallen ja pureskella sitä (no, eihän se tietenkään erota sitä omista leluistaan). Nenäliinat on revittynä lattialla ja jotain harjanvartta oli pureskellut yks päivä. Kaikista mystisintä on se, huomasin just, että tyttö oli purrut omat valjaansa poikki! Siis miten se on mahdollista, valjaat kuitenkin on aika tiukat ja menee tuolla selän puolella enempi.. Ei tajua ei. Kunhan ei nyt mitään seiniä ala syödä..
Tervetuloa Lumi, munkin puolesta :)
Makkaran kuulumisia odotellessa! Jänskää!
LiVelle onnea rouviintumisesta :) Kiva kuulla että kaikki sujui hyvin, ja pukuunkin olit vielä mahtunut.
Hennalle tsemppiä! Tulehan ilmottautumaan, jos kykenet!
Leeniksen tukka on varppina tosi hyvä! Jospa totut siihen väriinkin vielä, ajan kanssa...?
Coltsfoot koomaillut heti aamusta, inte kiva. Ei nuo yövalvomiset kyllä mitään kivoja ole, ei..
Pandorakin sai mielenrauhan :) Ja ultraan pääset pian, se on aina kivaa!
Juskalla vetää suonta, auts! Ootkos tukisukkia kokeillut?
Tervehdys myös Pi-Kille (sulla on muuten ihan huippu nick, mun toisen koiran nimi on Piki :)), iida-linnealle ja sadeyelle. Itsekin olen miettinyt tuota vauvanvaate-asiaa, siis lähinnä että tajuaako sitä ottaa oikeanlaiset kotiutumisvaatteet jne.
(.) Viime viikolla neuvolassa paineet oli kovat, jotain 144/94 ja turvotusta ihan homona! Paino oli noussut yli kilon viikossa, ja terkka puhuikin jo raskausmyrkytyksestä... jauks. Sormet kyllä on ihan nakkeina ja kipeät, samoiten jalat on melkoiset tolpat aina iltaisin. Sain neuvola-ajan tänne uudelle asuinpaikkakunnalle maanantaiksi, sittenpä näkee mihin suuntaan ollaan menossa.
Eilinen oli yber-rankka päivä. Kävin kaupassa kävellen, matkaa pari sataa metriä, ja kuulkaas se oli liikaa! Koko illan supisteli säännöllisesti (n. 4h ajan) ja ne supparit teki kipeää! Kauratynyä pidin selän päällä ja keinuttelin itseäni keittiön työtasoa vasten ihan tuskissani (mies kävi vällillä lemmekkäänä häärämässä jotain mun takana, arvatkaas saiko herra kipakat lähdöt? :D) Tuli jo mieleen soittaa polille, mutta sitten supparit loppui kuin seinään.. Hemmetti, ei nyt ihan vielä tarvis tällaisia hetkiä tulla! Mies oli kyllä sitä mieltä, että sairaalakassi pakataan HETI!
Jahas, hommat kutsuu. Perhevalmennukseen pitäis lähtä, pitänee kait alkaa selvitellä miten bussit kulkee, ettei tuu kiirus. Voikaahan hyvin ja pitäkää itsestänne ja vauvastanne huolta! :)
Sere 33+6[/color]
[color=green]Kirjoitan nyt vaan tosi lyhkäsen tekstin, kun kokeilen tätä Mammiksen neuvomaa tapaa tehdä tää wordin kautta ¿hävitin nimittäin taas tänään pätkän jonnekin, kun yritin iltapäivällä tulla näpyttelemään¿ Mutta tämä siis testi, ja kohta enempi!
Pi-Ki
Aloitetaanpas operaatiolla Los kommentatos...
[color=pink] Onnea Live rouviintumisesta..sitä näyttäää olevan monilla odottajilla ohjelmistossa¿muilla paitsi mulla¿ [/color]
Coltsfoot: Sullakin oli hienoa väriä tuolla mustan seassa ja moni muukin on käyttänyt ihan muita kuin nää mun iänikuiset perusvärit,mut mulla jostain syystä ei onnistu monetkaan värisanat¿mitä sanoja sinä käytät käskyissä???
