Mikä puolue kauimpana näkemyksistäsi?
Itellä kokoomus ja perussuomalaiset. Myös vihreät tuntuu vähän vieraalta.
Kommentit (80)
Persut, Vihreät ja Kokoomus ovat samaa oksennusta minusta kaikki, ja omia inhokkeja. Tykkään asiakeskeisestä, älykkäiden ihmisten keskustelupoltiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on kauimpana omista arvoistani. En ole tottunut "köyhät kyykkyyn" meininkiin, vaikka luenkin itseni hyvin toimeentulevien joukkoon.
Nykyään persut kyykyttää köyhiä vielä enemmän ja lisäksi kurittaa.
No persut tietysti. Jos persut olisivat absoluuttisessa vallassa, nähtäisiin kolkytluvun Saksan toisinto paitsi että kaikkia homppeleita ei tapettaisi suoralta kädeltä koska Sebu
Vasemmistoliitto on kauimpana.
SDP on ehkä hieman tullut lähemmäksi sen myötä, kun siellä on ajoittain esiintynyt erityisesti nuorten jäsenten ulostuloja sen osalta, että verotusta pitäisi keventää jotta Suomeen saataisiin lisää yrityksiä (mutta luotaan se työntää edelleen siksi että monet vanhimmista ovat yrittäjävastaisia eivätkä lämpene veronkevennyksille).
Vihreät näin joskus tiedepuolueena, mutta sen jälkeen etäännyin puolueesta kun sieltä alettiin syöttää tieteeseen perustumattomia ideologioita. Silloin toki puolue havahtui itsekin tilanteeseen kun äänestäjät alkoivat kaikota ja puolueesta erosi jäseniä. Odotan sellaista vihreää puoluetta, joka perustelee agendansa tieteellisillä faktoilla ja unohtaa ideologiat - silloin se on potentiaalisesti ainoa puolue, jonka edustajien ei tarvitse rähistä väittelyissä vaan he voivat olla ihan rauhassa, koska tietävät olevansa oikeassa.
Keskustasta en oikein enää tiedä, mitä ajatella. Puolue oli aiemmin selkeästi oikeistopuolue joka keskittyi maaseutuun. Nyt pitkän aikaa siellä on kuitenkin tehty isoja koukkuja vasemmalle ja suututettu maaseudulla asuvia. Ehkä ensi vaaleihin mennessä Keskusta on saanut itsensä kasaan, tai sitten menee pidempään.
Perussuomalaisilla on mielestäni ajoittain hyviäkin kannanottoja, mutta porukan pilaavat ne muutamat äänekkäät joiden näkemyksiä ja mielipiteitä en vain voi allekirjoittaa.
Kristillisdemokraateilla on mielestäni hyvä agenda talousasioiden osalta, ja puolue uskaltaa perussuomalaisten tavoin puolustaa perinteisiäkin arvoja. Mutta välillä näiden perinteisten arvojen ajaminen johtaa tilanteisiin, joissa tullaan solvanneeksi kokonaisia ihmisryhmiä, ja se ei mielestäni ole hyvä asia, vaikka kuinka ajateltaisiin että taustalla on hyvä tarkoitus.
Liike Nyt oli monella tapaa kiinnostava, mutta vaikka se yritti olla jotain muuta kuin perinteinen puolue, siitä on vähitellen tullut samanlainen kuin kaikista perinteisistä puolueista. Ajavat sanavapautta, mutta potkivat silti ulos niitä joiden sanomisia eivät kestä. Väittävät ettei agendaa ole, mutta käytännössä sellainen on silti ja siinä on pysyttävä, jos olet puolueen jäsen.
RKP on monessa mielessä hyvä, mutta en vain kerta kaikkiaan lämpene pakkoruotsille ja sille, että ruotsi on pakko kirjoittaa yo-kirjoituksissa. Liian iso pala nieltäväksi.
Kokoomus jää jäljelle ja sitä äänestän. Se ei ole täydellinen, mutta siinä puolueessa toteutuu mielestäni parhaiten mielipiteenvapaus, järkiperäinen talouspolitiikka ja ennen kaikkea juuri oikea turvallisuuspolitiikka. En ole henkeen ja vereen kokoomuslainen, eikä ole mitenkään poissuljettua että vaihdan vielä joskus johonkin muuhun puolueeseen. Mutta jos eduskuntavaalit olisivat tänään, Kokoomus olisi minun puoluevalintani.
Kauimpana ajatusmaailmasta on huumoripuolue persut, joiden populismi meni läpi äänestäjille, valehtelemalla hallitukseen. Ihan muistutuksena kaikille, että äärioikeisto ei ole koskaan pienen ihmisen asialla.
Kokoomus, hyvätuloisten etuja ajava eliittipuolue, lopettaisi persujen tapaan sosiaalituet heikoimmin pärjääviltä, jos saisivat päättää. Rikkaiden ei tarvitsisi maksaa veroja lainkaan.
Vasemmistoliitto, roikutaan kuolleessa aatteessa modernilla twistillä. Edellisten vastakohta, jaeltaisiin sosiaalitukia holtittomasti ja perusteettomasti, ns. punainen lanka kadonnut tältä porukalta.
Keskusta. Lestojen puolue, Maalaisten kokoomus. Sipilä, tarvitseeko sanoa enempää?
