Aikuisiällä astma?
Onko täällä aikuisena astmaan sairastuneita? Jos on, niin millaisia oireita teillä oli ja miten astma diagnosoitiin? Lääkäri esitti mahdollisuuden astmasta, itselle ei ollut tullu mieleenkään yhdistää oireita siihen.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö kenelläkään astmaan yökkiminen? Minulla nousee limaa paljon nieluun ja välillä voi yökityttää pitkäänkin. Vähän kuin kohtauksittain. Lima saa nielussa yökkäysrefleksin aikaan. Aluksi ihmettelin, että onko vatsatauti iskenyt.
Voisiko olla refluksia?
56 vuotiaana, puoli vuotta yskin flunssan jälkeen ja hengitys vinkui, yskä ei loppunut, viime syyskuussa todettiin astma, yskä loppui siihen kun sai kortisonipohjaisen astmasuihkeen, jota otetaan joka aamu, nyt ei yskitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain nelikymppisenä uuden työpaikan. Muutama kuukausi työn aloittamisen jälkeen minulle alkoi tulla oireita, mm. nauraminen päättyi aina yskänpuuskaan. Samoin kylmä ilma ja pöly saivat aikaan pahoja yskänpuuskia. Sitten sain flunssan, jossa oli hengenahdistusta, joka ei parantunut kuin kortisonitablettikuurilla. Menin yksityiselle keuhkolääkärille, jossa minulle tehtiin spirometria. Lähdin vastaanotolta astmadiagnoosin ja lääkereseptien kanssa.
Oliko työpaikan sisäilmassa vikaa, vai oliko ajoitus sattumaa?
Rakennus oli umpihomeessa, se purettiin vuotta myöhemmin.
Hei astmaatikot, voiko bufomix aiheuttaa kurkunpään kuivuuden tunnetta ja lievää ärsytystä?
On ollut pari päivää kyseisiä oireita, vähän kuin olisi katupölyärsytystä. Kolme päivää olen käyttänyt bufomixia.
Liittyykö kenelläkään astmaan yökkiminen? Minulla nousee limaa paljon nieluun ja välillä voi yökityttää pitkäänkin. Vähän kuin kohtauksittain. Lima saa nielussa yökkäysrefleksin aikaan. Aluksi ihmettelin, että onko vatsatauti iskenyt.