Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAlutusten torstai***

22.02.2007 |

Uutta pinoa uudelle päivälle

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin uuden pinoa, luin just eiliset onnittelut ja Tarille paljon onnea ja tervetuloa mukaan. Eilen en ehtinyt yhtään kirjoitella kun olin 9,5h töissä.

Meille tulee ikäeroa vähän vajaat 4vuotta. Rattaista en osaa sanoa mitään kun odotellaan ensin ultraa monta siellä on. Jos tulee vain yksi niin tuskin tarvitsee tuplarattaita kun asutaan niin maalla että autolla kuljetaan että vaunut on varmaan vaan nukuttamiseen ja lenkillä käymiseen.

Omaa ultraa pitää odottaa vielä tasan viikko, ensi torstai aamuna voi olla hikiset oltavat jännityksestä.

Tänä aamuna oli ihan kunnolla öklötystä ja vähän nippailee masua mutta miulla on kyllä onnettoman vähäiset" oireet" ja tuntemukset oikein kateeksi käy teitä jotka oksentelee yms.

Pepsi rv5+5

Vierailija
2/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat rivit meni ihan hepreaksi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetään mummuloimaan viikonlopuksi, joten siksi tulee pieni breikki kirjoitteluun. En ole kyllä kauhiasti jaksanut ollakaan kun on niin vietävän huono olo :( Voi Pepsi kun antaisin omani sulle jos se niin onnistuisi ;) Illat on pahimpia vaikka koitan koko päivän pupeltaa jotain pientä. Eilen tosin sain alas vain litran mehukeittoa ja muutaman ranskanperunan. Puuro uppoaa parhaiten, ja sen ansiosta aamuisin ei yleensä ällötäkään sillai ku illalla. Eilen sai käydä laatalla vaihteeks..

Tsirppanan puolesta tuli huono mieli, jos niin tylsästi isovanhemmat esikoisen tuloon suhtautui :( Meillä tuo kolmas aiheutti eniten " pahaa tuulta" tai ainakin musta tuntui että me oltiin vähintäänkin hulluja ja pilattu koko elämä kun niin monta pientä lasta pitää haluta. Neljännestä ollaan ehditty kertoa. Kommentit lähinnä Selvä ja Aijaa, ihan sama ;) Ei noille näköjään mitään voi :D

Oon tosi herkällä päällä. Kaikki vähänkään hellyyttävä tai sit surullinen saa mulle kyyneleet kohoamaan.. kuten eilen se ihana pikkupojan paidan viesti isoisälle joka kirvoitti kyynelet :) Aivan ihana juttu!

Ultrakuulumisista onnittelut!! Tarille tervetuloa sydämellisesti! Toki myös Uutu on tervetullut :)

Nyt mentävä pakkaamaan! Äiti, marraspoika01, helmihippu04, lokalahja05 sekä ihana lutu-pömppis rv 8+2

Vierailija
4/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vaan minäkin liityn seuraanne, la olisi kai 29.10.

Lyhyesti taustoista: esikoinen syntynyt 02/05. Häntä yritettiin kaikkiaan vuosi, välissä oli yksi tuulimunaraskaus (todettiin&kaavittiin rv 12+). Tämä uusi raskaus tärppäsi heti ensimmäisestä yrityskierrosta¿en oikein vieläkään voi uskoa että meillä kävisi niin hyvä tuuri.

Viimeisen vuoden aikana kierrot alkoivat olla melko lyhyitä ja samalla pms-oireita alkoi tulla (2 päivän päänsäryt, menkkakivut ym.). Lyhyin kierto oli vain 22 päivää, pisinkin vain 27. Tuollainen tilanteen muuttuminen ihmetytti ja ehkä osaltaan vaikutti yritys-päätökseen (ei uskallettu enää tuhlata aikaa, jos joku onkin vialla). No, onnellisesti kaikki on sujunut ainakin toistaiseksi.

Seuraavalle saa sitten nauraa: minua harmittaa kun la on noin loppukuusta. Nyt kaikilla muilla on viikkoja paljon enemmän, joten r-oireet, ultrat, liikkeet ym. tulevat minun kohdalleni viikkoja myöhemmin. No ehkä toisen lapsen kohdalla tämä ei ole niin suuri ¿asia¿, mutta esikoista odottaessa tilanne oli suunnilleen sama ja tuolloin oli todella vaikeaa suhteuttaa omia tuntemuksiaan omiin viikkoihin eikä verrata niitä muihin.

Ja koskapa raskaus on vasta niin alussa, ei oireita todellakaan ole. Ellei eilen illalla tehty testi olisi osoittanut heti selvää plussaa, epäilisin tilannetta suuresti. Enpä kyllä pahoinvointia ja sellaista niin kovasti kaipaakaan, mutta saisihan noita oireita nyt jotain edes tulla.