[color=violet]
Tänään lähdin ukkelin kyydillä Vantaalle jo kasin jälkeen aamulla ja ajattelin käyttää aamunkin hyödyksi ennen neuvolaa eli bussilla matkasin kohti Itäkeskusta,siellä kun on ainoa kangaskauppa jonka olen löytänyt täältä pääkaupunkiseudulta näiden 1,5 vuoden täällä asumisen aikana(ihan älyttömän surkea valikoima siis niiden kauppojen osalta siis,tai sit minä oon sokea)-jos joku tietää hyviä kangaskauppoja niin kertokoon sen minulle... Tarkoitus oli ostaa kivaa kangasta joka kävisi äippälaatikon päällystämiseen, siis ensisänkyä siitä suunnittelen. Makkarin väreihin ja unisex-tyyliin olin sen ajatellut tehdä. Vaan olipa huono valikoima, en löytänyt sopivaa.
Sit onnaks eksyin UFF:in Second Hand Shop.iin ja sieltä ostin ihanat vihertävät verhot ,joissa kivoja beigejä nalleja ja tähtiä yms...huikeat 4¿/2verhoa...niistä saan ommeltua sitten verhot juu.Vauvan vaatteita ja muita tavaroita ei siellä kylläkään ollut kuin muutama huonon näköinen ja aika hintava...siis käytetyn tavaran hinnaksi hintava. [/color]
[color=green] Sitten omaa neuvola-asiaa tältä päivältä...
Kuten viimeksi arvielinkin niin sen lääkärin ja neuvolanaisen sf-mittaamisessa on kuulemma selkeä käsialaero eli aina suhteellisen smaa ero niiden ottamissa mitoissa. Viikko sittenhän lekuri mittasi 29cm... ja nyt [/color] [color=red]SF oli 27cm[/color] [color=green] kahden eri henkilön mittaamana. Verenpaineet oli nyt[/color][color=red] 122/73[/color][color=green]Hb oli noussut edellisestä mittauksesta ollen nyt [/color][color=red]123[/color][color=green] Pisussa näkyi hieman proteiinia kuten toissakerrallakin,jolloin tarkempi testi osoittautui silti normaaliksi ja viikko sittenhän se oli ok. hurjinta oli se et mullahan on paino tippunut kuten oon tuhannesti kertonut tämän odotuksen aikana. Vaan kahdella kerralla on ollut pientä painon nousua, ensin oli noussut puolessa välissä raskautta 165g/vko ja sit viimeksi oli nousua 100g/vko...No, nyt oli sitten käynyt niin että ykskaks oli nousua hurjasti[/color][color=red]¿1,7kg viime viikosta!!!!! [/color][color=green]Turvotusta ei paljoa näy enkä ole syönyt mitenkään kovin erilaisesti. Ihan ihme juttu. No, nyt sitten täti neuvolassa huolestui kun päätä mulla on särkenyt jo kauan ja on ollut niitä näköhäiriöitäkin ja kun vielä oli sitä proteiiniakin eli jos näköhäiriöt jatkuu niin mun pitää mennä heti kuulemma neuvolaan käymään. Kait se pelkää raskausmyrkytystä,mut itse uskon tämän extrapienenä köllötelleen muksun vaan ottaneen viime hetken spurtin kasvussa.
Mun piti odotella Vantaalla miestä ja tulla sitten vasta illalla sen kyydillä kotiin, mut selkä oli ihan tulessa ja pää kipeänä neuvolasta lähdettäessä,niin hyppäsinkin sitten busiin Kerava-lipulla ja tulin kotiin lepäämään=Nettiin juoruamaan.
Masu-mamma 36+4
[color=green]Sehän onnistui!!! KIITOS MAMMIS!!! =D
Juu, eli kävin sillon päivällä hakemassa leffan (Anistonin ja Vaughnin ¿The Break-up¿), ja kattelin sen. Ja menin hölmö ostaa törkeän kokosen jättisäkin irtiksiä - koska ilman niitähän ei Makuunista voi poistua - ja nyt niitä on sit mukamas pakko mättää koko ajan, vaikkast on jo masu kipeä¿ Tätä menoa Eemelistä kasvaakin varmaan 5-kilonen jötikkä, kun ei se meinaa tulla tuolta pois, ja mä vaan syön sokeria¿ XD
LIVELLE suuren suuret onnittelut!!! Ja tervetuloa tänne rouvien joukkoon! J Hui kamala, kylläpä rouva kuulostaakin sitten vanhalta¿heh¿ Vaihdoitko muuten sukunimen myös? Mä vaihdoin, ja koska ollaan oltu vasta vähän aikaa naimisissa, niin siinä sitä onkin totuttelemista. Ainakin puhelimessa meinaan monesti esitellä itteni vanhalla nimellä¿ Mutta eiköhän tuohonki totu ajan kanssa J
LEENIS, eihän ollu mitään tulehdusta tälläkään kertaa? Mulla oli muutamia vuosia sitten kans toi sama vaiva, kerran jopa 4 x vuoden sisällä. Ihme, etten saanu estolääkitystä jo siihen¿ No, nyt ei onneks oo ollut *nok nok, koputan puuta* koska se se vasta ilkeä vaiva kyllä onkin.