Vihreät. Ufoja, realiteetit ei hanskassa tällä porukalla. Liipalaapa ja diipadaapa. Lopetetaan autoilu ja ydinvoiman tuottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ajatella jotain sekopäisiä pienpuolueita, vaan niin persut ja kristilliset varmaan. Ja kokoomus sitten perässä.
Vihervassari uskonnonkieltäjä siellä.
Ei mua taidettais vassariks hyväksyä, kun kannatan voimakkaasti esim. perintöveron poistoa, ihan jo 'oma lehmä ojassa' -syystä.
Kannatin lähinnä piraattipuoluetta, mutta se ei valitettavasti oo vakavastiotettava vaihtoehto.
Demarit, vihreät ja vasemmisto. Kamalampaa porukkaa saa hakea. Se riidan-ja vallanhalu äänestyksistä huolimatta on hirveetä menoa. Eivät hyväksy demokratiaa, huonoja häviäjiä. Puhuvat pashaa senkun kerkiivät. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
No persut tietysti. Jos persut olisivat absoluuttisessa vallassa, nähtäisiin kolkytluvun Saksan toisinto paitsi että kaikkia homppeleita ei tapettaisi suoralta kädeltä koska Sebu
Uskotko itsekkään tähän?
Enpä tiedä. Kaikki puolueet ajavat joitain hyviä ja tärkeitä asioita, sekä myös ovat suunnattoman typeriä toisissa.
En myöskään pidä kovin tiukasta puolueellisuudesta ylipäätään, vaan minusta olisi hyvä että ihan jokainen puolue ja poliitikko yrittäisi katsoa asioita laajemmin ja hakea muutakin kuin pelkkää omaa ja oman puolueen etua.
Tää onkin mielenkiintoinen kysymys . Mä vihaan MaMuHumppaa ja HoMoRummutusta . Kuitenkin olen aina pienen ja köyhän ihmisen puolella . Ongelma näkyy selvästi puoluekoordinaatistossa kun suomessa on käytännössä kolme puoluetta niin yhdessä kulmassa on SDP , yhdessä KOK , yhdessä PERSU niin MINÄ onneton oon siellä neljännessä kulmassa !!
Vasemmistoliitto, aina ja ylivoimaisesti. En ole mistään samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
1.Minja Koskelan kommunistit, 2.Sofia Virran vihreät, demarit kuihtuu muutenkin, kun eläkeläiset pikku hiljaa kupsahtavat. Rkp:n voisi lakkauttaa samalla kun tarhauksen ja alumiininastojen valmistuksen. 🤗
Jos demarit ovat nykyajan eläkeläisten puolue, mikä mahtaa olla seuraavien eläkeläisten puolue?🤔 Oisko Kepu lähimpänä sitä Kekkosen aikaista lakkautettua puoluetta? Itse vuorostaan pahoin pelkään, että 2060-2080 luvulla eläkeläisten puolue olisi sekoomus 🤮 Ihmisen muisti on lyhyt ja vanhana äänestää miten nuorena äänesti
Vierailija kirjoitti:
Persut, Vihreät ja Kokoomus ovat samaa oksennusta minusta kaikki, ja omia inhokkeja. Tykkään asiakeskeisestä, älykkäiden ihmisten keskustelupoltiikasta.
Onko sellaista kuin "älykäs" keskistelupolitiikkaa edes olla? Oli poliittinen suuntaus mikä tahansa, kaikkia ohjaa heidän omat ideologiansa tutkimustiedon ohitse. Näitä on paljon; niin paljon, että ei enää muista kaikkia ja kaikkea
Vierailija kirjoitti:
Tää onkin mielenkiintoinen kysymys . Mä vihaan MaMuHumppaa ja HoMoRummutusta . Kuitenkin olen aina pienen ja köyhän ihmisen puolella . Ongelma näkyy selvästi puoluekoordinaatistossa kun suomessa on käytännössä kolme puoluetta niin yhdessä kulmassa on SDP , yhdessä KOK , yhdessä PERSU niin MINÄ onneton oon siellä neljännessä kulmassa !!
Niinpä! Itseäni ärsyttää myös tämä, että ne puolueet jotka haluavat ylläpitää hyvinvointipalveluita ovat niin 👅 💩 izlamistien suhteen, että jos vähänkin kritisoi, alkaa nasse haukunta. Sitten taas nämä oikeistolaiset vuorostaan haluavat rampauttaa hyvinvoinnin, vaikka he niin maireasti väittävät pelastavansa hybinvoinnin
Kaikki puolueet nykyisin olleet, tosin nykyinen hallitus kyllä ennätyspaljon kaikkineen. Nuo kaksi pääpäsmäriä sikäli nyt kai eniten.
Totuus kuitenkin on, että politiikka on sellaista valehtelua kaikkineen, että koko järjestelmään pitäisi tulla täydellinen muutos, enkä usko että tämänkään kansa höttöaivot sellaista osaavat tehdä. Äänestetään siksi vaan samaa karuselliä, joka ei itse talouskasvu - uskon oravanpyörää tule lopettamaan, joka paskan marjaa ei välitä tavan talliaisista koskaan :(
1.Minja Koskelan kommunistit, 2.Sofia Virran vihreät, demarit kuihtuu muutenkin, kun eläkeläiset pikku hiljaa kupsahtavat. Rkp:n voisi lakkauttaa samalla kun tarhauksen ja alumiininastojen valmistuksen. 🤗