Uutu rv 4+3

Vierailija
5/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitetääs vielä eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9661490&p=1&tmode=1&smode…

Tervetuloa Uutu ja muutkin, joita en eilen muistanut tervetulleeksi toivottaa! :)

Uutu: mun esikoisen laskettu aika oli aikanaan 28.5. joten kokemusta on tuosta loppukuun odottamisesta. Onhan se vähän hassua, kun toisilla on jo vähän enemmän oireita ja vaivoja, mutta toisaalta se oli kyllä ihan kiva lukea etukäteen, mitä on sitten itselläkin luvassa. Nyt la 19.10. ja kyllä tääki tuntuu aika loppukuulta, kun toisilla viikkoja jo yli 8..

).( Vointi on lievää etomista lukuunottamatta vaihteeksi taas ihan normaali. Menis vielä tää flunssa pois, niin kohta vois jo harkita jotain liikuntaakin.

[color=Orange]Aurinkoista pakkaspäivää![/color]

sapa rv 5+6

Vierailija
6/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä mamma odottaa toista lastaan viikoilla 6+5. Ajattelin että tulisin mukaan vasta ensi perjantain ultran jälkeen jolloin olisi enemmän varmuutta tilanteesta. Raskaana kuitenkin ollaan ja pikkukakkonen on todella odotettu. Esikoinen syntyi 01/05 joten olen yksi näistä monista joilla on parivuotias kotona.

Viime kesänä yksi keskenmeno, siksi tässä vielä hieman arkaillaan.. Raskausoireita ei ole muuta kuin hieman rintojen arkuutta mutta eipä niitä paljon ollut ensimmäisessäkään ja rehellisesti sanoen, en oikein edes muista että missä vaiheessa mikäkin oire tuli. Sen muistan että viimeiset 3 kk närästi tosi pahasti, onneksi vielä ei ole sellaista.

Täydellistä torstaita!

Vierailija
7/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on tullut veristä tiputtelua jo 6 päivää,ihan vain pyyhkiessä ja huomenna on ensimmäinen ultra kättärillä.Rintoja ei enään säre ja kamala on pelko että raskaus olisi keskeytynyt,toivotaan ettei.

Bloom74 ja rv:6+2

Vierailija
8/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani ja tiedän tunteen :( En edelliseen viestiin viitsinyt laittaa koko valitusvirttä mutta minulla myös pientä vuotoa ollut vähän väliä. Olen vain päättänyt että niin kauan kun toisin ei todeta, odotan pienokaista ja kaikki hyvin. Kävin jo yhdessä ultrassa viime viikolla mutta eihän siinä vaiheessa näy oikeastaan muuta kuin että ei ole kohdun ulkopuolinen raskaus. Siksi odotan ensi viikon ultraa kuin kuuta nousevaa. Totuushan on että joskus vuoto ennakoi keskenmenoa joskus taas kaikki on hyvin vuodosta huolimatta!

Toivon parasta meille kummallekin!

Vierailija
9/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan että nuo teidän vuodot ois ihan harmitonta. Mulla esikoista odottaessa alkoi vuoto rv 9+6. Ensin tuli ihan kirkasta ehkä puoli siteellistä, sitten se muuttui tuhruksi. Koska oltiin lähdössä ulkomaille juuri samana päivänä, käytiin ultrassa. Ei siellä mitään erikoista näkynyt, ei myöskään syytä vuodolle. Pikkuisella kaikki tuntui olevan hyvin.

Vaikka lääkäri sanoi vuodon loppuvan parissa päivässä, tuhruttelua kesti kolme viikkoa. Voitte varmaan kuvitella, että np-ultraan mennessä jännitti aika kovasti... Kaikki oli kuitenkin hyvin ja tuhruttelukin sitten loppui. Vaan pelottavaa se oli.

Uutu

Vierailija
10/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Minulille kanssa.

Toivottavasti on ihan harmitonta vuotoa.

Vierailija
11/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tuohon eiliseen pinoon sulle kirjoitinkin tervehdyksen ;) Tuttuja siis?

Ja tuttua tuo loppukuun la, esikoinen 27.2. aikanaan, nyt vähän parempi tilanne, kun la 18.10.

Tänään meinasin tuossa halailla wc-pönttöä jo vähän enemmänkin, mutta yökkäilyksi jäi. Ei tää nyt niin kivaa olekaan, viime viikolla oikein manasin itselleni pahaa oloa....

Voikaahan hyvin kaikki!

Tirlittan 5+6 (?)

Vierailija
12/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin terkut, en vaan aamulla muistanut kirjoittaa siitä mitään. Joo, muistan kyllä sinutkin. Eikös meitä ole täällä nyt sitten jo 4 vuoden 2005 helmi-poppoosta? Mimm.u, Vanile, Tirlittan ja minä. Kivaa!

