Paljonko teillä kuluu jauhelihaa viikossa? Meillä menee sikanautaa 7kg/per viikko.
Meitä on kaksi eli 3.5kg per naamaa ja puoli kiloa päivässä per naamaa.
Kommentit (33)
Vähän, meillä syödään riistaa eniten.
hyyyyyiiii yöööökk, muistan kun v2000 keitossa oli sikanautaa, olin kuolla, siis niin hirvee kokemus, en ole sen jälkeen syöny!
500g- 1kg viikossa, mutta itsejauhettua hirven lihaa, eikä mitään kaupan sikanautajätettä. Meitä on 2 syöjää.
Olen jauhanut koirille sitä hirven paloittelusta tulevaa leikkuujätettä, kaikkine jänteineen ja kalvoineen ja se näyttää ihan samalta, kuin kaupan sika-nauta jauheliha 🤢 Ei todellakaan tekisi mieli ostaa jauhelihaa kaupasta. Paitsi jotain naudan paistijauhelihaa voisin harkita. Mutta se on ihan jäätävän kallista.
Meillä menee Helena Koivun painon verran
En ole varmaan 20 vuoteen ostanut sikanautaa! Ja silloinkin vahingossa! Jos jauhelihaa käytetään, niin naudan jauhelihaa!
Hämmentävää olisi tietää, mihin 7 kg sikanautaa käytetään!
Pakko olla trolli. Ei kai kukaan syö nykyään 3.5 kg sikanautaa viikossa per naama. Ettekö te syö muka kanaa tai kalaakaan ollenkaan. Joka aterialla epäterveellistä sikanautaa. Eikä kyllästytäkään yhtään?
Korkeintaan yksi 400g paketti menee viikossa. Yleensä ei ollenkaan. Oon yksinasuva nainen. Oon kiinnostunut terveydestä ja ollut tietoinen punaisen lihan haitoista jo ennen uusia ravitsemussuosituksia.
Meidän perheessämme ie sitä rahvaan suosimaa teurasjätteitä, jauhettua " nöttköttiä" syötetä edes kissa-Daaliallemme, Fyi ! Keittäjämme jauhaa itse valkoihoiselle tarkoitettua jauhettua lihaa vasikan sisäfileitä, joskus kauppiaamme toimittaa hanhenrintaa. Kilogrammoista en tiedä.
Ostan todella harvoin jauhelihaa, ehkä kerran kk:ssa ja se on aina nautaa. Teen yleensä silloin pitsaa, kun lastenlapset tulevat kylään. Kanan jauhelihaa ostan silloin tällöin, mutta pyrimme lihansyönnistä pois. Kalaa syömme pari kertaa viikossa, lisäksi linssejä, papuja ja muita kasviksia.
Jauhelihaa= vähärasvaista nautaa tai rasvatonta hirvenlihaa korkeintaan kahtena päivänä viikossa n.100gr/ateria/hlö.
muina päivinä viikolla kalaa(lohi) , kanaa, härkistä ja 2-3 kertaa/kk soijarouhetta.
Kahden hengen talous.
Vierailija kirjoitti:
Emme syö sikaa muuta kuin pekonina. Nautaa 10 % menee max 700 gr viikossa. Vanhemmat ja täydi-ikäinen poika.
Jouluksi sitten kuitenkin hankitte 10 kg siankinkun? Sillai sit.
Vaihtlevasti. Aina ei roskiksista löydy ja välillä,varsinkin kesäisin, on löytyessään niin kammottavan hajuista ette uskalla käyttää.