COLTSFOOT, niinpä, on kyllä melko ristiriitaista, että sen kokoisia sikiöitä saa vielä abortoida, joita pystytään nyky-lääketieteellä pitämään hengissä¿ Aborttia en sinänsä kyllä kritisoi, se on varmasti jokaiselle kova ja rankka päätös, joskus jopa terveyssyistä perusteltu, mutta niitä ihmisiä en kestä, jotka käyttävät sitä kuin ehkäisykeinona! Se raivostuttaa, koska samaan aikaan maailma on pullollaan ihmisiä, jotka kärsivät lapsettomuudesta. On tämä ¿mualiman meno¿ siinä mielessä kyllä tosi julmaa¿ Mutta tuo mielipiteeni nyt liippasi vähän asian vierestä. Onneksi siis lääketiede mahdollistaa yhä useampien vanhempien onnen saada se oma pikkuinen noinkin pienenä syliin ja kotiin J
PANDORALLA alkoi ¿viirailut¿ jo nyt. Mutta onneksi asiat on aina helppo mennä varmistamaan/tarkistamaan neuvolaan niinkin vaivatta ja yksinkertaisesti. Ja niin mä ainakin suosittelen tekemään, jos vähänkään jokin asia rupeaa mietityttämään. Eihän se voi vauvallekaan kauhean hyvä olla, jos äippä on jostain koko ajan huolissaan. Mullahan alkoi tuo huolehtiminen vasta nyt lopussa, kun liikkeet väheni niin paljon, mutta soitin silloin synnärille (oli melkein yö jo), ja lähdin asiaa tarkistuttamaan. Kyllä se on pieni vaiva siitä, että saa mielenrauhan, eikös? J
JUSKALLAKIN nuo yölliset riesat alkaneet vähän vaivaamaan. Itse oon onneks säästynyt suonenvedoilta melkein kokonaan, mutta kun se tulee, niin kipu onkin sitten sanoin kuvaamattoman kamala! Enkä mä saa sitä tolleen venyttämällä pois¿ L Mutta vessassa käyntiin oon alkanu jo tottua ¿ kävelen ihan unessa ja zombina sinne ja takas. Nyt vaan on lisä vaivaksi tullu järkky mahakipu, siis sellanen, että aina kun vaihtaa asentoa, koko mahaan sattuu kauttaaltaan. Mitä sitten lienee¿ Eemelikö se siellä tilaa vaatii enempi, vai mikä lie¿ Mutta ilkeeltä tuntuu.
SADEYE, kyllä mä luulisin, että vauvalle on sairaalassa omat vaatteet, tai ainakin täällä on¿ (Meen Hyvinkäälle synnyttämään). Vai vaihteleeko se käytäntö sitten sairaaloittain? Tai ehkä se kyseinen äiti vaan halus pukea sen vauvansa omiin vaatteisiin? Mutta voithan sä kysästä sitä varmuuden vuoks vaikka ens kerralla neuvolassa, niin se varmaan selviää J
SERELLÄ siellä pieni ¿ilkimys¿ kotiapulaisena J Meillä toi vanhempi kissa on nyt keksiny ruveta pissimään välillä muuallekin kuin astiaan, ja sekös raivostuttaa! Ei se tosin oo tehny sitä kuin max. kerran kahdessa viikossa, mutta en tajua miksi edes silloin¿ Ei pitäis liittyä astian likaisuuteenkaan, koska on saattanu käydä pissalla muualle, vaikka hiekka olis just vaihdettu. Mitä lie mielenosoituksellista¿ Ja kuules, minä voisin ottaa nyt ne sun supparit! Voisitko lähettää niitä tänne??? J Mä kun en tunne sitten ainuttakaan¿ *nyyh* Ja on muuten jännä, että miten ne onkin yleensä ensin nuo miehet, jotka siitä sairaalakassin pakkaamisesta alkavat ¿stressaamaan¿, niin meilläkin oli =)
Mutta juu¿ Kai se kohta pitää sitten alkaa Bouldiksia tuijottamaan, kun ei parempaakaan tekemistä ole. Olo on siis muuten ihan OK (mitä nyt siitä karkin syönnistä hieman kipuileva), mutta MITÄÄN synnytykseen viittaavaakaan ei ole ollut ilmassa. Kyllä mä alan siispä luovuttaa, ja mietin jo vaan käynnistystä¿ Juu, eihän tää oo vasta ¿kuin¿ 3 päivää yli, mutta luulis, että jotain merkkejä jo rupeis olemaan. No, Eemelillä on kai sitten vaan hyvä olla siellä. *hmph*
Palailen taas huomenissa, silloin taas neuvola-kuulumisten kera. Heipat!