Ja innolla odotan teihin muihinkin tutustumista, toivottavasti meillä on kuitenkin lähes 9 kk yhteistä taivalta edessä.

Vierailija
13/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppanalle ensin: Aivan kuohuttavan epäreilua käytöstä vanhemmiltasi silloin esikoisesi odotuksen aikaan.. Suhtautuuko isovanhemmat kuitenkin lapseenne yhtä tasa-arvoisesti, kun veljesi lapseen? Meillä on nimittäin kokemusta siitä, kuinka lastelapsia voidaan kohdella eriarvoisesti. Isovanhemmilla on kaksi lastenlasta ja toinen sattuu jostain syystä olemaan erityisempi ja parempi kuin toinen. Se ilmenee esim. siinä että jos ollaan sovittu mummon kanssa viikkoja etukäteen hoidosta, niin toinen lapsenlapsi saattaa tullakin hoitoon ja meille ilmoitetaan, ettei nyt käy kun tulikin toinen hoitoon. Ja me joudumme aina joustamaan ja väistämään. Se on todella rasittavaa!! Ja valitettavasti aiheuttaa aina välillä pientä kinaa sukulaisten kanssa... :(( Onko muilla kokemusta?

Pahoinvointi on löytänyt tiensä tännekin... En ole vielä oksentanu, mutta aika kauheeta pahaa oloa on ajoittain ollut. Silti se on hyvin vähäistä verrattuna esikoisen aikaiseen pahoinvointiin.. :O

Ei tänne ihmeitä, pitää lähteä laittamaan puuroa poitsulle, niin saa hänkin jotain aamupalaa...

t.äittä rv 7+0 (jee! tänään vaihtui viikko!) + poitsu 11 kk

Vierailija
14/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans elellään kauhean keskenmenon pelon kourissa. Eilen tuli pyyhkiessä paritippaa ihan kirkasta verta,mut nyt ei ole tullut enään mitään sen jälkeen. Epäilenkin et tuo polyyppi kohdunsuulla sitä vuotoa aiheutti sitten,ja toivon todellakin että asia on niin. Mutta ennen kuin toisin todistetaan olen kyllä tiukasti raskaana:) Ultra ajan sovin maanantain neuvolassa sitten ja luulempa että se tulee olemaan maaliskuun toisella viikolla viimeistään. Mut paljon peukkuja meille vuotelijoille,et kaikki menis hyvin kummminkin.

Tari rv 4+6

Vierailija
15/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppana: Voi kun mua surettaa tuo isovanhempien kohtelu teitä ja teidän ihania pienokaisia vastaan. Todella surullista kuultavaa. :(

Uutuu: Olen helmikuun helmi 2005. Tosi jännä huomata, että näin monta helmeä on täällä lokakuisissa nyt :). Ilmeisesti moni kokee hyväksi tämän ikäeron ja muutenkin uusi vauva sopii kuvioihin :).

Aivan erituntusta kyllä tämä toisen odottaminen kuin ekan. Ekassa ei tullut paljon mietittyä raha-asioita, niin kuin nyt. Olen ehtinyt olla kyllä puolityössä jo syksystä, mutta silti mietityttää miten selvitään. Minkähän vuoden tulojen mukaan äitiyslomarahat ym. lasketaan?

Ja muutenkin ekan odottaminen oli ainakin kohdallani sellasta hössötystä. Nyt ollaan jotenkin " äidillisempiä" ja paljon luottavaisempia synnytyksen, odotuksen ja vauvan hoidon suhteen. Ja tosi ihanaa ajatella että meidän pikku tytöstä tulee isosisko.

Työnantajalle kertomista mun ei tarvi jännitellä. Olen puolityössä maaliskuun loppuun asti ja sitten aloitan kesätyöt jotka loppuu heinäkuun lopussa. Sitten varmaan jäänkin kotia jos en ole ihan ekstrahyvässä kunnossa ja jaksaisin vielä vähän työskennellä.

Tosi monella tuntuu olevan jo pahoinvointia. Itselläni ei vieläkään mitää kuulu.. mutta eiköhän se tule niin kuin edellisessäkin odotuksessa. Oksensin pari kertaa ja etova olo oli muutaman viikon.

Tuota la laskemista ihmettelen edelleen. Eri laskurit näyttää niin eri lukemia. Toiset sanoo minulla olevan 4+6 ja toiset 5+6 tiedähäntä. Neuvola-ajan varasin eilen ja sieltä sanoivat minulla olevan rv6.

