Miten voisin saada kaverini laihtumaan?
Kysyn vakavasti. Pelkään että hän menehtyy painonsa takia ennen aikojaan ja jään ilman kavereita maailmaan. Olemme nyt keski-ikäisiä.
Kommentit (45)
Sairaalloisessa ylipainossa on kyse mielen sairaudesta. Mikään kehotus vähemmän syömisestä tms itsestäänselvyydet ei siis auta
Toki voit pyytää kaveria seuraksi kävelylle, uimaan tai pelaamaan sulkapalloa. Ei se niistä laihdu, mutta liikunta on muuten niin terveellistä, että pidentää taatusti elinikää jos ei yleensä liiku yhtään :)
Syömällä enemmän. Maailman läskien määrä on vakio. Ne eivät vain jakaudu tasaisesti. Ihmisten lihavuus on laihojen syytä, koska ne vain syövät yksinkertaisesti aivan liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen tämä kaverisi on? Terv. 167cm ja 85kg. Onko tässä jo lähtö lähellä itselläkin?
En ole avaaja, mutta mun kaverini on 170cm ja n. 130kg. En tiedä tarkkaa painoa.
Sinun lukemissasi normaali kävely ei varmaan vielä hengästytä?
Mä oon 170cm ja 115kg. Jaksan kyllä kävellä, hölkätä vähän, touhuta lasten kanssa (esim. tänään oltiin pulkkamäessä) jne. Portaita kulkiessa neljänteen kerrokseen hieman hengästyn, joka on tietysti varoittava merkki, mutta toisaalta yleensä ennen kun menen portaita olen juuri polttanut pari tupakkaa, joten luulisin sen johtuvan siitä :D Hengästyn suurinpiirtein yhtä helposti kuin yksi normaalipainoinen kaverini. Hän ei tosin harrasta edes minkäänlaista hyötyliikuntaa. Epäilen vähän kertomustasi, että 130kg hengästyy normaalista kävelystä
Kaverisi ansaitsee parempia ystäviä, joten jätä hänet rauhaan ja möllötä yksin omassa paremmuudessasi.