Pi-Ki ja Eemeli 40+3
P.S. Idols-juttua vielä: Kukakohan valitaan vielä 7. finalistiksi??? Mä veikkaan ehkä sitä Ruslanasia¿ Sen takia vaan sen ehkä valitsisivat, kun se on melkoinen mediaa kiinnostava persoona. Ja osaahan se siis laulaakin. Mutta kyllä Ari voittaa...! J Ja jee! Housekin tulee tänään! Jää vaan tauolle *höh* Mitäköhän sen paikalla alkaa? Onks se se Kadotettu vai mikä? Voi itku¿ Kattokaa nyt, mikä TV:n orja mä oon!!! Voi hyvänen aika¿ Mutta minkäs teet, kun ei jumbona kiinnosta lyllertää tuolla pitkin kyliä joka päivä, niin sitten sitä vaan jumittaa himassa¿ No, onneks vajaan 2 vkon päästä on taas ihanaa uutta sisältöä tässäkin elämässä =D
Kun wordin kautta kirjottaa, se tekee tästä :) hymiöstä ison J-kirjaimen, ja tästä :( surunaamasta ison L-kirjaimen... Ja mitäköhän muuta... Onpas hölmöä! No, mutta älkää siis ihmetelkö niitä tuolla välissä!
" Sit onnaks eksyin UFF:in Second Hand Shop.iin ja sieltä ostin ihanat vihertävät verhot ,joissa kivoja beigejä nalleja ja tähtiä yms...huikeat 4¿/2verhoa...niistä saan ommeltua sitten verhot juu."
Eh, enhän minä nyt verhoista mitään verhoja ollut ompelemassa vaan sen päällisen ja lakanat...
Kotona vihdoin ja yksin. Ah! Ihana hiljaisuus...
Saa rauhassa keskittyä omiin juttuihin edes hetken.
Ostin miehelle lahjaksi toissapäivänä Juha Vuorisen Raskausarpia. Tosin otin sen heti omaan käyttöön ja olen kaksi päivää kikatellut peiton alla illalla sitä lukiessani. Yritin lukea sitä olkkarissa eilen, mutta sain lähdöt makkarin puolelle, kun herra ei kuullut uutisia... miehet... *syvä huokaus* =D Suosittelen, hyvä vatsalihas treeni... !!!
PIKI: oli leffa päivän irtsareiden kanssa viettänyt. Leffaa EI VOI katsoa jos ei ole irtsateita tai poppareita! Mä en ole itse yleensä kovin perso makealle, mutta eilen menin lottoa (aina pitää yritäää...) uusimaan ärrälle ja siellä oli uusia ärää-pusseja. Niitä metri-lakun pätkiä ja alle kaksi ekee pussi. Luoja mulle iski niin karmea himo niihin kun näin ne pussit (yleensä ei lakut edes kiinnosta!) että hyvä etten rynninyt kyynerpäillä nurin sitä jonoa sinne kassalle että saan maksaa sen ja tunkea sen pussillisen KERRALLA suuhun!!! =) Alkoi oikein hävettää kun revin hätäpäissäni sitä pussia auki heti kassan jälkeen. Pussi olikin puoliksi tyhjä kun pääsin naapuriovesta sisään ruokakaupan puolelle... Ja nyt kun kirjoitin tämän iski himo uudestaan... UH! Pitäköhän mun lähteä kipottamaan tuonne reilun kilsan päähän kiskalle niitä hakemaan.... hmm...