Ihmetyksekseni sain neuvola-ajan jo parin viikon päähän. Täällä päin neuvolaan mennään jo rv 8 ja sitten rv 10+6 on ensimmäinen UÄ. Tampereella oli muistaakseni tosi paljon myöhemmin. Siellä asuimme kun odotin esikoista. Saa nähdä miten neuvolakäynti menee kun saan ottaa tuon tytöntyllerön mukaan. Eikös eka käynnillä höpötetä joutavia ainakin tunti..

No lähden tästä siivoamaan.. Kevätaurinko on niin armoton.

Vierailija
16/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille.

Nuo vuodot on tosi ikäviä, toivotaan että tosiaan on harmittomia, mulla esikoista odottaessa tosiaan 4 päivää ihan kunnon vuotoa ja siitä huolimatta kaikki meni hyvin, eli toivotaan parasta.

Itseäni nyt ja ihmetyttää kyllä, kolmeen päivään ei mitään oireita, ei siis minkäänlaista ja olen kärsinyt ihan kamalasta pahoinvoinnista sitä ennen ja oksennellutkin joten alkaa kyllä myös mietityttämään, tuskin tuo pahoinvointi loppuu kuin seinään ilman et km on tiedossa, no tuttua sekin mulle, joten sitten vaan yritettävä jotenkin taas siitä selvitä eteenpäin jos niin käy.

Mun on varmaan tuplat hankittava, jos raskaus jatkuu, tyttö on 9 kk:tta nyt. Yritän kirjoitella illalla enempiä, nyt siivoamaan.

Katuska ja toivottavasti edelleen 8+2

Vierailija
17/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuvotus muuttuu etovammaksi päivä päivältä. Eilinen ilta oli pahin toistaiseksi, ja tämä aamu myös. Illalla oli miehellä menoa, onneksi päästiin molemmat esikoisen kanssa anopille hoitoon. Pönttöä ei onneksi tarvinnut halata, mutta muuten olin täysin toimintakyvytön.

No, nyt ollaan kuitenkin urhoollisesti töissä, reilujen eväiden kanssa. Eilen jäi iltapäivällä syöminen vähemmälle, lieneekö se kammottavan illan syy. Mielelläni minäkin nämä oireet jollekin antaisin..

Riza: onnittelut kuitenkin hyvistä ultrakuulumisista. Kakkosalun kohtalo varmasti selviää viimeistään seuraavassa ultrassa, ja me tietysti jännitämme mukana. Yksi pikkuvauveli on kuitenkin kyydissä ja kaikki sillä hyvin.

Bloom: Siihen asti kunnes toisin on todistettu, niin uskotaan, että tuhruttelu ei ole merkki mistään vakavasta vaan ihan sitä tyypillistä.

Tirlittan (oliko se nyt Tirlittan vaiko joku muu): Tosi pahoillani olen sun puolesta saamastasi vastaanotosta, kun vauvauutisia aikaisemmin olitte kertoneet. Toivottavasti nyt osaavat (tai tajuavat edes) jo suhtautua toisin. Itse olisin varmasti ollut shokissa, jos esikoisesta kerrottaessa suhtautuminen olisi ollut nuiva. Onneksi ei, ja toistakin oli anoppi jo pitkään odotellut, täyttäähän esikoinen jo 2v :-).

Tulipas taas pitkästi, täytynee jatkaa töitä.. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

-Ja_me rv 8+6 (huomenna 9+0 (jee!))

Vierailija
18/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppanalle siis äskeiset sympatiani. Sama pää kesät talvet.. Sama alkukirjain ja vokaalit kuin Tirlittanilla, niin sehän on melkein sama :-). Pahoittelut sekoilusta.

-Ja_me

Vierailija
19/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mee niin, että äitiysrahan laskennassa käytetään viimeksi vahvistetun verotuksen tietoja, jos ei muuta esitä? Eli meidän tapauksessa siis ensi syksynä, kun jäädään ä-lomalle, laskennassa käytetään v. 2005 verotuksen tulotietoja? Kun v. 2006 verotus vahvistetaan vasta lokakuussa 2007? Poikkeus taisi olla se, jos ei ole ollut töissä edellisen lapsen jälkeen ollenkaan ja lapsi on alle 3 v, mut siitä en kyllä tarkemmin muista, miten menee, kun ei henk.koht. koske minuu.

Mun tarvii kyllä sitten ainaki hakea sitä ä-rahaa 6 kk:n tulojen perusteella, kun v. 2005 olin suurimmaks osaks äitiyslomalla, niin tulot on nyt kyllä reippaasti siitä kasvaneet.

sapa taas

Vierailija
20/49 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kysymän: Onko masut jo kovasti turvonneet? Meneekö omat housut jalkaan. Itsellä ei maha ole yhtään kummallisempi kun normaalisti. Omat housut ikävästi kiristää iltaisin ja pitää kädellä vaivihkaa löysätä vyötärönauhaa jos ollaan kylässä ;).