Uunin puhdistus
Tarvitsisin apua uunin puhdistukseen. Aineilla lähti suurin osa pinttyneestä rasvasta, mutta seiniin ja kattoon äi yhä pieniä mustia täpliä. Oon osan niistä saanut irti kynnellä raapimalla, mutta kynnet ei yhtään tykänneet tuosta. Kiinnostaisi tietää, millä te fiksummat saatte ne rötäleet irti? Joku raaputusapuväline olisi kiva. Mulla on patapataa, mutta pelkään sen naarmuttavan uunin.
Kommentit (9)
Suihkuta (uunin)puhdistusainetta uunin pinnoille, peitä elmukelmulla. Anna vaikuttaa 30min. Pyyhi liat ja puhdistusaineet pois.
Älä käytä hankaavia tai naarmuttavia välineitä
Palasokerilla hankaamista voi kokeilla. Ihan pikkuisen kostutat sokeripalan kulmaa ja sillä sitten hankaat niitä tahrakohtia.
Vierailija kirjoitti:
Suihkuta (uunin)puhdistusainetta uunin pinnoille, peitä elmukelmulla. Anna vaikuttaa 30min. Pyyhi liat ja puhdistusaineet pois.
Älä käytä hankaavia tai naarmuttavia välineitä
Olen tehnyt näin. Suurin osa liasta lähti, mutta noita raaputettavia kohtia jäi. -ap
Vierailija kirjoitti:
Palasokerilla hankaamista voi kokeilla. Ihan pikkuisen kostutat sokeripalan kulmaa ja sillä sitten hankaat niitä tahrakohtia.
Jotain tällaista hainkin. Pitää kokeilla tätä! - ap
Laita pyrolyysi puhdistusohjelma päälle.
Sompuista jää ikäviä tahroja uuniin. Juutalaisista ei jäänyt.
Mä raaputan tuollaisia puisella veitsellä.
Sokeripalalle ääni täältäkin, tosin se on aikaa vievää hommaa.
Olen pohtinut uunin puhdistukseen myös Universal Stonea. Onko jollain kokemusta, uskaltaako käyttää vai naarmuttaako?
Joo älä käytä pata pataa ainakaan.