JUSKA kärsii yöllisistä suonen vedoista. Auts, se jos mikä on epämiellyttävän tuntuista!!! Miten sun magnesium arvot? Kysäseppä apteekista onko jokin magnesium lisä jota voi ottaa raskaana, se nimittäin oikeesti vaikuttaa asiaan. Niin ja tietty juoppas reippaasti vettä!! Saat sitten ravata pissillä kaiket yöt...=D
SERE kaipas kangaskauppoja. Vaikka täällä napapiirin yläpuolella asustelen ei Hesa aivan vieras ole. Tosin mun ompelutaidolla ei ommella edes pöytäliinaa.... Sisko sitten on taas toinen juttu, josta pääsenkin vihdoin asiaan. Se ainakin löysi hertsikasta marimekon tehtaanmyylän, jossa oli myös kankaita myynnissä. Nyt sillä on komee parisängyn päiväpeitto siitä musta-valkoisesta " kivi" -kankaasta. Hintaa kankaalle oli jäänyt (myyvät ilm kilo hinnalla) alle 20¿, jos en aivan väärin muista. Osti sitten vain perus tikkikankaan ja ompeli sen kankaan siihen kiinni päälle... kuulosti helpolta minustakin, vaikka mä en ITSE uskaltaskaan edes yrittää moista urotekoa. HEH!
Nyt taidan uppotua taas lukemaan sitä HYVÄÄ KIRJAAA!!
Yes, tänään tulee Idols!
Maanantaina alkoi muuten oikein mukavan riippuvuutta aiheuttavan näköinen uusi sarja " Big love" ... Herätti meidän perheessä keskutelua, että uppoisko elämän tapa vai ei. Miehestä kyllä *YLLÄTYS*, mutta kun ehdotin asiaa toisinpäin ;) niin sitten näytettiin NIIIIIIIIIN loukkaatunutta naamaa että! *lol*
Hyvää illan jatkoa kaikille!
Pandora ja Juustonaksu rv 11+2
MASU-MAMMA niitä kangaskauppoja oli etsinyt.....
Pandora:)
Mä ajattelin kans tänään alottaa noiden Vuorisen kirjojen lukemisen. Alotan nyt ihan alusta, siitä Juoppuhullun päiväkirjasta. Otin sen siskoltani lainaan, joka oli sitä vähän matkaa lukenut, muttei kuulema tykännyt, kun se ryyppääminen ja oksentaminen vaan jatkui ja jatkui siinä... Mutta luen sen silti. Eihän kirjaa voi arvostella, jos ei sitä ole kokonaan lukenut! :) Ja on se äijä niin mainio Jaajon kanssa, kun välillä on Suomipopin aamulypsyä sattunut kuuntelemaan, hih!
Pi-Ki ...again...
[color=purple]
Huoh, tulin töistä kotiin n. 10 min sitten. Liikenteessä oltu siis reilu 12h. Nyt alkaa pukata stressi ja väsy päälle, ei jaksais oikeen muuta kuin itkeä. Ja henkisen prässin alla tuntuu fyysinen olokin ihan karmealle :( Noh, eipä auta valittaa. Enää 6 työpäivää ja ensi to saa jäädä kotiin kääntämään kylkeä (mikä ei tosin sekään onnistu ilman ähellystä...) Kyllä tuntuu luksukselta tuleva loma. Ja mikä parasta, tuntuu että sen on tosiaan ansainnut! Tsemppiä myös ainakin [b]Mammikselle ja Coltsfootille[/b] viimeisiin päiviin. Ja tietty kaikille muillekin, kyllä se ä-loma itse kullakin alkaa ennenkuin huomaakaan. Ja jokainen raskaana oleva on taatusti kaiken loman ansainnut!
Treffipinoa päivitin, käykääpäs nyt kaikki kurkkimassa! http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9601030&p=1&tmode=1&smode…
Jaahas, nyt kauratyyny mikroon ja kaakao tulelle. Sorry etten jaksa enempää kommentoida. Pinot oon kyllä lukenut ja ajatuksissa olette, suloiset enskakamut!
Kesis, 33+6 (olihan se nyt noin...?)
Hei pitkästä aikaa!
Pikkuhiljaa palailen normaaliin päiväjärjestykseen häiden jälkeen. Kaikki meni muuten ihanasti - sitä kai ne painajaiset tiesivät ;) Ja pukukin mahtui päälle loistavasti. Ehkä tavallista paksummalta näytti keskivartalo, mutta puku oli niin " armollinen" , etten näyttänyt kyllä raskaalta. Muutenkin tuntuu, että masu on tähän menessä kasvanut vain sellaiseksi röllykäksi - ei vielä oikeaksi vauvamasuksi.
Lukaisen pikaisesti eiliset jutut:
Makkara on nyt sitten vissiin tosi toimissa! Wau. Toivottavasti saamme pian uutisia nyytistä :)
Tervetuloa Lumille :)
Täytyy tulla perehtymään teidän kuulumisiin jossain vaiheessa paremmalla ajalla, kun ei kerta mieleen jäänyt nyt tämän enempää.
Kipakkaa pakkaspäivää kaikille Ensikoille!
Live 18+1